مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات




هدف بلند مدت تناسب اندام چیست؟

هدف بلند مدت در تناسب اندام، به شما انگیزه می‌دهد، الهام بخشتان خواهد بود، به تمریناتتان معنی خواهد بخشید و استراتژی و مسیری برای شما فراهم خواهد آورد تا با پیگیری آن به اهدافتان برسید. چه هدف بلند مدتتان، کاهش وزن باشد چه بهبود عملکرد در ورزش حرفه‌ای‌تان، بهرحال تعیین هدف بلند مدت، برای شما یک نقطه‌ی پایان خواهد ساخت و نقشه‌ی مسیری برایتان طرح ریزی خواهد کرد تا بدانید چطور به هدفتان برسید.

اهداف بلند مدت چیست؟

معمولا اهداف بلند مدت ۲ ماه یا بیشتر زمان نیاز دارند تا تکمیل شوند. این زمان نسبتا طولانی، باعث خواهد شد تصویر بزرگتری از تلاشتان و شروع و پایان مشخصی را برایتان خواهد ساخت. بعنوان مثال هدف بلند مدت تناسب اندام شما، باید ۱۰ کیلو به وزن پرس سینه‌ی شما بیفزاید یا ۱۰ درصد از چربی بدنتان را کاهش دهد.

روانشناسی پیشرفت

تعیین اهداف، هم مسیر را مشخص خواهد کرد و هم مقصد را. استفان کاوی، نویسنده‌ی «۷ عادتی که آدم‌ها را موفق می‌کند» پیشنهاد می‌کند که: «در ذهنتان، با پایان راه شروع کنید.» این کار کمک می‌کند مراحلی که نیاز دارید تا به هدف بزرگتان برسید، برایتان روشن شود. اهدافتان را بنویسید؛ این کار به شما کمک می‌کند مشخص کنید که دقیقا می‌خواهید به چه برسید، همچنین دائم هدفتان را به شما یاداوری کرده و به شما انگیزه می‌دهد.

این نکته‌ی مهم را از یاد نبرید که اهداف بلند مدت باید در شما ایجاد انگیزه کنند، نه اینکه شما را تحت فشار بگذارند! برای هدفتان پیش‌بینی‌های واقع گرایانه داشته باشید و به خودتان مدت زمان قابل قبولی فرصت دهید تا به آنها برسید. کاهش مقدار مشخصی وزن در دو هفته، شاید شدنی باشد، اما اگر شش تا هشت هفته برای خود زمان در نظر بگیرید شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

مرحله به مرحله تا هدف

هدف بلند مدت تناسب اندام، یعنی جایی که دیگر تصمیم دارید تلاشتان را به اتمام برسانید. بنابراین برای رسیدن به آنجا، باید مرحله به مرحله در مسیر حرکت کنید و جای پایتان را محکم کنید. هنگامی که هدف بلند مدت تناسب اندام خود را تعیین کردید، به اهداف میانه‌ای فکر کنید که شما را به سمت هدف بلند مدتان پیش میرانند. مثلا اگر هدف بلند مدت تناسب اندام شما این است که یک ماراتون را بتوانید بدوید، اهداف میانه‌ی شما این خواهد بود که روی اینکه این هفته چند کیلومتر می‌خواهید بدوید تمرکز کنید و برای برنامه‌ی ماه آینده‌تان نیز وقت بگذارید و برنامه‌ریزی کنید.

حالا یک قدم فراتر بروید و اهداف کوتاه مدت برای خودتان قرار دهید. امروز، بله دقیقا امروز قرار است که چه کنید و به کجا برسید؟ شکستن هدف بلند مدتتان به اهداف میانه و کوتاه مدت که قابل دوام و قابل اجرا باشند، استراتژی و مسیر روشن و مشخصی را برایتان خواهد ساخت که موفقیت شما را آسان‌تر خواهد نمود.

ملاحظات

بخاطر بسپارید که اهداف و مدت زمان رسیدن به آن، می توانند مرتبط و وابسته با چیزی باشند که می خواهید به آن برسید نه دقیقا خود آن چیز. بعنوان مثال داشتن یک هدف بلند مدت برای بردن مدال بین المللی شاید کاملا بدست آوردنی نباشد، چرا که خیلی از عوامل، از کنترل شخص شما خارجند. آنچه که هدف بلند مدت را تشکیل می‌دهد می‌تواند مرتبط با چیزی باشد که می‌خواهید به آن برسید.

مثلا اگر می‌خواهید ماه دیگر در یک مسابقه‌ی دو ۵ کیلومتری شرکت کنید، اما احساس می‌کنید زمان کافی برای آمادگی ندارید، هدف بلند مدتتان را دویدن ماجراجویانه قرار دهید نه آن مسابقه. شما هنوز می‌توانید در این مدت کوتاه برای خودتان اهداف میانه و کوتاه مدتی در نظر بگیرید تا برای آن مسابقه‌ی خاص آماده شوید، اما هدفتان آن نیست. بیاموزید که همیشه با اهداف و توانایی‌هایتان واقع بینانه برخورد کنید و به خودتان اجازه دهید که از پیشرفت لذت ببرید.

اشتراک:


۳ دیدگاه

  1. «درصد چربی بدن» یک انسان، بصورت مجموع جرم چربی تقسیم بر جرم کل بدن بدست میاد. البته عدد بدست اومده، هم شامل چربی‌های ضروری بدن میشه و هم شامل چربی‌های مازاد.

    برای اندازه‌ گیری این عدد و اینکه چه میزان درصد چربی بدن مناسبه هر شخصه، حتما در یک مطلب بهش خواهیم پرداخت، چون بحث مفصلیه :)

نظر خود را بیان کنید