خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام سلامتـی

وقتی پشت میز ایستاده اید چه مقدار کالری می سوزانید؟

کالری

محققان اندازه گیری کردند که شما در حالت نشستن و ایستادن چه مقدار انرژی مصرف می کنید؟ اگر شما برای سوزاندن کالری بیشتر از یک میز ایستاده استفاده می کنید، محققان دانشگاه پیتسبورگ، خبرهای بدی برایتان دارند. این دانشمندان دقیقا اندازه گیری کردند که افراد در حال نشستن یا ایستادن برای ۱۵ دقیقه چه تعداد کالری مصرف می کنند. با توجه به این مطالعه جدید، ایستادن به طور متوسط فقط ۲ کالری بیشتر می سوزاند.

این به معنای ۸ تا ۱۰ کالری اضافی برای هر ساعتی است که روی پاهایتان می ایستید. نویسنده این مطالعه، دکتر ست کریسی می گوید که این تفاوت از نظر آماری قابل توجه نبود و احتمالا برای تاثیر گذاشتن بر وزن شما کافی نیست. کریسی می گوید اکثر افراد فکر می کنند که ایستادن به شما کمک می کند انرژی بیشتری بسوزانید، چون گروه های اصلی عضلانی را در پاهای شما فعال می کند. اما تحقیقات نشان می دهند که آن، یک محرک به قدر کافی بزرگ برای استفاده از انرژی نیست.

مطلب مرتبط:  ۱۰ نکته و ترفند عالی تناسب اندام

او می گوید: برای آنکه مردم واقعا مصرف انرژی شان را افزایش دهند، باید بیشتر حرکت کنند. این محققان تعداد کالری هایی که افراد در حین پیاده روی به مدت ۱۵ دقیقه سوزاندند را نیز اندازه گیری کردند و نتیجه، ۵۶ کالری بود، یک افزایش قابل توجه نسبت به نشستن که در همان بازه زمانی، ۲۰ کالری سوزاند. البته این بدان معنا نیست که ایستادن بیهوده است. کریسی می گوید تغییر دادن وضعیت تان از حالت نشسته به ایستاده در طول روز می تواند از پشت درد بکاهد.

همچنین مطالعاتی وجود دارند که نشان می دهند ایستادن، با فعال کردن عضلات در پاهای شما می تواند قند خون شما را بهبود ببخشد. برای بهره مندی از آن مزایا و افزایش کالری سوزی تان در طول روز کاری، کریسی توصیه می کند هر ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، از جایتان بلند شوید و کمی تحرک داشته باشید. مثلا در محل کارتان، حرکات کششی انجام دهید، در حال صحبت کردن باتلفن راه بروید، در اطراف ساختمان محل کارتان قدم بزنید یا اگر در یک دفتر بسیار خصوصی کار می کنید، چند حرکت پروانه انجام دهید.