مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



دونده‌ها چگونه بسیار ورزیده می‌شوند؟

دونده‌های مسابقه‌ای حداکثر فشار را به بدنشان وارد می‌کنند، و اغلب تلاش می‌کنند تا زمان‌های دویدن خود را تنها چند صدم ثانیه بهبود ببخشند که برای پیش افتادن در مسابقه و کسب شهرت کافی است. پس از سال‌ها تمرین اختصاصی، دونده‌ها به‌ طور معمول بدن‌های عضلانی و بدون چربی دارند. پرورش چنین فیزیک ورزیده‌ای برای افراد تازه‌ کار امکان ‌پذیر است، اما بدون نظارت متخصصین تغذیه و ورزش، که دونده‌ها به ‌طور معمول به آن‌ها وابسته ‌اند، می‌تواند خطرناک باشد.

تمرین

آن‌ها در باشگاه نیز تمرین می‌کنند تا قدرت و انعطاف ‌پذیری را افزایش دهند. از هر نظر، دونده‌ها به پروتکل‌های سختی برای تغذیه و استراحت پایبند هستند. بدون ریکاوری مناسب عضله، ورزشکاران پیشرفتی نخواهند داشت و حتی ممکن است تنزل پیدا کنند. دونده‌های برتر معمولاً با مربی‌ها، پزشکان و متخصصین تغذیه‌ی باتجربه کار می‌کنند که بر پیشرفت آن‌ها نظارت دارند و به ورزشکاران کمک می‌کنند تا از آسیب‌ها اجتناب کرده و بهبودی بیابند.

هدف

هدف یک دونده از تمرین کردن، به حداکثر رساندن قدرت انفجاری در مسافت‌های کوتاه است، که به دو عامل بستگی دارد: نیرو و وزن بدن. عضلات قوی می‌ توانند بدن دونده را به جلو برانند، اما تنها درصورتی‌ که بدن به میزان کافی محکم و بدون چربی باشد. به‌عنوان ‌مثال، چربی بسیار زیاد بدین معناست که دونده‌ها باید برای شتاب گرفتن، سخت ‌تر تلاش کنند، که دلیل اینکه به ‌طور معمول برای پرورش بدن‌های عضلانی و با کمترین میزان چربی تلاش می‌کنند، همین است.

دیدگاه متخصصین

کلید دستیابی به یک ظاهر ورزیده، آب‌ کردن آن لایه‌ی چربی است که عضلات شما را می‌ پوشاند. هرچه درصد چربی بدن کمتر باشد، عضلات شما بیشتر خود را نشان می‌دهند. به‌ عنوان‌ مثال، طبق گفته‌ی کتاب «بدنسازهای طبیعی» نوشته‌ی جان ‌هانسن، مردان بدنساز بدن ورزیده‌ی خود را با قرار دادن چربی بدن بین ۵ تا ۱۰ درصد، پرورش می‌دهند. او اضافه می‌کند که زن‌ها به ‌طور طبیعی درصد چربی بالاتری دارند، پس زنان بدنساز به ‌طور معمول چربی بدن خود را بین ۱۲ تا ۲۲ درصد قرار می‌دهند. در این سطوح کم، عضلات به‌ طور برجسته‌ای مشخص می‌شوند.

ملاحظات

بدن شما برای زنده ماندن به چربی احتیاج دارد، پس مگر آنکه یک ورزشکار مسابقه‌ای باشید که با مربی یا پزشک با تجربه کار می‌کند. سالم ‌ترین شیوه، رساندن چربی بدن بین ۱۰ تا ۲۵ درصد برای مردان و ۱۸ تا ۳۳ درصد برای زنان است. بدن شما به ‌اندازه‌ی ورزشکارهای حرفه‌ای و برتر محکم و ورزیده نخواهد شد، اما از پیامدهای منفی مربوط به سلامتی مثل مشکلات هورمونی که می‌توانند ناشی از چربی بسیار پایین بدن باشند، اجتناب خواهید کرد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید