خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام

۵ راز برای داشتن شکم شش تیکه

شکم شش تکه

در جامعه امروز اولین قسمتی که افراد در نگاه اول به آن دقت می‌کنند، شکم طرف مقابل است. همه دوست دارند شکم زیبایی داشته‌ باشند، ولی مشکل اینجاست که هیچ‌کس نمی‌داند برای عضله سازی و نمایان کردن عضلات شکم چه باید بکند. رژیم، ورزش و نظم در این کارها، سنگ بنای رسیدن به شکمی است که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید. پس بیاید با هم ۵ راز برای رسیدن به این آرزو را مرور کنیم.

رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات کم

این رژیم برای ساختن بدنی با چربی پایین و سوخت ساز بالا مناسب است. باید تمام کربوهیدارت مورد نیازتان را از صبح تا بعدازظهر تأمین کنید. مصرف کربوهیدرات در شب، باعث انباشته شدن آن به صورت چربی می‌شود. نکته مهم دیگر این است که شما باید روزانه پنج وعده غذای اندک، هر دو ساعت و نیم تا ۳ ساعت نوش جان کنید، تا با این کار سوخت و سازتان را افزایش دهید.

مطلب مرتبط:  چطور در یک ماه شکم شش تکه داشته باشیم؟

تمرین منظم برای کاهش وزن

این تمرین به شما کمک می‌کند تا در طول روز چربی سوزی کنید تا بتوانید بدنتان را لاغر نگه داشته و عضلات شکمتان را برجسته کنید.

همیشه تمرین شکمتان را تغییر دهید

تغییر منظم تمرینات شکم، باعث می‌شود نتیجه بهتری از تمریناتتان بگیرید. مهمترین مسأله در تمرینات شکم این است که هنگام تمرین، بازدهی مناسب را از تمرینتان دریافت کنید. یعضی از بهترین تمرینات شکم عبارتند از دراز و نشست خلبانی، دراز و نشست روی توپ بدنسازی، بالا بردن جفت پا در حالت درازکش و سیم کش شکم.

واقعیت‌ها را راجع به عضلات شکم یاد بگیرید

دانستن این موضوعات به شما کمک می‌کند با هوشمندی و بازدهی بیشتر تمرین کنید. شکم ۶ تکه نشان دهنده تعداد دراز و نشست‌هایی که می‌توانید بروید نیست، بلکه نشان دهنده این است که چربی شکمتان چقدر اندک است. یک مرد برای اینکه ۶ تکه شکمش نمایان باشد باید حداکثر ۱۰٪ چربی داشته باشد. برای خانم‌ها این مقدار حداکثر ۱۲٪ است. اگر بتوانید چربی بدنتان را به این مقدار برسانید، در این صورت می‌توانید شکمی ۶ تکه داشته باشید.

مطلب مرتبط:  آداب معاشرت باشگاه‌های ورزشی

آب زیاد بنوشید

روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب سرد کمک می‌کند تا بتوانید چربی‌هایتان را بسوزانید. اگر میزان آب مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید، آن وقت می‌توانید چربی سوزی را به حداکثر بازدهی برسانید. نکته کلیدی که باید به یاد داشته باشید: هر چقدر کمتر آب بنوشید، سرعت سوخت و سازتان کمتر خواهد بود. و هرچه بیشتر آب بنوشید، سوخت و ساز بیشتر می‌شود و کالری بیشتری می‌سوزانید.

برچسب‌ها

۱۳۸ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • با سلام و عرض خسته نباشید:
    چند سوال خواستم بپرسم:
    1-علایم رشد ماهیچه های شکم سوزشه؟!
    2-ایا برنامه هایی که برای رشد شکم هستش مثل برنامه یruntastic six pack که روی گوشی نصب میشه خوب هستش؟!

  • از گزاشتن این همه مطلب ممنون من 15 سال دارم که الان بدنم شش تیکه شده ولی من علاوه بر این ها بدن سازی هم 5 ساله کار میکنم ولی قدم سوخته چون اومده روی 183 اول قدم 190 بود من مثل برادرم قدم کشیدست ومیخواهم ببینم چگونه کاری کنم که دوباره قدم بلند بشه

  • من 15 سالمه 185 قدمه تقریبا 60 کیلوام میگن نسبت به قدت خیلی لاغری ولی من میخام شکمم شش تکه بشه و میگن واسه تو که لا غری خوب نیس میخاستم راهنماییم کنید

  • سلام من 15 سالمه وفوتبال هم میروم بدنم حالت شش تکه دارد باید چه کار های دیگری انجام دهم تا بدن سفت وحالت شش تکه ای بگیرد

  • سلام من تیکه ی دومه سمته چپم یه ذره بزرگتراز راستمه بخاطره همین تیکه ی سومم نمیتونه رشدبکنه.لطفا راهنماییم کنیدکه چیکارکنم؟؟؟

  • سلام
    من ٩٤ كيلو وزن داشتم و١/٨١ قد دارم يه ماه و نيمي ميشه كه شروع به باشگاه رفتن كردم كه فقط توي اين يه ماه و نيم فقط تردميل كار ميكردم و تقريبا ٤ جلسه در هفته ميرم ولي چون دانشجو ام و تو خوابگاه شرايط رژيم گرفتن نيس با اين شرايط تونستم توي اين مدت ٣.٥ ٤ كيلو كم كنم ميخوام وزن خودمو به ٨٣ برسونم بعد شروع به تمرينات وزنه بكنم !
    ميخوام بدونم دارم كار درستي ميكنم كه اول ميخوام وزنم رو كم كنم و به وزن ايده آل برسونم بعد شروع به عضله سازي كنم؟؟؟

  • س.من 23 سالمه و 65 وزنمه باشگاه نمیرم ولی حدودا 1 ماه میشه که هر روز نیم ساعت تا 40 دقیقه حرکات شکم میرم دلم میخواد شکمم خط دار بشه هر کار که بگید میکنم عضلات شلی هم دارم- ایا اصلا عیبی داره که من شکم برم اخه همه میگن که شکم ندارم؟اگه جواب بدید ممنون میشم.

    • داداش دمت گرم.فقط شما روزی با 16 دقیقه تمرین کردن شکمتونو تیکه کردین؟پشت هم میرین؟ببخشید عین حرکات فیلمو میرین یا اینکه بیشتر؟

  • سلام .مطالب خوبی دارید.مرسی .
    فقط منم یه سوال داشتم. من چندین سال که ورزش می کنم ولی هر کاری می کنم قسمت پایین شکمم آب نمیشه. خسته شدم از بس که ورزش کردم و لی جواب نگرفنم.
    به نظرتون چیکار کنم؟

    • سلام مانای عزیز، از لطفتون سپاسگزاریم؛

      در youtube.com عبارت lose lower belly fat رو جستجو کنید و تمرینات خاص این ناحیه رو انجام دهید.
      اما توجه داشته باشید که تنها با چربی سوزی کلی، چربی‌های شکم از بین خواهند رفت. بنابراین شاید به کنترل بیشتر روی تغذیه و ورزش‌های کاردیو احتیاج داشته باشید. بد نیست که درصد چربی بدنتان را نیز اندازه بگیرید :)

  • Slm…mn 14 salame va ghadam 175-6 hast …mn badansazi miram shekamam six pack e …vali nemidoonm badansazi ghadamo misoozoone ya na…az harki am miporsam ye chiz mige…lotfan rahnamaE konid…merC

  • میخام شکمم شیش تیکه شه وزنمم معمولیه رزمی کار هستم 2ساله کنگفو توا میرم شکم بزرگی ندارم راهنمایی کنید