خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تغذیه سالـم

اگر رژیم دارید، از کالری‌های مایع بترسید

اگر رژیم دارید، از کالری‌های مایع بترسید

من در حال اجرای یک رژیم غذایی هستم و بین وعده‌های غذایی از غذا خوردن پرهیز می‌کنم، اما مقدار زیادی آبمیوه و شیر می‌نوشم. جالب اینجاست که با این همه سختی کشیدن، وزن هم کم نمی‌کنم! آیا کار اشتباهی انجام می‌دهم؟ ما همین سؤال را با متخصص تغذیه جنیفر نیلسون مطرح کردیم و پاسخ وی را برای شما نقل می‌کنیم. هنگامی که شما در تلاش برای کنترل میزان کالُری مصرفی‌تان هستید، خیلی مهم است به این هم بیندیشید که چه چیزی و به چه مقداری می‌نوشید!

مغذی اما پر از انرژی

اگچه آبمیوه‌ها و شیر سرشار از مواد مغذی هستند و بخش خوبی از یک برنامه‌ی غذایی را تشکیل می‌دهند، اما این‌ها هم کالُری دارند! و موضوع این است که کالُری مایعات می‌تواند سریع‌تر از کالُری خوراکی‌های دیگر جذب بدن شود. بنابراین هنگامی که کالری‌های مصرفی‌تان را محاسبه می‌کنید، بهترین نوشیدنی قابل انتخاب برای شما آب است. باقی نوشیدنی‌هایی که کالُری زیادی دارند، باید مورد بررسی قرار بگیرند.

مطلب مرتبط:  نوشیدن شیر کاکائو به عنوان یک منبع پروتئین

بعنوان یک قانون کلی، سعی کنید تا بیشتر از ۱۱۸ میلی‌لیتر آبمیوه و ۴۷۳ تا ۷۱۰ میلی‌لیتر شیر بدون چربی در روز ننوشید. همچنین مراقب نوشابه‌های انرژی‌زا هم باشید! اگرچه بعنوان یک نوشیدنی سالم تبلیغ می‌شوند، اما می‌توانند پر از انواع شیرین‌کننده‌های مصنوعی یا قند باشند. اگر بین وعده‌های غذایی‌تان گشنه شدید، میوه یا سبزیجات تازه مصرف کنید. یک میوه‌ی کامل خیلی بیشتر از آبمیوه احساس سیری به شما خواهد داد، و البته با مصرف خود میوه، قطعاً کالُری کمتری به نسبت آبش دریافت خواهید کرد.