خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام

چگونه پیلاتس را در خانه شروع کنیم؟

پیلاتس در خانه

اگر تصمیمی جدی گرفته‌اید و می‌خواهید پیلاتس را در خانه شروع کنید، باید پیش از آن چیزهایی را بدانید. شما هیچگاه نخواهید توانست بدون مقدمه چینی و برنامه ریزی، ناگهان ورزشی را آغاز کنید. اغلب مردمی که می‌گویند می‌خواهند کاری را شروع کنند، معمولا هیچگاه آنرا انجام نخواهند داد! اما شما استثنا باشید. ادامه‌ی این پست را بخوانید تا دقیقا متوجه شوید که برای شروع موفقیت آمیز پیلاتس در خانه، باید چه کارهایی بکنید.

۱. وسائل مورد نیاز را تهیه کنید

اگر عزمتان را جزم کرده‌اید تا پیلاتس را در خانه آغاز کنید، برای شروع احتیاج دارید تا وسائل ضروری پیلاتس را تهیه کنید. اما نگران نباشید، جز چند وسیله‌ی پایه‌ای، به چیز خاصی احتیاج ندارید. شما باید یک تشک یوگا یا چیزی مشابه آن تهیه کنید. حوله به کارتان نمی‌آید، چرا که به چیزی با ضخامت بیشتر نسبت به حوله احتیاج دارید. می‌توانید چنین تشکی را از فروشگاه‌های لوازم ورزشی تهیه کنید.

همچنین اگر که لباس‌های راحت و آزاد ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که یک دست لباس مناسب هم تهیه کنید. شما نباید با لباس‌های استایل بگی یا لباس‌های خیلی تنگ ورزش کنید. هنگام خرید لباس‌های نو، یادتان باشد که برای انجام پیلاتس مناسب باشد.

مطلب مرتبط:  آیا شما کفش پیلاتس می پوشید؟

۲. یک DVD پیلاتس بخرید

اگر قصد دارید تا پیلاتس را در خانه تمرین کنید، آنگاه نیاز دارید تا یک DVD پیلاتس نیز خریداری کنید. احتمالا می‌توانید مجموعه‌های متعددی را نیز در اینترنت بیابید، اما بهرحال مطمئن شوید گزینه‌ای را انتخاب کرده‌اید که دیگران از آن تعریف و تمجید کرده یا به آن امتیاز بالا داده‌اند. حتما پیش از خرید تحقیق کنید. اگر می‌خواهید بیشترین بازدهی را بگیرید، ببینید که DVD مورد نظر شما حاوی چه تمریناتی است.

DVD ای که می‌خواهید بخرید، باید برای دیدن و برای تکرار مجدد حرکات، آسان طراحی شده باشد. برخی از DVDها نیز بهمراه تمرین، موسیقی آرامی نیز پخش می‌کنند که باعث خواهد شد هنگام اجرای تمرینات، از یک موسیقی آرامش‌بخش نیز لذت ببرید.

۳. برنامه ریزی کنید

بدترین راه برای شروع یک ورزش این است که برنامه‌ای نداشته باشید! تدوین یک برنامه برای موفقیت شما ضروری است. نگویید که خب ساده‌ست، هر روز ورزش می‌کنم! چنین چیزی هیچوقت اتفاق نخواهد افتاد دوستان. در مورد اهدافی که می‌خواهید به آن برسید واقع‌بین باشید و رویایی فکر نکنید. برای شروع پیلاتس در خانه باید سه بار در هفته را هدف قرار دهید. زمانی که همین میزان ورزش، برایتان عادی شد، آنگاه می‌توانید آنرا به تمام روزهای هفته بسط دهید. پیلاتس بر اساس تمریناتی که انتخاب می‌کنید، هم می‌تواند آرامش بخش باشد و هم سخت و شدید.

مطلب مرتبط:  وقتی ورزش کردن را متوقف کنید، چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

تصمیم انجام پیلاتس در خانه، یک ایده‌ی فوق‌العاده است. شما فواید بسیاری از این تصمیمتان خواهد برد. ممکن است بنظر برسد که انجام چنین کاری سخت است، اما اگر این سه مرحله را دنبال کنید، بدون صرف زمان زیادی آماده خواهید بود. از یاد نبرید هر زمانی که می‌خواهید ورزشی را آغاز کنید، به برنامه‌ای احتیاج دارید که آنرا دنبال کرده تا بپایان برسد. پیلاتس را در خانه آغاز کنید تا بزودی به پاداش‌هایی برسید که برای سال‌ها ماندگار است. لطفا تجربیات خودتان را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

۲۷ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام. ممنون از راهنماییها و سایت مفیدتون. من برای افزایش وزن و حجیم شدن بیشتر پایین تنه می خوام ورزش کنم . پیلاتس مناسب تر ه یا بدنسازی؟
    متشکرم

  • سلام ممنون از سایت خوبتون،میخواستم بدونم برای از بین بردن شکم و پهلو و بلند شدن قد و برجسته شدن باسن پیلاتس مناسب تره یا والیبال؟؟

  • سلام و خسته نباشید.آیا پیلاتس برای افزایش قد میتونه موثرباشه؟ تا چه سنی زنان میتونن افزایش قد داشته باشند؟

  • ممنون از مطالبتون و راهنمایی های ارزشمندتون
    من تازه شروع به ورزش پیلاتس کردم البته کلاس میرم خودم به تنهایی شروع نکردم ، با توجه به اینکه بعد زایمان عجیب گودی کمر پیدا کردم نگرانم کدوم ای حرکات برای گودی کمر مناسب نیست و انجامش ندم ممنون میشم با نام بردن حرکات بد راهنماییم کنید

    • سلام سودابه‌ی عزیز،
      گودی کمر یا کاوپشتی، باعث می‌شود تا پوسچر صحیحی نداشته باشید. در کل، هر ورزش و تمرینی برای شما مفید است، اما تا زمانی که کمی از حاد بودن مشکلتان کاسته شود و پوسچرتان نسبت به حال حاضر بهبود یابد، باید از تمریناتی که گودی کمر باعث می‌شود نتوانید آنها را با فرم صحیح اجرا کنید دوری کنید. تمریناتی مانند اسکات، پرس سرشانه، و دراز و نشست. البته، این تمرینات بیشتر در بدنسازی متداولند. اما توضیحاتی که عرض شد، در تمام تمرینات و ورزش‌ها برقرارند. موفق باشید :)

  • سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    مدت کوتاهیه که برای پیلاتس به باشگاه میرم .مشکلی که دارم اینه که موقع تمرین نفس کم میارم و احساس میکنم هوا ی کافی وارد ریه هام نمیشه .اوایل فقط موقع تمرین بود الان حتی بعد از تمرین تا آخر روز هم حس میکنم نمیتونم درست نفس بکشم .مربیم میگه دم و بازدم عمیق انجام بده ولی بازم فایده نداره.لطفا راهنماییم کنید.

    • سلام مریم عزیز،

      اگر به تازگی فعالیت ورزشی منظمی رو شروع کردید، چنین فشارهای جسمی کاملا طبیعی هستند. لطفا برای مدتی به روتین تمرینی تان ادامه دهید، حتما خواب شبانه ی کافی داشته باشید، و تغذیه مناسب و نوشیدن آب فراوان را هم از قلم نیندازید. به زودی بدنتان با شرایط جدید خودش را هماهنگ می کند :)

  • سلام ، ممنون از مطلبتون. اگر کسی مشکل دیسک کمرمهره های پایین کمر داشته باشه میتونه پیلاتس رو انجام بده؟؟ کدوم حرکات براش مضر هست

  • سلام..خسته نباشید مقاله تون خیلی جالب بود..لطفا یک لینک بذارید تا بتونم آموزش این پیلاتس رو دانلود کنم.
    بازم ممنون

  • سلام
    وقت بخیر
    خیلی ممنون از مطالب خوبتون!!!
    من تقریبا از سن کم ورزش میکنم اما نه خیلی حرفه ای،ورزشی که بیش تر ادامه دادم بسکتبال بود،اما به دلایلی حدود 4ساله که ورزش رو کنار گذاشتم،از انعطاف بدنم راضی بودم اما الان مخصوصا از زمانی که رو به بدنسازی آوردم خیلی بدنم خشک شده و اصلا این حالتمو دوست ندارم!!!به فکرم رسید که پیلاتس کار کنم و از شما تقاضا دارم که منو تو این زمینه راهنمایی کنید که چجوری این ورزشو شروع کنم که به بدن بدون انعطافم آسیب نرسه!!!!!!اگه راهی به جز پیلاتس هم میشناسید لطفا منو راهنمایی کنید!!!
    ممنون

    • سلام الیناز، از لطف شما سپاسگذاریم.

      اگر هیچوقت ناگهان به وسط یک تمرین خاص نپرید، بدنتون آسیب نمیبینه. بدین معنی که همیشه هر ورزشی رو از تمرینات ابتدایی، با زمان کوتاه و شدت کم شروع کنید و به تدریج ارتقاش بدهید.

      بدنسازی یک ورزش مکمله، بنابراین سعی کنید یک ورزش اصلی برای خودتون پیدا کنید، و بدنسازی رو بعنوان مکمل اون ورزش خاص ادامه بدید. هر ورزشی که انتخاب کنید، مطمئنا بدنتون انعطاف و تر و فرزی مناسبی پیدا می‌کنه و الزاما نیاز به انتخاب تمرینات ورزشی مثل پیلاتس ندارید.

      در رابطه با پیلاتس، یوگا یا هر تمرینات ورزشی دیگری، باید ببینید که علاقه‌تون به کدوم بیشتره. شاید بشه تمام این ها رو باهم مقایسه کرد، اما بی انصافیه اگر بگیم مثلا یوگا خوب نیست. پس مهم اینه که شما از کدوم خوشتون میاد و این راز استمرار شما در اون ورزش خواهد بود.

      در رابطه با اینکه چطوری شروعش کنید، می‌تونید سی‌دی‌های آموزشی این تمرینات رو تهیه کنید، از وب‌سایت‌هایی مثل یو تیوب بهتره ببرید یا اینکه وب‌سایت ما رو دنبال کنید و تمریناتی که به مرور منتشر خواهیم کرد رو یاد بگیرید.

      ما رو از پیشرفتتون بی خبر نگذارید، موفق باشید :)

  • ممنون از مقاله خوب و مفیدتون
    من به دوستانی که قصد دارند پیلاتس رو شروع کنند، این وبسایت رو پیشنهاد می کنم، این مربی تمام تمریناتش رو به علاوه برنامه ورزشی ماهیانه به صورت رایگان در اختیار همه قرار میده و جدای از همه اینها فوق العاده فرد پرانرژی و شادیه که باعث میشه حسابی به پیلاتس بچسبید!!
    http://www.blogilates.com/