خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

تناسب اندام

۵ قدم برای تعیین اهداف تناسب اندام در فصل پاییز

برنامه ریزی تناسب اندام

می خواهید مطمئن شوید که بهترین نتایج را از برنامه تناسب اندام و تغذیه تان بدست می آورید؟ از این ۵ قدم برای تعیین اهداف مناسبی که عملا نتایج شما را تضمین می کنند، استفاده نمایید.

همانطور که یک روال جدید تمرین و تغذیه را برای فصل پاییز در پیش می گیرید، شاید بخواهید مطمئن شوید که تمام کارهای ممکن را برای دیدن نتایج مورد نظرتان انجام می دهید. بخشی از آن به معنای تعیین اهداف مناسب است. هدف گذاری، چیزی است که بسیاری از افراد آن را بدون فکر و بی دقت انجام می دهند، اما می تواند باعث تفاوت قابل توجهی در نتایجی که مشاهده می کنند، شود.

دقیق شوید

اول مطمئن شوید که در هنگام تعیین اهدافتان، تا آنجا که ممکن است دقیق هستید. شما نمی خواهید فقط وزن کم کنید (می خواهید ۲ کیلوگرم وزن کم کنید.) فقط نمی خواهید باریک تر شوید، بلکه می خواهید ۵ سانتی متر از دور کمرتان کم کنید. هر چه دقیق تر باشید، راحت تر متوجه خواهید شد که چقدر دارید به موفقیت نزدیک می شوید. این می تواند یک عامل انگیزشی قوی در هنگامی باشد که اوقات سخت را سپری می کنید. هر چه دقیق تر باشید، بهتر است.

دوباره بررسی کنید که آیا واقع بینانه هستند یا نه؟

یکی از کارهایی که باید مطمئن شوید انجام می دهید، آن است که چند بار بررسی کنید آیا اهدافتان واقع بینانه هستند یا نه؟ راحت است که در امید و آرزو گم شوید و فراموش کنید که سر و کله زندگی واقعی پیدا می شود و چیزها را سخت می کند.

باید بدانید که در مورد نوع بدنتان، سبک زندگیتان و همچنین سایر تعهداتی که باید به انجام برسانید، قادر به انجام چه کارهایی هستید. تعیین اهداف واقع بینانه، مهم است، در غیر اینصورت قبل از آنکه حتی شروع کنید، احساس می کنید شکست خورده اید. اتفاقا باید اهدافی تعیین کنید که کاملا مطمئن هستید می توانید اول به آنها دست یابید، چون این باعث ادامه پیشرفت شما خواهد شد. هنگامی که به آن اهداف اولیه رسیدید، همیشه می توانید از آنجا یک هدف دوم اضافه کنید.

منابع تان را آماده کنید

مهم است که برای آماده کردن منابع تان، مقداری وقت بگذارید. این شامل هر چیزی است که شما برای رسیدن به هدفتان نیاز خواهید داشت، می تواند یک متخصص تغذیه باشد، یک مربی شخصی یا چند دستگاه بدنسازی خانگی. مطمئن شوید که قبل از تلاش به سمت هدفتان، همه چیز مرتب و آماده است. به این ترتیب در حین حرکت به سمت هدفتان، با هیچ مانعی مواجه نخواهید شد که خارج از کنترل تان باشد. هنگامی که برنامه تان آغاز شد، باید کاملا آماده مقابله با آن موانع باشید.

جدول زمانی تان را بدانید

مطمئن شوید که جدول زمانی تان را می دانید. تا چه زمانی می خواهید به این هدف دست یابید؟ مطمئن شوید که این جدول زمانی، واقع بینانه و همچنین چیزی است که به شما انگیزه خواهد داد به حرکت تان ادامه دهید. شما نباید اجازه دهید زمان بیش از حد باعث شود که تمرینات را عقب بیاندازید. داشتن یک جدول زمانی مناسب باید به شما کمک کند به سمت هدفتان ادامه دهید، به شما اطمینان می دهد که طبق برنامه جلو می روید و برای دیدن موفقیت، متعهد هستید.

به اهداف فرآیندی توجه کنید

در پایان، فقط روی اهداف خروجی تمرکز نکنید. اهداف فرایندی را نیز مدنظر داشته باشید. این ها اهداف کوچکی هستند که به شما کمک خواهند کرد به آن اهداف دراز مدت و نهایی دست یابید. آن اهداف می تواند نوشیدن ۱۰ لیوان آب در روز باشد، یا خوردن ۵ وعده سبزیجات، یا شاید دویدن یک کیلومتر در مدت زمان ۳۰ ثانیه سریعتر از آنچه قبلا می دویدید.

این اهداف کوچکتر را تعیین کنید تا به شما کمک کنند به آن هدف بزرگتر نزدیک شوید. این ها ۵ قدم برای تعیین اهداف دقیق تر بودند. آیا جای هیچ کدام از این گام ها در برنامه شما خالی نیست؟

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید