مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات


پاک مهر

جلوگیری از خستگی مفرط در ورزش

4 نکته برای پیشگیری از خستگی مفرط در تناسب اندام
(2 رای, میانگین: 5٫00 از 5)

چند روز دیگر وارد سال جدید می شویم. زمانی که به آغاز سال جدید نزدیک می شویم، مبتدیان تناسب اندام و افرادی که دوست دارند در عید نوروز اندام خوب و متناسبی داشته باشند به سراغ باشگاه ها می روند و خود را برای رسیدن به این هدف آماده می سازند. اما در شرایطی که زمان کافی برای رفتن به باشگاه وجود نداشته باشد چه می توان کرد؟ زمانی که وعده های بزرگی به خودمان می دهیم همیشه آن را در زندگی خود به کار نمی بندیم.

بیشتر اوقات تمرینات ورزشی را نادیده می گیریم و نمی توانیم وعده های غذایی سالمی را دنبال کنیم. در ابتدای راه، آدرنالین و افزایش سایر هورمون ها باعث ایجاد شور و اشتیاق در تمرینات ورزشی می شود اما به تدریج احساس خستگی می کنیم و از این کار کردن های دشوار سر باز می زنیم. اگر به خودتان زمان کافی ندهید به سرعت دچار خستگی مفرط خواهید شد.

اگر نتوانید رابطه خود را با خودتان به درستی حفظ کنید هیچ روش احتمالی برای برقراری ارتباط درست و منظم با دوستان، جامعه و کار خود نخواهید داشت. در این شرایط باید به دنبال روشی برای پیشگیری از خستگی ذهنی و جسمی باشید و بتوانید بر روی برنامه های از پیش تعیین شده خود تمرکز نمایید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

  1. بر روی اعداد تمرکز نکنید:

تمرکز کردن بر روی کیلوگرم، متر و تعداد دفعاتی که تمرینات ورزشی انجام می شود اسان است. اما به گفته متخصصین، شما نباید تنها بر روی اعداد تمرکز کنید. ما اعداد را زیاد جدی می گیریم و همیشه می گوییم می خواهم 10 کیلوگر لاغر شوم یا تا ماه بعد به وزن دلخواه خودم برسم. به جای اینکه بر روی اهداف کوتاه مدت تمرکز کنید، بهتر است نگاهی به پایان راه بیندازید. برای خود یک عادت درست ایجاد کنید. چیزی که بتواند بخشی از وجود شما شود. در این شرایط بهتر است از مواردی که شما را از عادت هایی که از برنامه های موجود باز می دارد دوری کنید. به عادت های درست پایبند باشید.

  1. به خاطر داشته باشید که تناسب اندام یک تمرین مداوم است:

قطعا شما نیز صحبت هایی در مورد تمرینات یوگا شنیده اید و اینکه جلسات یوگا چگونه می تواند به درک بهتر حرکات منجر شود. همین امر در مورد تمرینات ورزشی نیز صدق می کند. رسیدن به تناسب اندام یک تمرین مداوم است. انسان ها دوست دارند خیلی سریع به خواسته های خود دست یابند و به همین خاطر زمانی که به سرعت به چیزی که در ذهن می پرورانند نمی رسند، نا امید و خسته می شوند.

این نا امیدی و خستگی می تواند با گذشت زمان بر روی انگیزه ما اثر بگذارد و باعث نابودی تمرینات ورزشی مان شود. اما باید به خاطر داشته باشید که تمرینات ورزشی نیازمند تمرین اختصاص یافته و منظم است که بتواند رویکرد ما و نحوه پیشرفت را تغییر دهد.پس اگر در تمرینات مختلف خوب نیستید، همین امروز دست به کار شوید و تمرینات خود را بیشتر کنید.

برای اینکه نتایج دلخواه خود را مشاهده کنید به زمان نیاز دارید. هر کاری که می کنید به زمان نیاز خواهید داشت. وقتی در یک بخش به تسلط کافی دست پیدا کردید، می توانید به اهداف جدید و متفاوتی فکر کنید

  1. آگاه و هوشیار باشید:

آگاهی و هوشیاری بخشی از تناسب اندام است که بیشتر افراد آن را نادیده می گیرند. بیشتر افراد بر این باورند که زمان یا صبر کافی برای مدیتیشن یا هوشیاری و آگاهی ذهنی ندارند. اما آگاهی ذهنی می تواند به عنوان یک نیروی انگیزه بخش، قبل، در طولِ و بعد از تمرینات ورزشی عمل کند. حتی افراد بسیار فعال نیز برای ادامه تمرینات ورزشی خود به انگیزه نیاز دارند.

به طور فعال بر روی نحوه انجام تمرینات ورزشی و تاثیر و مزایای مستقیم آن بر روی سلامتی تمرکز کنید. یک رویکرد تمرکزی برای تناسب اندام اتخاذ کنید و در مورد اینکه حرکات انجام شده چه تاثیری بر روی شما خواهد داشت و چه احساس فیزیکی و ذهن برایتان به ارمغان خواهد آورد، خوب فکر کنید.زمانی که بتوانید تمرینات ورزشی را به طور مستقیم با تناسب اندام خود مرتبط کنید، تمایل بیشتری برای ادامه کار خواهید داشت و به این عادت ها پایبند خواهید بود.

راهنمای مدیتیشن

تفکر و مدیتیشن برای رسیدن به تناسب اندام

  1. زمانی را برای تفکر پیدا کنید:

ممکن است زمان کافی برای اینکار نداشته باشید اما به خاطر بسپارید که آگاهی ذهنی و مدیتیشن برای مبارزه با احساسات منفی و خستگی های روحی بسیار ضروری است و می تواند باعث تقویت روحیه فرد، تسکین استرس و حتی بهبود تمرینات ورزشی شود.

انجام مدیتیشن راحت تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. بیشتر افراد زمانی که واژه مدیتیشن را می شنوند، به این فکر می کنند که باید در بالای یک کوه بنشینند و به یک موضوع خاص بیاندیشند. اما ما مدیتیشن های مختلفی همچون مدیتیشن در پیاده روی، هنگام دوش گرفتن یا ارتباط برقرار کردن داریم. ممکن است فکر کنید زمان کافی برای انجام این تمرینات را ندارید اما یافتن چند دقیقه در روز برای مدیتیشن زیاد هم سخت نیست. زمانی که صبح زود از خواب بیدار می شوید، 5 دقیقه نفس عمیق و آگاهانه بکشید. این خود، تمرین مدیتیشن است.

 

ارسال مطلب به دوستان در تلگرام
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید