خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تناسب اندام سلامتـی

مزایای نشاط‌ آور تناسب اندام

مزایای نشاط آور تناسب اندام

از تناسب اندام برای شادتر شدن استفاده کنید. علم از این فرضیه حمایت می‌کند که ورزش منظم در واقع خلق و خوی شما را بهتر کرده و شما را به یک فرد شادتر تبدیل می‌کند. زمانی که به شدت تمرین می‌کنید، تغییرات فیزیولوژیکی در بدن شما اتفاق می‌افتد که احساس شادی را افزایش می‌دهد.

کورتیزول و شادی

هنگامیکه تحت استرس هستید احساس ناامیدی می‌کنید، به خاطر ترس‌هایتان عذاب می‌کشید، اضطراب دارید یا عصبانی هستید، بدن‌تان با تولید کورتیزول واکنش نشان می‌دهد. کورتیزول، هورمونی است که به مرور زمان به ارگان‌های بدن آسیب می‌رساند. هنگامیکه به شدت ورزش می‌کنید، مقدار کورتیزول را در بدن‌تان کاهش می‌دهید که به سلامتی و شادی بیشتر شما منجر می‌شود.

داشتن احساس خوب با اندورفین‌ها

یکی دیگر از واکنش های قدرتمند بدن به ورزش،ترشح اندورفین هاست.اندورفینها ،مغز را تحریک کرده و درد را بی حس می کنند.آنها احساس شادی و خرسندی بوجود می آورند.آنها استرس شما را کاهش می دهند.اگر می خواهید شادتر باشید،ورزش کنید.

استفاده از تناسب اندام برای داشتن احساس بهتر

اگر چه هر مقدار ورزش، بهتر از اصلا ورزش نکردن است اما اگر می‌خواهید از تناسب اندام برای داشتن احساس بهتر استفاده کنید، مطمئن شوید فعالیت‌هایی را با هم ادغام می‌کنید که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند. اگر در فعالیت‌هایی مانند بلند کردن وزنه‌های سنگین، دویدن، آهسته دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری و هرگونه فعالیتی که شما را در سطح قلبی عروقی به چالش می‌کشد شرکت کنید، احتمال رخ دادن تغییرات شیمیایی مثبت که منجر به شادی بیشتر می‌شوند، افزایش می‌یابد.

مطلب مرتبط:  آیا برای تمرین با وزنه نیاز به بستن کمربند داریم؟

مطالعات نشان می‌دهند که ورزش منظم برای حدود دو هفته، این تغییرات شیمیایی را به طور منظم ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که مشتاق ورزش کردن شوید. هنگامیکه شما برای اولین بار شروع به ورزش می‌کنید یا بعد از هفته‌ها ورزش نکردن به سراغ آن می‌روید، به یاد داشته باشید که چند هفته‌ی اول ممکن است دشوار باشند. بعد از آن، انگیزه‌ی شما به طور طبیعی افزایش خواهد یافت.

ورزش سبز و شادی

هنگام استفاده از تناسب اندام برای افزایش سطح شادی‌تان، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آن‌ها لذت می‌برید. اگر انجام یک روال تمرینی یکسان در باشگاه خسته کننده است، ورزش سبز را امتحان کنید. ورزش سبز، هرگونه فعالیت فیزیکی است که در فضای باز انجام می‎شود. دوچرخه سواری در مکانی پر از تپه، پیاده روی در یک جاده یا حتی انجام کارهای باغبانی سخت در حیاط خلوت‌تان، همگی نمونه‌هایی از ورزش سبز هستند.

تأثیر ورزش سبز این است که تمام حواس شما را به کار می‌گیرد و به آن‌ها نیرو می‌دهد. صدای امواج خروشان در هنگامیکه در ساحل می‌دوید، منظره‌ی گیاهان سبز در هنگام آهسته دویدن یا عطر گل های زیبا در هنگام دوچرخه سواری، همه می‌توانند به افزایش حس آرامش درونی شما کمک کنند.

مطلب مرتبط:  روش‌های مفرح برای خوش‌اندام ماندن

ورزش کردن با دیگران

فعالیت‌های تناسب اندام می‌توانند با افزایش تعامل شما با دیگران، شادی بیشتری نیز ایجاد کنند. تمرین کردن برای ماراتن با یک دوست، بازی کردن در تیم فوتبال یک شرکت یا رفتن به باشگاه چندین بار در هفته با یک خویشاوند نزدیک، همگی راه‌هایی برای بهره مندی از مزایای فیزیولوژیکی و عاطفی فعالیت‌های تناسب اندام منظم هستند.

استفاده را تناسب اندام برای احساس کردن شادی بیشتر در زندگی‌تان، یک استراتژی مؤثر است. فعالیت‌های تناسب اندامی را انتخاب کنید که از آن‌ها لذت می‌برید و آن‌ها را با افرادی انجام دهید که دوست‌شان دارید. تا جایی که ممکن است چیزها را با هم ترکیب کنید. تنوع به افزایش لذت کمک می‌کند. حداقل به خودتان دو هفته زمان دهید تا به ورزش خو بگیرید و از مزایای شیمیایی آن بهره مند شوید. گاهی اوقات در فضای باز ورزش کنید تا به حواس‌تان امکان دهید زیبایی طبیعی را تجربه کنند.