آب بهتر است یا نوشیدنی‌های ورزشی

نوشیدنی‌های ورزشی، اختصاصا برای اینکه در حین ورزش کاربردی باشند فرموله شده‌اند. این نوع از نوشیدنی‌ها سه جزء اصلی دارند: آب، کربوهیدرات و سدیم.

از مزایای نوشیدنی‌های ورزشی می‌توان به: جبران مایعات از دست رفته‌ی بدن، تامین انرژی از دست رفته (۵۰ تا ۸۰ کالری به ازای هر لیوان)، کمک به جذب مایعات در خون و البته مزه‌ی شیرین آن‌ها اشاره کرد. اما ایراد نوشیدنی‌های ورزشی هم این است که هم گران اند و هم کالری زیادی دارند!

با این تفاسیر، اگر در حال کاهش وزن هستید، بهتر است آب را انتخاب کنید، اما اگر برای برنده شدن در یک مسابقه‌ی ورزشی تمرین می‌کنید، باید به دنبال افزایش کارایی بدنتان باشید. در اینصورت با توجه به اینکه جلسات تمرینی شما ممکن است تا ۶۰ دقیقه یا حتی بیشتر طول بکشند، پس نوشیدنی‌های ورزشی انتخاب بهتری برای شما هستند.

آیا تا بحال تجربه‌ی نوشیدن نوشابه‌های ورزشی را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

3 نظر ارسال شده است

  1. پوریا

    سلام با تشکر فراوان

  2. پوریا

    سلام
    کدام نوشیدنیها ورزشی هستند؟مثال بزنید لطفا

    1. مجله تناسب اندام

      سلام پوریا؛

      نوشیدنی‌های ورزشی رو می‌تونید بعنوان پودر یا نوشیدنی آماده تهیه کنید. اغلب فروشگاه‌هایی که مکمل‌های ورزشی می‌فروشند، نوشیدنی ورزشی هم دارند.
      از مغازه‌ها هم می‌تونید برخی از این نوشیدنی‌ها رو پیدا کنید. نوشیدنی‌هایی مثل «ایزوتونیک» که اگر اشتباه نکنم شرکت زم‌زم تولید کرده. می‌تونید به این فروشگاه مراجعه کنید و نمونه‌هایی بیابید: http://www.2938.ir

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!