خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام

چند دقیقه بعد از بیدار شدن ورزش کنیم؟

چند دقیقه بعد از بیدار شدن ورزش کنیم؟

بهترین زمان برای ورزش، زمانی است که خودتان به آن تمایل دارید. ولیکن از آنجایی که هنگام بیدار شدن از خواب، خیلی‌ها احساس کرختی و سستی دارند، ورزش کردن بعنوان اولین کار روزانه، باعث می‌شود قلبتان سخت‌تر کار کند و شما پر انرژی‌تر شوید. حالا اگر وقت کافی هم داشته باشید تا قبل از زیر پا گذاشتن سنگ فرش خیابان یا پریدن روی تردمیل، صبحانه بخورید، انرژی‌تان برای یک تمرین عالی و بدون نقص فراهم خواهد شد.

تأثیر حرارت بدن بر زمان تمرین

توجه به اینکه در بین تمرینتان چه حس و حالی دارید، به شما کمک می‌کند تا بیابید چند دقیقه پس از بیدار شدن، یا در کل چه زمانی از شبانه روز مناسب شماست تا ورزش کنید. بعنوان یک قانون کلی، ورزش کردن در اواسط عصر، بدلیل اینکه بدن در بالاترین حرارت خود قرار دارد، فشار کمتری وارد می‌آورد و بازدهی بیشتری هم دارد. از ۱ تا ۳ ساعت پس از بیدار شدن از خواب هنگام صبح، بدن در پایین ترین حرارتش قرار دارد، و به آرامی با انجام فعالیت های روزانه، افزایش می یابد.

مطلب مرتبط:  انگیزشی: مثل یک حیوان تمرین کن!

پیشنهاد ما برای ورزش صبحگاهی

خوردن صبحانه یکی دو ساعت قبل از ورزش، به شما کمک می‌کند تا انرژی کافی برای اجرای یک جلسه‌ی تمرینی خوب، برایتان فراهم شود. ممکن است هنگامی که تازه از خواب بیدار شده‌اید، غلظت قند خونتان پایین باشد، چرا که انرژی بدست آمده از شام دیشب، در طول شب مصرف شده است. ورزش کردن با معده‌ی خالی شاید باعث شود احساس کنید سست و ضعیف هستید. یک تغذیه‌ی خوب پیش از ورزش، می‌تواند شامل موز، کورن فلکس یا نان غلات کامل، شیر کم چرب، یا حتی اگر وقت زیادی ندارید یا دوست ندارید بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه بخورید، یک نوشیدنی ورزشی باشد.

پیشنهاد جایگزین ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

بعضی‌ها هم هستند که می‌توانند با شکم خالی به خوبی ورزش کنند، حتی بدون اینکه احساس سستی یا خستگی نمایند! فایده‌ی ورزش پیش از صبحانه خوردن، برای آنهایی که می توانند از پسش بر بیایند، این است که چربی بیشتری می‌سوزانند! اما این نکته را هم از یاد نبرید که اگر انرژی نداشته باشید، تمایل دارید تا ورزشتان را کوتاه کنید.

مطلب مرتبط:  همه جا عضلات شکم خود را ورزش دهید

نتیجه گیری

اشخاصی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، این فرصت را خواهند داشت تا قبل از اینکه مسئولیت‌های روزشان شروع شود و به ناچار مجبور شوند تا ورزش را از برنامه‌ی روزشان خط بزنند، به تمرینشان برسند. بهرحال هر زمانی در روز که برای ورزش انتخاب می‌کنید، تلاش نمایید تا تمرینتان حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. تمرینات هوازی با شدتی ملایم مانند پیاده روی تند، بالا رفتن از پله‌ها، دویدن یا شنا کردن، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، یا کاهش خطر ابتلا به دیابت، حملات قلبی، سکته مغزی، و انواع سرطان کمک کرده و شما را در جهت کاهش وزن و جا آوردن حوصله‌تان کمک کند.

۴ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • با سلام به همه دوستان عزیز علاقمند به متناسب بودن
    من تجربه شخصی خودم برای چربی سوزی این بود که بهترین زمان برای چربی سوزی دویدن صبحگاهی اونم قبل از خوردن صبحانه است، فقط بهتر یه لیوان آب بخورید تا سوخت و ساز بدن شروع بشه. علتش هم اینه که بدن توی طول شب قند میسوزونه و صبح قند بدن توی حداقل مقدار خودش هست و در نتیجه از ابتدای ورزش هوازی بدن شروع به چربی سوزی میکنه و ……. امتحان کنید و نتیجه خارق العاده اش رو ببینید. من الان میتونم 30 دقیقه به صورت نرم بدوم :)