خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام

هنگام بی حوصلگی به خودتان انگیزه دهید

هنگام بی حوصلگی به خودتان انگیزه دهید

همه‌مان می‌دانیم که چه حس و حالی است. یک روز طولانی کار کرده‌اید و حالا تنها چیزی که می‌خواهید این است که روی مبل لم بدهید، تلویزیون ببینید و این روز تیره را فراموش کنید؛ هیچ انگیزه ای هم برای رفتن به باشگاه ندارید! اصلاً راه ندارد که از جایتان برخیزید، لباس بپوشید و به سمت باشگاهتان بروید و با وزنه تمرین کنید! با رعایت مواردی که در این راهنما آورده‌ایم، زمان‌هایی که حس ورزش کردن ندارید، انرژی دوچندانی خواهید گرفت.

به اثرات بعدش فکر کنید

شما نباید به خود آن جلسه‌ی تمرین فکر کنید، بلکه باید به اثرات بعد از آن بیندیشید. به این فکر کنید که پس از اتمام ورزشتان چه حس خوبی پیدا می‌کنید. به روتین پس از تمرینتان فکر کنید، به زمانی که در سونا نشته‌اید و ریلکس کرده‌اید، یا اینکه در راه خانه‌تان آبی خنک می‌نوشید و از همان آب کلی لذت می‌برید. شما به تعهدتان پایبندید، اینطور نیست؟

لباس بپوشید

هنگامی که به خانه رفتید، لباس‌های ورزشی‌تان را بپوشید. به این ترتیب برای رفتن به باشگاه، یک مرحله کمتر کار خواهید داشت! این طبیعت انسان است که وقتی کاری را نمی‌خواهد انجام دهد یا نمی‌تواند انجام دهد، شروع به شمردن مراحل انجام آن کار می‌کند تا بزرگ جلوه‌اش دهد. بنابراین به محض اینکه به خانه رسیدید اگر لباس‌هایتان را عوض کنید، آماده خواهید بود تا بدون بهانه آوردن، روی تردمیل بپرید.

کافئین مصرف کنید

اگر نمی‌خواهید ورزش کنید، اول به خودتان جایزه بدهید! یک نوشابه‌ی رژیمی یا یک قهوه بنوشید. اگرچه این نوشیدنی‌ها خیلی سالم نیستند، اما می‌توانید قبل از ورزش یکی به خودتان جایزه دهید. نه تنها همین کار عجیب و غریب می‌تواند شما را برای رفتن به باشگاه ترغیب کند، بلکه کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها هنگام ورزش به شما انرژی دو چندانی خواهد بخشید. حتی می‌تواند کمی سوخت و ساز بدنتان را نیز زیاد کند!

پیشرفتتان را بررسی کنید

یک دفتر واقعه نگاری برای خودتان درست کنید، در اینصورت دیگر محال است یک روز ورزش را ترک کنید! پیاده کردن هر کاری که می‌کنید روی کاغذ، شاهد مثالی بر تلاش‌هایتان خواهد بود. بخشی از این دفتر به شما حس گناه می‌دهد اما بخش دیگرش انگیزه! اینکه ببینید در چند روز، هفته یا ماه‌های گذشته چقدر سخت و جدی تمرین کرده‌اید، شما را مجبور به ادامه دادن ورزشتان خواهد کرد.

روتین ورزشتان را تغییر دهید

شاید به این دلیل که خسته‌اید یا خیلی گرمتان است دوست ندارید که امروز ورزش کنید. یکی از بهترین راهها برای تازه نگاه داشتن روتین ورزشتان، این است که تغییرش دهید! اگر هر روز می‌دوید، به سراغ تمرین جدیدی بروید، مثلاً به استخر بروید و شنا کنید، بسکتبال بازی کنید، به کلاس رقص بروید. می‌توانید کاری کنید که تا الان انجامش نداده بودید.

هر کاری که می‌توانید انجام دهید

اگر همه‌ی این کارها را کردید، اما انگیزه‌ای برای ورزش کردن در شما حاصل نشد، در آخر سر، یک کاری انجام دهید! ۵ دقیقه یا ۱۰ دقیقه راه بروید یا توی خیابان با دوچرخه دوری بزنید. این کار باعث خواهد شد تا حداقل فعالیتتان به صفر نرسد، کمی گردش خون در بدنتان زیاد شود و ضربان قلبتان کمی افزایش یابد. همین اتفاق‌های به ظاهر بی اهمیت بهتر از این است که کلاً هیچ کاری نکنید!

۱ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • برای منم زیاد پیش میاد که برای رفتن به باشگاه یا استخر بی حوصله باشم ، اما گوش دادن به یه موسیقی خوب همه چیزو درست میکنه