خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

تناسب اندام

شنا چه مقدار کالری می‌سوزاند؟

شنا

بر اساس گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، شنا یکی از برترین انواع ورزش‌هاست. چرا که فواید سلامتی بی شماری دارد، به علاوه یک فعالیت خوب برای سوزاندن کالری نیز محسوب می‌شود. این که دقیقا چقدر کالری می‌سوزانید، بستگی به سبک شنایی که انتخاب می‌کنید و وزن شما دارد.

شنای عمومی

اگر می‌خواهید استخر بروید اما بنا نیست مدام عرض و طول را به سبک خاصی شنا کنید،هنوز هم بدنتان کالری می‌سوزاند. بر اساس مطبوعات سلامت هاروارد، اگر وزنی معادل ۵۷ کیلوگرم داشته باشید، در ۳۰ دقیقه شنای عمومی، ۱۸۰ کالری خواهید سوزاند. اگر وزنتان ۷۰ کیلوگرم باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید ۲۲۳ کالری بسوزانید. اگر هم ۸۴ کیلو هستید، مصرف انرژی‌تان تا ۲۶۶ کالری افزایش پیدا خواهد کرد.

شنای کرال پشت

اگر ریلکس کردن در آب را رها کنید و به صورت جدی به یک سبک خاص شنا کنید، بیشتر از حالت قبل کالری خواهید سوزاند. اگر وزنتان ۵۷ کیلوگرم باشد و به صورت کرال پشت شنا کنید، ۲۴۰ کالری در ۳۰ دقیقه می‌سوزانید. اگر وزنتان معادل ۷۰ کیلوگرم باشد، ۲۹۸ کالری و اگر ۸۴ کیلو باشید، ۳۵۵ کالری انرژی مصرف خواهید کرد.

مطلب مرتبط:  دویدن را دوست داشته باشید: ۱۰ راهکار

شنای قورباغه یا پا دوچرخه

چه پا دوچرخه بزنید و چه به سبک قورباغه شنا کنید، بیشتر از دو حالت قبلی انرژی مصرف خواهید کرد. ۳۰ دقیقه فعالیت در آب به یکی از این دو سبک، برای یک فرد ۵۷ کیلویی ۳۰۰ کالری در ۳۰ دقیقه مصرف خواهد کرد. اگر ۷۰ کیلو باشید، ۳۷۲ و اگر ۸۴ کیلو وزنتان باشد، ۴۴۴ کالری می‌سوزانید.

شنای پروانه یا کرال

چه کرال و چه پروانه شنا کنید، قطعا می‌توانید انتظار سوزاندن میزان بیشتری کالری داشته باشید. برای فردی با ۵۷ کیلو وزن، هر یک از این دو شنا ۳۳۰ کالری در ۳۰ دقیقه انرژی مصرف خواهد کرد. برای فردی با ۷۰ کیلوگرم وزن، ۴۰۹ کالری و در وزن ۸۴ کیلوگرم نیز ۴۸۸ کالری انرژی خواهد سوخت.

۲۰ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام،سالهاست بصورت حرفه ای شنا میکنم…مطالب شما کامل و مفید هستند، طبق تجربه شخصی، بهترین راه پیشرفت و قوی شدن در ورزش شنا این است که سعی کنید به هر شکل ممکن نیم ساعت بدون توقف شنا کنید،اصلا مهم نیست که آرام شنا کنید یا اینکه چه شنایی را انتخاب میکنید…فقط توقف نکنید

  • مطلب خوبی بود از شما ممنونم،فقط کاش مقالات مرتبط به این بحث که ازش اقتباس صورت گرفته رو رفرنس می دادید تا مطلب علمی و آکادمیک تر بشه

    • سلام مهدی عزیز،
      بهترین تمرینات مکمل برای ورزش شنا، تمرینات هوازی همچون دویدن هستند، چرا که آمادگی جسمانی، ظرفیت هوازی، و استقامت شما را افزایش می‌دهند. موفق باشید :)

  • سلام
    من دختری ۱۳ ساله هستم وزنم ۴۳و قدم ۱۵۸ هستش و درحال حاضر پنج روز در هفته ورزش های تقریبا سنگینی انجام میدم
    من باید چطوری میزان کالری مورد نیاز بدنم رو بفهمم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    با تشکر از مطالب خوب و مفیدتون

    • سلام دوست عزیز،

      از ابزار «سوخت و ساز پایه» که در سمت چپ همین وب سایت به آن دسترسی دارید استفاده نمایید. البته از آنجایی که در سن رشد قرار دارید، برای محاسبه‌ی دقیق‌تر میزان کالری مورد نظرتان پیشنهاد می‌کنیم که به پزشک تغذیه مراجعه کنید.

  • سلام من براي اينكه در ١:١٥ دقيقه بخواهم ٢٠٠٠ كالري بسوزانم چقدر شنا كنم … فقط شناي قورباقه و كرال …
    و با چه سرعتي؟
    يا چند متر؟
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    • سلام نگار خانم، یا باید خودتون ارتباط مستقیمی با خداوند داشته باشید و دعا کنید یا یک نبی یا امام زمان دعا کند و معجزه شود، در غیر این صورت سوزاندن 2000 کالری در یک ساعت و پانزده دقیقه امکان پذیر نیست، التماس دعا برای من

    • اگر شما در دو چرخه ثابت به مدت ۱۶۰ دقیقه با سرعت ۴۰ ک بر ساعت با شیب متوسط چهار یا پنج پا بزنید ، مداوم ، چیزی حدود هزار و پونصد کالری میسوزونید ، البته باید از مقدار های کم تر شروع کنید ،

  • با سلام از اینکه دریافت دیدگاه مرا اعلام کردید خیلی ممنون هستم منتظر پاسخ شما به سوالاتم هستم امیدوارم ثبت نامم با موفقیت انجام شده باشد.متشکرم

  • سلام و خسته نباشید من به شنا خیلی علاقمندم و خیلی به استخر میروم سوال من این است که بعد از 45 دقیقه شنا از شدت نفس نفس زدنهایم کم میشود واگر 20 دور دیگر هم طول استخر را شنا کنم بصورت عادی نفس میکشم ایا در این شرایط کالری موثری مصرف میکنم؟ همینطور بعد از 2 ساعت شنا انقدر پر اشتها میشوم که کنترل اشتها فوق العاده مشکل میشود برای مقابله با این مشکل چکار کنم تا بتوانم اضافه وزنم را بسوزانم اگر پاسخ مرا بدهید خیلی لطف کرده اید خیلی ممنونم.

    • سلام مریم عزیز،
      اول اینکه بخاطر داشته باشید شنا هم مانند فعالیت‌های دیگر، اگر با برنامه‌ی غذایی صحیح همراه نشود، برای کاهش وزن موثر نخواهد بود.
      با توجه به اینکه هنگام شنا، با مقاومتی ۱۲ تا ۱۴ برابر نسبت به فعالیت در خشکی مواجه هستید، اگر حدود ۷۰ کیلوگرم وزن داشته باشید، به ازای هر یک ساعت شنای کرال سینه، نزدیک به ۵۰۰ کالری، و به ازای هر ساعت شنای قورباغه ۷۰۰ کالری خواهید سوزاند.
      مدت زمان ورزشتان را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که پس از آن افت انرژی شدید پیدا نکنید و کف زمین پهن نشوید. از طرفی خورد و خوراکتان را هم باید به گونه‌ای تنظیم کنید، که با توجه به میزان کالری که سوزانده‌اید، و مقدار کالری مورد نیاز بدنتان، در مجموع کالری اضافه به بدنتان نرسد، تا بدن برای تامین انرژی‌اش به ناچار به سراغ ذخایر چربی برود.
      برای سخت‌تر کردن تمرینات و برنامه‌ی غذایی خود، باید به تدریج فشار را زیاد کنید. اگر به همین رویه ادامه دهید، به آرامی و در طول زمان شاهد کاهش وزنتان خواهید بود :)

  • سلام خسته نباشید.من 80کیلوهستم قدم170 استخر خیلی میرم اما شناکردن بلد نیستم فقط راه میرم توی آب خیلی کم میشه شناکنم وبیشتر وقتمو توی سونا هستم.بنظرتون فایده داره واسه لاغری

  • سلام.من37کیلو هستم و قد162.اگر یک ساعت شنای کرال یا دوچرخه یا پروانه برم چقدر در ساعت میسوزونم آخه باید با این روش چاق شم

    • سلام !
      بنده 14 سالمه و بعنوان دیده بان استخر و شنا این توصیه را می کنم:
      شنا کرال سینه : قوی شدن عضلات ران پا و عضلات سرینی و در آخر بازو ها
      شنا پروانه: حدودا همه جای بدن را فعال می نماید امّا در عضلات پهلو و قوی شدن آن موثر است توصیه می شود خانم هایی که سریع ماهیچه می سازند این شنا را کمتر و به ندرت انجام دهند زیرا که بقول خودمان کول می آورد.
      شنا کرال پشت: عضلات پهلو و بازو را به شدت تحریک می کند و در آخر پا
      * هرچه تنوع شنا ها بیشتر خستگی کمتر
      *شاید ندانید امّا تعریق ورزش شنا از هر ورزشی بیشتر است در صورتی که شناگر اصلا حس نمی کند.
      اگر می خواهید با شنا کردن چاق شوید من توصیه می کنم هیچگاه فقط ورزش نکنید(یعنی تغذیه را با شرایط شنا وقف دهید مثلا از کرم کنجد و یا Peanut butter استفاده کنید قبل از شروع شنا به مقدار کم )چون نه تنها چاق نمی شوید بلکه ماهیچه هارا نابود می کنید!
      شنای قوباغه پشت(مقدماتی) و خود قورباغه آرام ترین شنا ها هستند کم کالری می سوزانند و هم باعث آرامش می شوند .
      امّا در شنا کرال سر بالا که شنای نا جی است بر عکس تصور همه از پروانه بیشتر کالری می سوزاند !
      امیدوارم تا حدودی جواب داده باشم
      سوالی دیگه ای هست در خدمتم