خطرناک ترین تمرین ها

همه ورزش ها، ریسک مربوط به خودشان را دارند. هر چه باشد، شما به سختی به بدنتان فشار می آورید، گاهی اوقات تا حداکثر چیزی که قادر به انجامش هستید. اگر مراقب روش تمرین کردن تان نباشید، در معرض خطر برخی از آسیب های بسیار جدی قرار می گیرید. اما آیا می دانید که کدام تمرینات، خطرناک ترین تمرینات هستند؟ برخی از تمرینات خطرناک زیر ممکن است شما را سورپرایز کنند!

کراس فیت

شور و شوق کراس فیت، در کشورها فراگیر شده و هر روز افراد بیشتری در آن ثبت نام می کنند. اما آیا می دانستید که کراس فیت به عنوان خطرناک ترین تمرین در نظر گرفته می شود؟ دلیل آنکه کراس فیت برای بسیاری از افراد، اینقدر خطرناک است، به علت روشی است که تمرینات آن انجام می شوند. اکثر تمرینات با حداکثر سرعت ممکن انجام می شوند بنابراین فرم درست، اغلب نادیده گرفته می شود. بسیاری از تمرینات شامل تاب دادن وزنه های سنگین، بالا پریدن، «kipping» (حرکات تند و سریع در حین انجام بارفیکس و سایر تمرینات) و حرکت هایی است که به طور کلی فشار بیشتری بر بدن شما وارد می کنند.

شما در هنگام انجام کراس فیت، نه تنها در معرض افزایش خطر آسیب عضله و پشت قرار می گیرید بلکه مفاصل تان را نیز بسیار سریع تر فرسوده می کنید، حتی اگر فرم درستی داشته باشید. همچنین بسیاری از مربیان کراس فیت، اطلاعات کمی در مورد تمرین دارند بنابراین آنها نیز فرم درست را نمی دانند. روی هم رفته حتی اگر کراس فیت را کاملا درست هم انجام دهید، همچنان بدنتان را در معرض خطر بزرگی قرار می دهید.

یوگا

ممکن است فکر کنید یوگا بی خطر است اما با وجود صدمات متعدد ناشی از یوگا که هر ساله به وقوع می پیوندند، شگفت زده خواهید شد. یوگا شامل حرکات کششی و پیچشی و حفظ وضعیت هایی است که همه آنها در حین تنفس عمیق و وارد شدن به حالت مراقبه انجام می شوند، خب البته نه تمام انواع یوگا. یوگای بیکرام که به یوگای داغ نیز معروف است، در یک اتاق گرم که دمایش بالاتر از ۱۰۵ درجه فارنهایت است، انجام می شود. این نه تنها باعث می شود که به مقادیر خطرناک عرق کنید که به گرما زدگی منجر می شود. بلکه این خطر نیز وجود دارد که عضلات تان را بیش از حد بکشید.

هنگامی که عضلات شما بسیار داغ هستند، بسیار نرم تر می باشند. بسیاری از تازه کاران یوگای بیکرام، عضلات شان را بیش از حد می کشند، آنها را کش می آورند و به خودشان آسیب می زنند. با وجود خطر کم آبی بدن و کشیدگی عضلات، یوگا رتبه بالایی در این لیست دارد.

دوچرخه سواری در کوهستان

دوچرخه سواری، بسیار سرگرم کننده است و بردن آن به کوهستان می تواند یک راه عالی برای انجامش باشد. اما همیشه این خطر وجود دارد که هنگام دوچرخه سواری در وسط ناکجا آباد، خودتان را در موقعیت های خطرناک بیابید. حتی اگر شما یک مسیر دویدن یا دوچرخه سواری را دنبال کنید، هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که خطری شما را تهدید نکند.شما در یک منطقه خالی از سکنه هستید، جایی که افراد بسیاری با حیوانات وحشی روبرو می شوند، با سنگ ها برخورد می کنند، از لبه صخره ها سقوط می کنند و با مقدار کمی آب و غذا گم می شوند. در حالی که دوچرخه سواری در کوهستان یک ورزش عالی است اما ورزشی نیست که بتوان با خیال راحت، آن را انجام داد.

هنرهای رزمی، بوکس

این واقعیت که هنرهای رزمی در مورد لگد زدن، مشت زدن، کشتی گرفتن و اساسا آسیب رساندن به یک فرد دیگر است، به این معناست که احتمال مصدوم شدن شما نیز بسیار زیاد است. ده ها نوع آسیب دیدگی می توانند در هنگام تمرین کردن هنرهای رزمی رخ دهند: پیچ خوردگی زانو، رگ به رگ شدن مچ پا، شکافته شدن لب ها، شکستن بند انگشت، شکستن مچ دست، در رفتن شانه ها و کشیدگی آرنج، برخی از آنها هستند.

در حالی که هنرهای رزمی و بوکس، دو ورزش شگفت انگیز هستند اما قطعا جزء خطرناک ترین ورزش ها می باشند!

از دست ندهید...

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.