خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تناسب اندام سلامتـی

آیا ورزش در فضای باز سالم‌تر است؟

مزایای ورزش در فضای باز

ورزش منظم، مزایای بسیاری دارد. ورزش نه تنها عضلات را تقویت می‌کند، بلکه استقامت می‌سازد و خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی و بعضی از انواع سرطان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.اگر این کافی نیست،ورزش به شما انرژی داده و استرس را نیز کاهش می‌دهد. اما ورزش کردن در باشگاه، معایب خودش را دارد. باشگاه‌ها اغلب شلوغ هستند و اگر در زمان شلوغ به باشگاه بروید، ناچارید برای استفاده از هر وسیله مدتی منتظر بمانید. آیا بهتر است که در فضای باز ورزش کنید؟

ورزش در فضای باز : آیا ورزش سبز بهتر است؟

با توجه به یک بررسی جامع که توسط کالج پزشکی و دندانپزشکی پنیسولا انجام شد، ورزش در فضای باز برای شما هم از نظر جسمی و هم روحی بهتر است. ورزش کردن در فضای باز (به اصطلاح ورزش سبز، زیرا شما را با طبیعت مرتبط می سازد) به بهبود روحیه کمک می‌کند و حتی اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

ورزش در فضای باز چه مزایایی دارد؟ تاثیرات تمرین در فضای باز در این مطالعه، بر حسب سن متفاوت بود. اعتماد بنفس افراد جوان‌تر با ورزش در فضای باز، بیشتر از همه افزایش یافت و اعتماد به نفس افراد مسن‌تر، حداقل افزایش را داشت. اما ورزش سبز برای همه مفید است.

مطلب مرتبط:  گلف در سطح مبتدی برای بانوان

برای بهره مندی از مزایای آن لازم نیست به مدت طولانی در فضای باز ورزش کنید. حتی ۵ دقیقه ورزش در فضای باز، مزایای سلامت روحی دارد. اما برای بهره مندی از مزایای قلبی عروقی ورزش، باید کمی طولانی‌تر ورزش کنید. از سویی دیگر، اگر شما به دنبال یک محرک روحی هستید، حتی یک پیاده روی ۵ دقیقه ای در اطراف خانه‌تان می‌تواند مفید باشد.

این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند، به احتمال بیشتری به آن متعهد می‌مانند زیرا در هنگام انجام آن، احساس بهتری دارند. حتی افرادی که از ورزش کردن متنفرند، ممکن است متوجه شوند که ورزش سبز لذت بخش است. یک مزیت دیگر این که با ورزش در فضای باز، ویتامین D بیشتری جذب می‌شود که ممکن است به بهبود خلق و خو و برطرف کردن افسردگی زمستانی نیز کمک کند.

ورزش در فضای باز: شما گزینه‌های زیادی دارید

رو‌ش های زیادی برای ورزش کردن در فضای باز وجود دارد. می‌توانید در محل‌تان یک پیاده روی تند انجام دهید یا آهسته بدوید یا یک مسیر پیاده روی خوش منظره پیدا کنید. دوچرخه‌تان را بیرون ببرید و در یک مسیر دوچرخه سواری کنید. در یک روز آفتابی به پارک بروید و از تجهیزات زمین بازی برای انجام بارفیکس و یک نیمکت پارک برای انجام دیپ سه سر بازو استفاده کنید. سپس با تاب خوردن روی تاب در حالیکه پاهایتان را تا جایی که می‌توانید به جلو فشار می‌دهید، کالری بسوزانید و عضلات چهار سرتان را تقویت کنید.

مطلب مرتبط:  ۶ دلیلی که نباید امروز ورزش کنید

در یک روز آفتابی با یک کودک در فضای باز طناب بازی کنید یا حصیر یوگایتان را بیرون ببرید و چند حرکت یوگا انجام دهید. پیاده روی، اسکیت، تنیس و شنا را فراموش نکنید. همه‌ی آن‌ها کالری می‌سوزانند و فعالیت‌های فضای باز هستند.

ورزش سبز: سخن آخر

اگر ایده ورزش کردن در یک باشگاه شلوغ شما را جذب نمی‌کند، به جای آن به فضای باز بروید. این‌کار سلامت روحی شما را تقویت خواهد کرد، چیزی که شما با ورزش در باشگاه به آن دست نخواهید یافت.

۲ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام من حدودا سه سال ورزش رها کرده بودم.
    الان 21 سالم
    آیا الان میتونم روزی 20 دقیقه بدوم .
    برایم مشکل ساز نمیشود بعدا
    چون با توجه به اینکه 5 ماه بطور آمتور هم ورزش میکنم .
    اشکالی ندارد فعالیت دویدن هم دوباره شروع شود.

    • سلام مهدی عزیز،
      خیر مشکلی نیست. اما همیشه به زبان بدنتان توجه کنید. اگر احساس کردید مثلا بعد از ۱۰ دقیقه دویدن بدنتان در حال تحمل فشار زیادی است، تمرین را متوقف کنید، و به تدریج هر هفته دقایقی به مدت دویدنتان بیفزایید. موفق باشید :)