خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
سلامتـی

۴ راه برای خداحافظی همیشگی با نوشابه ها

نوشابه

نوشیدنی های گازدار باعث افزایش وزن، پوسیدگی دندان، بیماری های قلبی و بسیاری بیماری های دیگر می شوند. اما با اینکه می دانیم این نوشیدنی ها ناسالم هستند، باعث نمی شود که در تمام جهان مردم از نوشیدن فراوان آنها دست بکشند. دانستن این نکته خیلی ناراحت کننده است که بدانید اگر به این نوشیدنی ها عادت کرده اید و روزانه تعدادی از آنها را می نوشید، ترک این عادت بسیار سخت خواهد بود. در اینجا ما چند راهکار به شما نشان می دهیم که یک زندگی سالم تر و بدون نوشابه داشته باشید.

علل عادت خود را بشناسید

برای اینکه موفق شوید یک عادت را ترک کنید لازم است کمی از فلسفه کمک بگیرید. با خود فکر کنید چرا به سودا نیاز دارید؟ موقعیتی را تصور کنید تنها کاری که باید بکنید این است که یک قوطی سودا را باز کنید. آیا در محل کار در وقت استراحت به سمت خرید سودا می روید؟ آیا اغلب در مسیر خانه یکی از این نوشیدنی ها را می نوشید؟ آیا در این موقعیت ها به سودا نیاز دارید؟ شناخت انگیزه های نوشیدن سودا به شما کمک می کند تا ولع خود را پیش بینی کرده و جایگزینی برای پر کردن خلاء ای که هم اکنون به آن نیاز دارید پیدا کنید.

مطلب مرتبط:  ۹ عادتی که باید در ۳۰ سالگی آغاز کنید

تغییر را ایجاد کنید

در مرحله ای مجبور خواهید بود که کار را به صورت ناگهانی انجام داده و مصرف نوشابه ها را قطع کنید. در اینجا به یک راه فرار اساسی نیاز دارید. در حالی که برخی از مردم ترجیح می دهند مانند شیر مادر به تدریج عادات بد خود را کنار بگذارند، دیگران ترجیح می دهند به طور ناگهانی و کامل آن را قطع کنند. چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که کاملا به خودتان تکیه کنید. قطع تدریجی نوشابه ها ممکن است روش ساده تری باشد اما راحت تر وسوسه خواهید شد در حالی که کسی که ناگهان نوشابه را قطع می کند، در خطر کلافگی و شکست بیشتری است. به خاطر داشته باشید که هر لغزشی، راهی را که در پیش گرفته اید از بین نمی برد.

از جای دیگری کافئین را دریافت کنید

اگر به طور مداوم نوشابه مصرف می کنید، تلاش برای ترک آن ممکن است به خاطر کمبود کافئین دشوارتر باشد، که کاملا هم واقعی و جدی است. نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در هر روز می تواند سردردها و خستگی های ناشی از کمبود کافئین را کنترل کند. با اینکه این قهوه و چای از نوشابه های گاز دار سالم تر هستند اما همچنان مصرف بیش از اندازه آنها خطراتی ایجاد می کند، بنابراین به میزان کافئین دریافتی در طول روز حتما توجه داشته باشید. ضمن اینکه قرار نیست اعتیاد خود به نوشابه ها را با اعتیاد جدیدی جایگزین کنید.

مطلب مرتبط:  ملاتونین چیست؟

آب فراوان بنوشید

شکستن عادت با وجود جایگزین راحت تر خواهد بود. تغییر سودا به آب بهترین کار ممکن خواهد بود، چرا که هیچ مشکلی در نوشیدن میزان بیشتری آب در طول روز به وجود نمی آید. البته ممکن است به اندازه نوشابه جذاب نباشد اما آب با اینکه گاز دار یا خوشمزه نیست، اما به تدریج عاشقش می شوید. مصرف آب، خواص فراوان دیگری نیز مانند کاهش خستگی و داشتن پوست بهتر دارد. اگر همچنان آب نمی تواند برای شما قانع کننده باشد، می توانید کمی طعم به آن اضافه کرده یا آدامس بدون قند بجوید که نقاط تحریک مزه را مشغول نگه دارد.

ترک عادت نوشابه خوردن اصلا آسان، سرگرم کننده و جذاب نیست اما فواید ترک آن تحمل مشکلات را ارزشمند می کند. روزی می رسد که نوشابه ها دیگر هیچ جذابیتی برای شما نخواهند داشت، و حتی ممکن است به نظرتان مزه شیرین آن چندش آور برسد. واقعا خوب نیست؟ ؟ ؟

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید