خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تغذیه سالـم

ذخیره سازی کربوهیدرات

ذخیره سازی کربوهیدرات

ورزشکاران حرفه‌ای قبل از مسابقات، برای اینکه تحمل و استقامت خود را بالا ببرند، نیاز دارند تا ذخیره کربوهیدرات و گلیکوژن در بدنشان را افزایش دهند. نیکول استیونسون، یکی از سریع‌ترین دوندگان ماراتون کانادا نکاتی را برای افزایش ذخیره کربوهیدرات پیشنهاد می‌دهد:

  • یکبار مصرف کربوهیدراتتان را بالا ببرید تا ببینید بدنتان چگونه واکنش می‌دهد.
  • مصرف کربوهیدرات را دو روز پیش از مسابقه بالا ببرید.
  • در روز مسابقه هیچگونه غذای فیبر دار مصرف نکنید.
  • مطمئن شوید همه‌ی غذاهایی که خورده‌اید پیش از مسابقه به خوبی هضم شود.