خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تغذیه سالـم

چگونه بعد از یک وعده غذای سنگین، مثل یک حرفه ای سم زدایی کنید?

سم زدایی

روزهای تعطیل بدون شک دلچسب ترین زمان های سال هستند. اما در حالی که تعطیلات برای لذت بردن از جشن مورد علاقه تان با افرادی که دوستشان دارید است، تمام آن غذاها می توانند روز بعد شما را با یک حس بی حالی و تنبلی رها کنند. پس، برای کمک به اینکه مثل یک حرفه ای بر پیامدهای جشن غلبه نمایید، ما به سراغ خانم های سایت Tone It Up رفتیم، تا استراتژی های سم زدایی برتر آنها جهت برگشتن هرچه سریع تر به وضعیت عادی را کسب کنیم.

۱- ساده شروع کنید

بدن شما احتمالاً در ایام تعطیلات بسیار بیشتر از عادت همیشگی، غذا مصرف کرده است، پس به لوله ی گوارش خود استراحتی بدهید و روزتان را با یک صبحانه ی سبک و ساده شروع کنید. یک نوشیدنی سبز تازه یا یک اسموتی سبک مثل اسموتی زیبایی نارگیل-کلم ما را امتحان کنید. شروع روزتان با اینها به شما ویتامین ها و مواد معدنی که بدنتان نیاز دارد، می رساند و در عین حال صبحانه را ساده نگه داشته و سم زدایی می کند.

۲- آن را بسوزانید

کربوهیدرات های موجود در غذاهای محبوب تعطیلات مثل سیب زمینی شیرین، رول های کره ای، غذاهای شکم پر و پای ها، به گلیکوژن تبدیل شده و در عضلات و کبد ذخیره می شوند. این یعنی عضلات شما حاضر و آماده اند تا از آنها استفاده کنید. ما دویدن طولانی صبحگاهی را پیشنهاد می کنیم، اما اگر به خاطر آن بوقلمون سرشار از تریپتوفان، کمی احساس تنبلی و بی حالی دارید، به جای آن یک پیاده روی طولانی را انتخاب کنید. به هر حال، آن انرژی را مصرف کنید!

مطلب مرتبط:  ۱۴ راه برای سرعت دادن به چربی سوزی (۱)

۳- آن را با عرق دفع کنید

بعد از دویدن تان، سراغ یک تمرین روتین درگیر کننده ی تمام بدن مثل تمرین محکم کردن کل بدن ما بروید. تمرین دادن همزمان چند عضله، انرژی بیشتری برای تمرین نهایی تان مصرف می کند. حرکاتی مثل لانژ را با جلوبازو یا چند ست اسکات و پرس شانه را با هم ترکیب کنید تا تمام آن غذای تعطیلات را بسوزانید.

۴- بدون چربی، پاک و سبز بمانید

بدون چربی، پاک و سبز یکی از فلسفه های اصلی رژیم غذایی سایت Tone It Up است. این بهترین استراتژی برای تبدیل شدن به متناسب ترین و سالم ترین حالت خودتان است. شما می توانید حتی باقیمانده های غذای تعطیلات خود را، با اضافه کردن مقداری کلم برگ بر روی پروتئین های باقیمانده، به یک وعده ی بدون چربی، پاک و سبز تبدیل کنید. دو فنجان سبزیجات و ۱۱۳ کیلوگرم از بوقلمون باقیمانده، یک فنجان از لوبیاهای باقیمانده یا کلم بروکسل و مقداری کران بری با کمی لیمو و سرکه بالزامیک را برای داشتن یک ناهار یا شام عالی، با هم ترکیب کنید.

مطلب مرتبط:  ۷ مورد از بهترین میوه ها برای رفع سریع نفخ

تعطیلات سالم و شادی داشته باشید!

اگر ایده های بیشتری برای نحوه ی استفاده از غذا، برای رسیدن به اهداف تناسب اندام مورد نظرتان می خواهید، برنامه ی غذایی Tone It Up ما را ببینید. با انجام عضویت، به هزاران دستور پخت خوشمزه به همراه اطلاعات علمی برای داشتن رفتار صحیح با بدنتان، دسترسی پیدا می کنید!

شما چه فکر می کنید؟

بعد از جشن های تعطیلات احساس بی حالی می کنید؟ آیا بعد از غذاهای سنگین تعطیلات سم زدایی می کنید؟ برنامه ی شما برای سم زدایی چیست؟ ترفندهای محبوب شما برای سم زدایی چیست؟ در بخش نظرات ما را هم در جریان بگذارید!

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید