رژیم غذایی برای ترک سیگار

سیگاری هستید؟ من که نیستم، چونکه از بوی سیگار متنفرم و دوست ندارم دندان‌ها و انگشتانم زرد شوند. بهرحال من برای آندسته از خوانندگانی که سیگاری هستند نکته‌ای دارم: آنچه که می‌خورید می‌تواند به ترک سیگار کمک کند، یا برعکس، حتی می‌تواند میل و اشتیاق برای بیشتر سیگار کشیدن را در شما زیاد کند!

محققین آزمایشگاه تحقیقاتی توتون و تنباکو و اعصاب، به این نکته‌ی کاربردی دست یافته‌اند که برخی خوراکی‌ها می‌تواند در ترک سیگار به ما کمک کند. سبزیجات، میوه‌ها، محصولات لبنی، آب و آبمیوه، با توجه به این حقیقت که مزه‌ی سیگار را خیلی ناپسند می‌کنند، برای این منظور معرفی شده‌اند. آنطور که دکتر مک‌کلرنون می‌گوید، فقط بو، تجربه‌ی بصری، حرکات و نیکوتین نیست که یک فرد سیگاری از آن‌ها ارضاء می‌شود، بلکه مزه هم برای سیگاری‌ها خیلی مهم است.

در نتیجه افراد سیگاری از سیگار کشیدن بویژه در مواقعی که قهوه یا الکل می‌نوشند، یا وقتی که گوشت خورده‌اند لذت می‌برند. چرا که این خوراکی‌ها با مزه‌ی سیگار سازگار است. در‌واقع این مواد خوراکی مزه‌ی سیگار را جذاب‌تر می‌کنند. اما چرا بعضی از غذاها مزه‌ی سیگار را بد می‌کنند؟ در حال حاضر دانشمندان پاسخ روشنی برای این پرسش ندارند. ساده است، آن‌ها نمی‌دانند! به هر صورت، آنچه مهم است، این است که این خوراکی‌ها بر اعتیاد شما به سیگار موثرند.

محققان توصیه می‌کنند که پزشکان، باید بیماران خود را از این واقعیت کشف شده‌ی مهم با خبر سازند. سیگاری‌ها باید بدانند که اگر رژیم غذایی‌شان را تغییر دهند، به احتمال زیادی ترک کردن سیگار برایشان ساده‌تر خواهد شد. خیلی خب، اگر نگرانی دیگر شما از ترک سیگار، طبق باور عوام این است که چند کیلویی اضافه وزن بیاورید، پس این نکات را بخاطر بسپارید تا هم خوش اندام بمانید و هم راحت سیگار را کنار بگذارید:

خیلی آب بنوشید

اینکار مزه‌ی سیگار را بد می‌کند، اما چیزی است که در هر رژیم غذایی به آن توصیه‌ی اکید شده است.

سبزی و میوه بخورید

اینکار به تصمیم شما برای ترک سیگار کمک می‌کند، همچنین در راس هرم غذایی هر رژیم غذایی که فکرش را بکنید هم هست.

ورزش کنید

ورزش و فعالیت داشتن، بدن شما را از نیکوتین تمیز می‌کند، همچنین چهره و اندام شما را نیز بهتر خواهد کرد. در نتیجه مراقب آنچه می‌خورید باشید. تحقیقات فراوانی به ما نشان داده‌اند که تغییر و اصلاح برنامه‌ی غذایی فقط یک کار جزئی نیست، بلکه تأثیرات شگرفی بر کیفیت زندگی ما خواهد گذاشت.

2 نظر ارسال شده است

  1. Peyman-sky

    من 22 سالمه و یک سالی بود که سیگار می کشیدم. بعضی وقتا روزی یه پاکت … بعضی وقتا روزی چند وقت. چند باری هم ترک زد به سرم که حد اکثر یک هفته دوام آوردم
    اما از حدود دو ماه پیش سیگارم رو روزی یه نخ یا نصف نخ کم کردم تا رسیدم به روزی یه نخ سیگار کشیدن
    طوری که وابستگیم به سیگار خیلی کم شد
    اما وقتی غذای زیادی میخوردم شدیدا دوست داشتم سیگار بکشم
    الان یک ماهی هست که حتی یک نخ نکشیدم… به نظرتون چطور؟! اونم بدون اذیت شدن
    هر روز ورزش میکنم… روز های فرد میرم شنا و روزهای زوج میرم دو
    اما ورزش کردم من یکم فرق داره. یه طوری ورزش میکنم که اونقدی بدنم خسته بشه که اصلا به سیگار کشیدن فکر نکنم.
    پرخوری رو هم کم کردم
    مولتی ویتامین و ویتامین E و میوه زیاد واسه پوستم میخورم
    توی این یک ماه هم پنج کیلو کم کردم…
    امیدوارم تجربه من به دردتون بخوره…

    پیروز و موفق باشد.

    1. مجله تناسب اندام

      پیمان عزیز از اینکه تجربه‌ی عالی خودتون رو اینجا به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم :)

      همیشه موفق و سالم باشی.

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.