خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

تناسب اندام سلامتـی

چرا عضلات ممکن است در هنگام وزنه زدن دچار لرزش شوند؟

عضلات

آن تیک‌ها، آزاردهنده هستند. در این مقاله می‌گوییم که چه چیزی باعث آنها می‌شود و چه زمانی شما باید واقعا نگران باشید.

وزنه زدن می‌تواند عضلات شما را خسته و فرسوده کند، اما می‌تواند باعث حرکت کوچکی از جانب آنها نیز بشود. در حقیقت عضلات شما می‌توانند در هنگامیکه وزنه می‌زنید، بطور غیر ارادی شروع به لرزیدن کنند. چه خبر است؟

کریستوفر مینسون، استاد فیزیولوژی در دانشگاه اورگان می‌گوید: آن اسپاسم‌های کوچک و غیر قابل کنترل، فاسیکولاسیون عضلانی، یا «ماهیچه لرزه» هستند.

ترسناک بنظر می‌رسد، اما در اکثر موارد لازم نیست نگران باشید. این اسپاسم‌ها اغلب توسط عدم تعادل الکترولیت‌ها در فیبرهای عضلانی شما در هنگامیکه خسته می‌شوند، بوجود می‌آید.

مینسون توضیح می‌دهد کاری که شما باید انجام دهید، این است که مطمئن شوید قبل و در طول یک تمرین، هیدراته می‌مانید. این کار به حفظ تعادل الکترولیت‌ها در سلول‌های عضله شما کمک می‌کند. آب سرد برای اکثر تمرینات بهتر است، اما اگر بیش از ۳۰ دقیقه تمرین می‌کنید، یک نوشیدنی ورزشی بنوشید. این نوشیدنی‌ها حاوی پتاسیم، سدیم و الکترولیت‌های دیگر هستند تا آنچه که بدنتان از طریق تعریق از دست می‌دهد را جایگزین کنند.

مطلب مرتبط:  خواص روغن جوجوبا برای درمان ترک‌های بدن

اگر این لرزش برای چند روز ادامه داشت یا خوابتان را مختل کرد، باید به پزشک مراجعه کنید. مایکل رایان، استادیار علوم ورزش در دانشگاه ایالتی فیر مونت می‌گوید: در موارد نارد، درد شدید یا لرزش پایدار می‌تواند نشانه‌ای از یک پارگی یا کشیدگی عضله باشد. بعلاوه، اسپاسم‌هایی که مدت زیادی طول می‌کشند یا بطور منظم اتفاق می‌افتند، ممکن است نشانه‌ای از اختلال تیروئید یا کلیه، فیبرومیالژی یا سایر اختلالات عصبی عضلانی باشند.

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید