چگونه از شر آفت های روی زبان خلاص شوید؟ بسیاری از افراد هستند که آفت می زنند و این آفت ها معمولاً برای بسیاری از افراد، به خصوص آنهایی که آن را زیاد تجربه می کنند، آزار دهنده هستند. اگر احیاناً می خواهید بدانید چگونه باید از بروز آفت در دهانتان جلوگیری کنید، باید به خاطر داشته باشید که دلیل شناخته شده ای برای اینکه چرا از این آفت ها رنج می برید وجود ندارد، اگرچه عوامل متنوعی وجود دارند که ممکن است در آن سهیم باشند، مثل موارد زیر:

۱- سیم کشی دندان

اگر دندان هایتان را سیم کشی کرده اید و دائماً به هم ساییده می شوند، احتمال آن وجود دارد که نسبت به آفت های زبانی مستعد تر باشید.

۲- گاز گرفتن زبانتان

اگر تصادفاً زبانتان را گاز گرفته اید، احتمال آن وجود دارد که باعث بروز آفت زبانی شود.

۳- هنگام مسواک زدن تصادفاً به خودتان آسیب می زنید

احتمال آن وجود دارد که طبق معمول دارید دندان هایتان را مسواک می زنید، اما یک حرکت اشتباه کردید و این باعث شده است مسواک به اشتباه با لثه ها و زبانتان تماس پیدا کند. سپس این موضوع می تواند باعث بروز آفت شود.

۴- استرس

شاید این را تعجب آور بدانید اما زمان هایی وجود دارد که ممکن است دچار استرس شوید و این می تواند باعث ایجاد آفت شود.

۵- بیماری

نمونه هایی وجود دارد که دلیل نهایی اینکه چرا آفت زده اید، به خاطر یک بیماری نهفته است که شاید از آن مطلع باشید و شاید نباشید.

صرف نظر از این مواردی که در بالا اشاره شد، دلایل دیگری نیز ممکن است منجر به زدن آفت شود. وقتی آفت می زنید، معمولاً می توانند برایتان احساس ناراحتی ایجاد کنند. به خاطر داشته باشید، چیزی که همیشه باید یادتان باشد این است که شما اکنون باید بفهمید چگونه می توانید از آفت های خود در زودترین زمان ممکن، خلاص شوید. این ها تنها چند مورد از درمان های خانگی هستند که می توانید امتحان کنید.

چگونه به سرعت از شر آفت های روی زبان خلاص شوید؟

۱- بابونه

بابونه به داشتن اثرات مثبت زیاد، معروف است. اول از همه، باعث القای خواب می شود. همچنین می تواند افراد را به طور کلی آرام تر کند. صرف نظر از این، بابونه به این هم معروف است که برای گوارش مفید است. بهترین چیز در مورد چای بابونه این است که می تواند به سادگی التهاب را کاهش دهد و می تواند در زودترین زمان ممکن التهاب را از بین ببرد.

یک کیسه چای بابونه آماده کرده و آن را درون یک فنجان آب داغ قرار دهید.

صبر کنید تا کیسه ی چای دم بکشد.

سعی کنید وقتی چای کمی سرد شد، آن را درون دهان بگردانید تا بتواند با آفت ها تماس پیدا کند.

۲- از روغن نارگیل برای خلاص شدن از آفت های روی زبان استفاده کنید

احتمالاً پیش از این با روغن نارگیل و کارهای مختلفی که می تواند انجام دهد، آشنا شده اید. روغن نارگیل، مورد علاقه ی بسیاری از مردم است، فقط به این خاطر که خوشمزه است و خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارد.

روغن نارگیل را در یک ظرف کوچک آماده کنید.

از یک گوش پاک کن استفاده کرده و روغن نارگیل را مستقیماً روی آفت ها قرار دهید.

این کار را چندین مرتبه انجام دهید و سپس نتایج آن را خواهید دید.

۳- عسل

عسل نیز ماده ی دیگری است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند، چون صرف نظر از این نکته که مزه ی خوبی دارد، ویژگی های بسیاری نیز دارد که می توانند باعث عملکرد خوب آن شوند. عسل، خواص ضد التهابی دارد اما به خاطر داشته باشید که باید عسل ارگانیک انتخاب کنید چون می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

حتماً در ابتدا با آب گرم غرغره کنید.

مقدار زیادی عسل روی آفت ها قرار دهید.

این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید. به خاطر داشته باشید که باید این کار را تا زمان دیدن برخی تغییرات، ادامه دهید.

۴- از فلفل قرمز برای خلاص شدن از آفت های روی زبان استفاده کنید

شاید بسیاری از مردم از دیدن فلفل قرمز در اینجا تعجب کنند اما فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که می تواند در خلاصی از دردی که به خاطر آفت ها ایجاد شده، بسیار کمک کند. شاید دوست نداشته باشید این کار را انجام دهید اما یادتان باشد که این کار می تواند کمک زیادی به شما کند.

آب گرم را با فلفل قرمز آسیاب شده مخلوط کنید.

دقت کنید که فقط به میزانی فلفل قرمز اضافه کنید که زیاد تند نباشد.

آنها را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل دهند.

از گوش پاک کن برای قرار دادن مستقیم آن روی آفت استفاده کنید.

۲ تا ۳ مرتبه در روز این کار را تکرار کنید.

۵- آلوئه ورا

بسیاری از افراد هستند که می دانند آلوئه ورا، احتمالاً به دلیل خواص آرام بخش بودن آن، چقدر سریع می تواند در خلاصی از آفت های دهانی مؤثر باشد. آلوئه ورا می تواند تضمین نماید دردی که دارید به خاطر آفت ها حس می کنید، از بین خواهد رفت.

ژل آلوئه ورا را تهیه نموده و در آب حل کنید.

زمانی که با موفقیت آن را مخلوط کردید، با آن غرغره کنید.

این کار باید حدوداً ۳ مرتبه در روز انجام شود.

۶- پودر زاج

به طور کلی کاری که پودر زاج می تواند انجام دهد، تضمین این است که ناحیه ی آفت، همیشه خشک خواهد بود. این کار التیام را تسهیل می کند و تضمین می نماید که آفت هایتان بعد از مدتی از بین خواهند رفت. به خاطر داشته باشید که قرار نیست مقدار زیادی پودر زاج استفاده کنید چون می تواند برایتان بد باشد.

پودر زاج را که به اندازه ی یک نخود است را روی آفت قرار دهید.

حتماً به مدت یک دقیقه صبر کنید.

زاج را با بزاق تان تف کنید. توصیه نمی شود که زاج را با آب شستشو دهید.

بعد از یک روز، درد ایجاد شده توسط آفت از بین خواهد رفت.

۷- از ماست برای خلاص شدن از آفت های روی زبان استفاده کنید

باید یادتان باشد که یک محیط کشت زنده در ماست وجود دارد و این نکته به تنهایی، آن را برای استفاده در آفت ها، عالی می سازد. استفاده از ماست، باکتری هایی که می توانید در معده تان پیدا کنید و همچنین باکتری هایی که در دهانتان یافت می شوند را متعادل می سازد. انجام این کار کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن از شر آفت خود خلاص شوید. ماستی پیدا کنید که انبوهی از باکتری های زنده داشته باشد تا آن را مؤثرتر سازد.

باید حداقل سه مرتبه در روز ماست بخورید. می توانید یک فنجان ماست را تقسیم کرده و در کل روز میل کنید. همچنین می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید تا طعم آن را بهتر کنید اما انجام این کار اختیاری است.

۸- شستشو با سالین

اگر با سالین آشنا نیستید، این محلول معمولاً از آب و نمک تشکیل شده است. نکته ی فوق العاده ای که در مورد آن وجود دارد این است که می تواند به سادگی تضمین نماید که دهانتان ضد عفونی خواهد شد، که یعنی می تواند از باکتری هایی که ممکن است باعث افزایش مقدار سالین در دهانتان شوند، خلاص گردد.

یک لیوان آب گرم آماده نمایید.

حدود ۲ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید.

محلول سالین را درون دهانتان، به ویژه در ناحیه ای که آفت قرار دارد، بگردانید.

بعد از حدود یک دقیقه محلول را بیرون بریزید.

این کار می تواند حدود ۳ مرتبه در روز انجام شود.

مواردی که در بالا اشاره شد فقط برخی از روش هایی است که می توانید برای کمک به خلاص شدن از آفت های خود انجام دهید. به خاطر داشته باشید که ممکن است درمان های خانگی دیگری نیز وجود داشته باشند که در دسترس هستند، اما اگر درمان های خانگی که سعی در انجام آنها دارید، دیگر مؤثر نیستند، کاری که می توانید انجام دهید این است که حتماً با پزشک خود درباره ی آن مشورت نمایید.