همه چیز درباره تناسب اندام، سلامتی، و زیبایی

در ۴ مرحله ساده چیپس سیب زمینی درست کنید

چه کسی یک بسته چیپس سیب زمینی را دوست ندارد؟ چیزی در مورد این میان وعده محبوب وجود دارد که آرامش بخش است؟ متأسفانه چیپس‌های سیب زمینی فروشگاهی، نه تنها نمک و کالری زیادی دارند بلکه سرشار از چربی‌های اشباع هستند که باعث گرفتگی عروق می‌شوند.

اگر نمی‌توانید بی‌خیال چیپس سیب زمینی شوید، ما به شدت توصیه می‌کنیم که نوع پخته آن را برای خودتان درست کنید. چیپس‌های سیب زمینی خانگی درست به خوشمزگی چیپس‌هایی هستند که از فروشگاه می‌خرید اما نمک و کالری کمتری دارند. حتی بهتر از آن، چیپس‌های سیب زمینی پخته خانگی مقرون به صرفه تر نیز هستند.

این هم یک دستور برای تهیه چیپس سیب زمینی پخته که می‌توانید در خانه آماده کنید:

وسایل مورد نیاز:

  • ۵ عدد سیب زمینی متوسط
  • ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا روغن کانولا
  • یک چاقوی تیز
  • نمک و فلفل
  • ادویه پودر شده
  • سینی فر
  • فویل آلومینیومی
  • اسپری روغن نچسب

 

دستور تهیه:

مرحله ۱: سیب زمینی ها را آماده کنید.

سیب زمینی‌ها را به طور کامل بشویید. سیب زمینی‌ها کثیف هستند، یک مسواک تمیز و کهنه بردارید و به آرامی آلودگی‌های آن را پاک کنید. هنگامیکه سیب زمینی‌ها تمیز شدند، می‌توانید آنها را با پوست برش دهید یا قبل از قطعه قطعه کردن، پوست آن‌ها را بگیرید. ما توصیه می‌کنیم که برای داشتن فیبر اضافه، آن‌ها را پوست نگیرید.

برش‌های سیب زمینی باید تقریبا به نازکی کاغذ بوده یا حدود ۳ میلی‌متر ضخامت داشته باشند. می‌توانید ضخامت‌های مختلف را امتحان کنید اما اگر واقعا می‌خواهید که چیپس‌ها بسیار ترد باشند، مطمئن شوید که برش ها نازک هستند. بعد از برش دادن سیب زمینی‌ها، آن‌ها را به یک کاسه تمیز منتقل کنید.

مرحله ۲: روغن اضافه کنید.

یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا روغن کانولا را در کاسه سیب زمینی‌های قطعه قطعه شده بریزید و به هم بزنید. تمام برش‌های سیب زمینی باید با روغن پوشانده شوند. می‌توانید در صورت لزوم مقدار روغن را تغییر دهید اما در هر بار فقط یک قاشق چای‌خوری روغن اضافه کنید. اگر دیدید که روغن در ته کاسه جمع شده است، یعنی بیش از حد روغن اضافه کرده اید.

مرحله ۳: سیب زمینی‌ها را بپزید.

فر را از قبل تا دمای ۲۰۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک سینی فر بردارید و آن را با فویل آلومینیوم بپوشانید. برای جلوگیری از سوختن، یک اسپری روغن نچسب را به طور یکنواخت روی فویل اسپری کنید.

حالا برش‌های سیب زمینی را با دقت در یک لایه روی سینی قرار دهید. چیپس‌های سیب زمینی را روی هم نچینید، چون به هم می‌چسبند. سینی را در فر بگذارید و تایمر را روی ۲۰ دقیقه تنظیم کنید. این مدت، زمان کامل پخت چیپس ها نیست. در طول فرآیند پخت حواستان به چیپس‌ها باشد.

می توانید با بررسی لبه‌های چیپس‌ها بگویید که درست شده‌اند یا نه. اگر لبه‌های آنها به سمت بالا پیچ خوردند، می‌توانید چیپس‌ها را از فر بیرون بیاورید. می‌توانید آن‌ها را کمی بیشتر در فر بگذارید تا به اندازه‌ای که دوست دارید، بپزند. بعد از اینکه چیپس‌ها آماده شدند، سینی فر را بیرون بیاورید و بگذارید چیپس‌ها به مدت یک ساعت خنک شوند.

مرحله ۴: ادویه بزنید.

در این مرحله می‌توانید ادویه‌هایتان را اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل و همچنین چاشنی پودر شده مورد علاقه‌تان را اضافه کنید. همچنین، می‌توانید از پودر سیر، پودر پنیر و … نیز استفاده کنید. هنگامیکه چیپس‌ها خنک شدند و بافت تردی پیدا کردند، آماده سرو شدن هستند.

از دست ندهید...

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!