خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

تغذیه سالـم

۸ غذایی که چربی شکم را آب می‌کند

چربی شکم

با چنین زندگی گیج‌کننده و پر مشغله ای که داریم، هر روز در آب و تابیم و هیچ گاه شانس این را پیدا نمی‌کنیم که از خودمان مراقبت کنیم. نتیجه‌ی چنین زندگی‌ای افزایش روز افزون وزن و انباشت چربی شکممان است. آیا واقعاً در این باره می‌توانیم کاری کنیم؟ در این نوشته غذاهایی را برایتان معرفی می‌کنیم که می‌توانند چربی شکم شما را بسوزانند، جایی که همه‌ی ما از حجیم شدن آن وحشت داریم.

۱- سیب

همه‌ی با شنیدن مدام این جمله که «هر روز یک سیب بخور، و هیچ‌وقت دکتر نرو!» بزرگ شده‌ایم. سیب حاوی پکتین است که خطر ابتلا به سرطان روده را به حداقل می‌رساند. سیب‌ها سرشار از مواد مغذی، ویتامین سی و بتا کاروتن هستند. همچنین آنتی اکسیدانی عالی نیز هستند و با خوردن مداوم آن خواهید یافت که پوستی صاف تر و بدون لک پیدا کرده‌اید.

۲- هندوانه

جالب است که هندوانه به سوزاندن چربی شکم شما کمک می‌کند! هندوانه در سطح بالای کلسترول فعالیت می‌کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند سطح چربی خون شما را کاهش داده از تجمع چربی در ناحیه‌ی شکم شما جلوگیری کند.

مطلب مرتبط:  ۴ اشتباه در مورد میان وعده‌ها، که به رژیمتان صدمه می‌زند

۳- گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی حاوی اسیدی بنام ۹-oxo-octadecadienoic است که به کاهش سطح چربی خون شما کمک می‌کند. همچنین از چاقی جلوگیری کرده و با دیس‌لیپیدمی – وضعیتی که چربی خون بسیار بالاست – بعلاوه‌ی ذخایر چربی اطراف شکم مبارزه می‌کند. سعی کنید همیشه گوجه‌فرنگی دم دستتان باشد و از آن استفاده کنید، هر گوجه‌فرنگی تنها ۳۵ کالری دارد.

۴- موز

موزها سرشار از پتاسیوم هستند. همچنین غنی از پکتین، ویتامین آ، ب۶، سی، ای و منیزیم است. هر موز در بیشترین حالت دارای ۱۲۰ کالری است. پس توصیه می‌کنیم هر زمانی که گرسنه شدید، به جای کیک مافین یک موز بخورید، تا از مصرف کالری بیش از حد نیز جلوگیری کنید.

۵- غذاهای دریایی

دخیل کردن غذاهای دریایی در رژیم غذایی شما، می‌تواند برای دور کمرتان معجزه کند! غذاهای دریایی حاوی چربی‌های اشباع‌شده‌ی مونو که از نوع خوب چربی هستند می‌باشد. این چربی در بدن ذخیره نمی‌شود! ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین و همچنین سرشار از امگا۳ است که برای داشتن پوست و مویی درخشان عالی است.

۶- گوشت بره

گوشت بره سرشار از روی، پروتئین و ویتامین بی است. این گوشت یکی از منابع بسیار خوب پروتئین به حساب می‌آید. این گوشت اسید لینولئیک ندارد. خوب است بدانید که داشتن تنها مقدار کمی اسید لینولئیک در بدن یکی از دلایل چاقی است، چرا که سلول‌های چربی نخواهند توانست به انرژی تبدیل شوند.

مطلب مرتبط:  ۸ مورد از فواید ماست یونانی بدانید

۷- کرفس

کرفس یکی از سبزی هاییست که کمترین میزان کالری را داراست، فقط ۸ کالری! همچنین سرشار از ویتامین سی و پر از کلسیم است. بهترین حالت مصرف آن بصورت خام است. شما می‌توانید روزی یک لیوان آب کرفس تازه بنوشید تا وزنتان را به واسطه‌ی آن کاهش دهید. کرفس حاوی Apigenin است که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را نیز کاهش می‌دهد. شما می‌توانید کرفس را در سالادهایتان استفاده کنید و تنوعی به آن بدهید.

۸- آواکادو

آواکادو میوه ای با ویژگی‌های ضد باکتری و ضد قارچ است. آواکادو حاوی اسیدهای آمینه و لسیتین است که به مبارزه با بیماری‌های کبد کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا وزنتان را حفظ و حافظه‌تان را تقویت کنید. آواکادو در برابر بیماری‌های قلبی از شما دفاع کرده و سطح بالای کلسترول را مدیریت می‌کند.

۳۲ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • میشه بگین تو این بازار هرکی هرکی آووکادو از کجا گیر بیاریم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به میوه فروشه گفتیم آووکادو داری الان یه هفتس توهنگه شاگردش از تعجب مرد باقی مشتریاشم تو چالش مانکن گیرن که آووکادو دیگه چی بود ما خواستیم یه دونفری هم آدرس لوازم خونه گی و لوازم خونگی قسطی و یه دوتا تعاونی بسیجیان و اتکا رو میدادن یه چن نفری هم برامون تقاضای شفا کردنو چن نفر دیگه هم میگفتن بحث سیاسی نکنین تو میوه فروشی خطر داره یه بابای گفت چون از مرز افغانستان میاد ممکنه مورفین داشته باشه و ممکنه بگیرنتون یکی هم میگفت مواظب مبارزه با قاچاق و نیرو های همیشه در صحنه و غیور راهور که راهزنی میکنن هم باشین اونا نفهمن خلاصه یه وضعیه با این نوناتون

    • سلام زهره‌ی عزیز،
      قطعا یک جای کار می‌لنگیده است. بهترین کار برای اینکه مشکل را بیابید، این است که تمام فعالیت‌های روزانه، و تمام تغذیه‌ی روزتان را برای مدتی درون یک دفترچه یادداشت کنید. آنگاه پس از گذشت مثلا یک ماه، یا خودتان دفترچه را بررسی کنید و بدنبال مشکل بگردید، یا اینکه با دفترچه به سراغ یک متخصص تغذیه بروید و از وی راهنمایی بخواهید. موفق باشید :)

    • سلام دوست عزیز،
      آیا شما چای را بخاطر خودش دوست دارید یا بخاطر آن قنده؟ :)
      اگر چای را بخاطر طعم و بوی خود چای دوست دارید، می‌توانید همراه با آن از انواع میوه‌جات شیرین مانند توت یا خرما استفاده میل نمایید، حتی برخی قندهای رژیمی یا خرماهای مکعبی طعم‌دار هم در بازار وجود دارد. اما توجه داشته باشید که در مصرفشان کنترل داشته باشید.