خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تغذیه سالـم

۳ دلیل برای صرفنظر کردن از وعده غذایی مضر

وعده غذایی

به ندرت پیش می آید با فردی برخورد کنید که هرگز یک وعده غذایی را حذف نکرده باشد. برخی افراد غذای کافی در دسترس ندارند یا زمان کافی برای غذا خوردن در هنگامی که گرسنه هستند، ندارند. بقیه به طور مرتب وعده های غذایی را حذف می کنند با این امید که اگر وعده های کمتری بخورند، کالری کمتری مصرف کرده و با موفقیت بیشتری وزن از دست می دهند. اگرچه تحقیقات علمی در برخی زمینه ها برای حذف وعده های غذایی متناقض است اما برخی عواقب آن ثابت شده اند.

انرژی شما را از بین می برد

قند، سوختی است که بدن ما به وسیله آن کار می کنند. اگر در مقدار مناسب به گردش درنیاید، هر ارگانی در داخل بدن می تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. حذف تنها یک وعده غذایی منجر به یک کاهش در سطح قند خون بدن شما خواهد شد. یا در مورد حذف صبحانه، بدن شما حتی فرصت به کار افتادن را از دست می دهد. به طور کلی شما احساس خستگی و کسالت خواهید کرد، علاوه بر این، بدون یک منبع ثابت از مواد مغذی، عملکرد فکری و عاطفی شما نیز می تواند تغییر کند و به تحریک پذیری، نوسانات خلقی و مغزی منجر شود. گذراندن دوره های زمانی طولانی بدون جایگزینی منبع سوخت بدن تان، آن را مجبور خواهد کرد که به درهم شکستن ذخایر انرژی در داخل سلول ها روی بیاورد و قدرت شما را بیشتر کاهش دهد.

مطلب مرتبط:  چگونه به همراه خانواده وزن کم کنید

تغذیه ناکافی

کاهش وعده های غذایی به معنای کاهش فرصت برای مصرف مقادیر کافی از ویتامین ها و مواد معدنی است که بدن ما در روز نیاز دارند. عمدتا هنگامی که صحبت از کاهش وزن می شود، تاکید معمولا روی کالری کلی و ۳ درشت مغذی است: کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی. از آنجا که ریز مغذی ها در مقادیر کمتری مورد نیاز هستند، نقش آنها معمولا کمتر مورد تاکید قرار می گیرد. با این حال این مولفه های رژیم غذایی در بسیاری از فرآیندهای بدن، مانند رشد و تکامل، پیشگیری از بیماری و سلامت کلی، حیاتی هستند. به منظور حفظ یک سبک زندگی سالم و آماده کردن بدن تان برای موفقیت، تمرکز روی مصرف وعده های غذایی کامل و مغذی تر برای سلامت کلی ضروری است.

دروازه ای به روش های رژیمی ناسالم

سلول های بدن ما برای بقاء، سیستم بندی می شوند. گذراندن زمان طولانی بدون غذا خوردن، بدن ما را به حالت بقاء می برد و ما را به جستجوی غذا می فرستد. به گفته موسسه ملی بهداشت، مشخص شده که حذف یک وعده غذایی باعث می شود که در هنگام فرا رسیدن وعده غذایی بعدی، احساس گرسنگی بیشتری کنید. این می تواند باعث شود که کالری بیشتری نسبت به سایر اوقات بخورید. چرخه های مکرر محدودیت و پرخوری می تواند به مجموعه ای از نگرانی های سلامتی مضر منجر شود، با این حال در درجه اول غذا خوردن ناسالم را تقویت می کند و می تواند به شیوه های غذا خوردن آشفته منجر شود.

مطلب مرتبط:  چگونگی خورد و خوراک در ورزش

محدود کردن وعده های غذایی، لذت و خوشی خوردن را می گیرد. باور کنید یا نه، بدن ما در تنظیم مصرف کالری برای رفع نیازهای ما بسیار موفق است. بهترین کار این است که به نشانه های گرسنگی و سیری بدن تان گوش کنید. خوردن در هنگامی که گرسنه هستید و دست کشیدن از خوردن در هنگامی که سیر هستید، به شما کمک خواهد کرد که مقادیر مناسبی کالری مصرف کنید. بنابراین به جای منتظر ماندن تا زمانی که از شدت گرسنگی مثل قحطی زده ها به غذا حمله کنید، به وعده ها و میان وعده های سالم در طول روز روی بیاورید. اگر به علت کمبود وقت، وعده های غذایی را از دست می دهید، از قبل برنامه ریزی کنید تا مقداری غذا برای مواقعی که عجله دارید، در دسترس داشته باشید.

مهم است که توجه داشته باشید افراد با یکدیگر متفاوتند. تاثیرات بسیاری وجود دارند که می توانند نقش مهمی در سلامت و وزن فرد ایفا کنند. یک راه حل سریع و جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد و هیچ پاسخ مشخصی برای حذف وعده های غذایی نیز موجود نیست. با این حال به عنوان یک توصیه کلی، بهتر است که الگوی غذا خوردن سالم تر را امتحان کنید و به جای حذف وعده های غذایی برای کاهش وزن، فعالیت بدنی بیشتری را در برنامه تان جای دهید.