خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام

برای فصل اسکی پیش رو آماده شوید

اسکی

چه برای اولین بارتان باشد که در فصل پیش رو می‌خواهید اسکی کنید، و چه برای دهمین باری که می‌خواهید به قله‌ها بازگردید، خیلی مهم است که خودتان را آماده کنید تا بتوانید در پیست، بیشترین لذت و استفاده را از روزتان ببرید. در این نوشته، ورزش‌هایی را خواهیم آموخت که به شما کمک می‌کند برای اسکی فصل پیش رو آماده شوید، چه اسنوبرد بازی کنید و چه آلپاین.

آمادگی یک کلید است!

خیلی آسان می‌توان فراموش کرد که یک روز اسکی، می‌تواند چه مقدار فعالیت فیزیکی باشد. حتی با کلی استراحت کردن بین هربار پایین آمدن از قله و نوشیدن یک یا دو تا هات چاکلت، اغلب مردم بین ۴ تا ۶ ساعت اسکی می‌کنند؛ و این به معنی یک فعالیت بدنی مداوم و طولانی است! اگرچه بالابرهای پیست، شانس کوچکی به شما می‌دهند که انرژی‌تان را بازیابید، اما هرچه ارتفاع بیشتر باشد، ریکاور شدن انرژی هم بیشتر طول خواهد کشید!

خیلی مهم است که بخاطر داشته باشید یک خواب شبانه‌ی خوب و نوشیدن مقدار زیادی مایعات غیر الکلی، به عضلات شما کمک می‌کنند تا با شدت و سختی‌هایی که اسکی قرار است به عضلات وارد سازد، مقابله کنند. همچنین شما می‌توانید با پیشبرد تمریناتی خودتان را آماده کنید تا برای زمانی که می‌خواهید به قله‌ها بروید و اسکی کنید، در وضعیت اوج جسمانی خود قرار داشته باشید.

هر فعالیت فیزیکی که پیش از شروع فصل انجام دهید، باعث خواهد شد بدنتان آماده باشد. هرچقدر خوش‌اندام تر باشید، لذت بیشتری خواهید برد، چرا که انرژی بیشتری برای اسکی خواهید داشت. همچنین بدنتان به شما کمک خواهد کرد از آسیب دیدن به دور باشید؛ چه کسی می‌خواهد در اولین روز تعطیلاتش به خودش صدمه بزند؟

مطلب مرتبط:  ۸ کاری که به سوخت و سازتان سرعت می‌دهد

تمریناتی برای اسکی‌بازان

تمرینات زیادی وجود دارد که به اسکی شما کمک می‌کند، بنابراین به خوبی برای روز تعطیلتان آماده خواهید شد؛ در‌واقع هر تمرینی که در باشگاه برای تناسب اندام و افزایش قدرت عضلاتتان انجام می‌دهید! دوچرخه سواری و حتی فقط راه رفتن هم واقعاً می‌توانند به نرمی و انعطاف پذیری پا و زانوهای شما کمک کنند. و شنا و دویدن هم به آمادگی شما برای یک ورزش کاردیوی یک روزه کمک می‌کنند.

در اسکی کردن، از تمام گروه عضلات شما استفاده می‌شود. پس مطمئن شوید که تمرینات کاردیو را به خوبی و به اندازه‌ی کافی انجام می‌دهید تا سطح تناسب اندامتان ارتقا پیدا کند. اما تمرینات خاصی هم وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را انجام دهید. سعی کنید تا این تمرینات مخصوص اسکی را با تمرینات ورزشی خود ترکیب کنید تا به بهترین فرمی که می‌توانید در بیایید:

پریدن به جانب

بعید است از بدنتان برای حرکات تغییر جهتی که در اسکی به آن احتیاج دارید استفاده کنید. برای این منظور، خطی را روی زمین در نظر بگیرید، و برای یک دقیقه از این سمت نوار به جانب دیگر بپرید. ابتدا فقط با جهش یک پایتان شروع کنید و سپس با دو پا بصورت همزمان جهش کنید. مطمئن باشید که زانوهایتان کمی خم شده و منعطف است. این تمرین به شمام کمک می‌کند تا لگن، ران و عضلات پاین پای خود را به کار بگیرید.

پریدن به جانب

جهش به جلو

پایین تنه‌ی شما با گام‌هایش با اسکی ارتباط دارد، پس جهیدن می‌تواند به خوبی شما را برای اسکی آماده کند. صاف بایستید، یک پایتان را جلو برده و آنقدر بدن خود را به پایین بکشید تا هر دو پایتان با زاویه‌ی ۹۰ درجه خم شوند. این تمرین را تکرار کنید و پایتان را نیز عوض کنید.

مطلب مرتبط:  یک فرد چاق باید چه تمرینات کاردیو چربی سوزی را انجام دهد

جهش به جلو

اسکات

اسکی وابستگی زیادی به خمیدگی و انعطاف پذیری زانوها دارد، و اسکات برای رسیدن به این توانایی شما را کمک می‌کند. صاف بایستید و پاهایتان را طوری قرار دهید که کمی از هم جدا باشند، حالا باسن خود را آنقدر پایین بیاورید تا ران‌های شما موازی با زمین باشند. حواستان باشد که زانوهایتان از انگشتان پاهایتان جلوتر نرود، و مطمئن باشد که کمرتان صاف است. حالا دوباره بایستید و همین حرکت را تکرار کنید.

اسکات

انجام تمرینات با یک پا

تعادل بخش بزرگی از ورزش اسکی است، بنابراین این تمرین هم خیلی به شما کمک خواهد کرد. تمرینات عادی خود را انجام دهید، تمریناتی همچون جلو بازوِ، اما این بار بر روی یک پا بایستید. اگر تابحال تمرینات بدنسازی انجام نداده‌اید با وزن‌های سبک شروع کنید.

انجام تمرینات با یک پا

اگر این تمرینات را به کار ببرید و همچنین یک برنامه‌ی ورزشی و غذایی تناسب اندام خوبی را شروع کنید، آنگاه در شرایطی قرار خواهید گرفت که می‌توانید از روزتان در پیست اسکی بیشترین لذت را ببرید. آمادگی، راه درازی است! هر چقدر خوش اندام تر باشید، انرژی بیشتری خواهید داشت، مسافت بیشتری را طی خواهید کرد، ماجراجویی‌های باحال‌تری خواهید داشت و سطوح مختلفی از پیست را تجربه خواهید کرد.

به یاد داشته باشید مهم نیست چقدر خودتان را آماده کرده باشید، بهرحال عضلاتتان احتیاج به بازیابی انرژی دارند. پس هر از چندگاهی بایستید و از منظره لذت ببرید و در ظهر پیش از اینکه دوباره به قله بروید، در رستوران کوهستان یک ناهار سبک و پر انرژی نوش جان کنید. در پایان روز هم در مقابل شومینه‌ی شله‌ی گرم و نرمتان استراحت کنید و شب را سپری کنید.

موفق باشید، بزودی در قله‌ها می‌بینیمتان دوستان!

۱ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید