خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تناسب اندام سلامتـی

BMI سالم برای خانم‌ها

BMI سالم برای خانم‌ها

هر دنیایی که هر چه بخواهد بالاتر از بقیه قرار گیرد، باید حول زیبایی بچرخد و تقریبا ضروری است که در بین جمعیت، بهتر از بقیه به چشم بیایید. این حقیقت به صورت عجیبی باعث شده تا بسیاری از خانم‌ها برای اینکه کمی بهتر به نظر برسند، مرزهایی را پشت سر بگذارند. با این‌حال ممکن است این مسئله شما را شگفت زده کند که در حالیکه خوب به نظر رسیدن و سالم بودن، مترادف هستند اما ممکن است این مسئله در مورد عقاید اجتماعی این روزها صادق نباشد.

در مورد آن مانکن‌های مانند نی که در شوهای لباس می‌بینید چه فکری می‌کنید؟ آیا آن‌ها واقعا سالم هستند؟ با در نظر گرفتن اکثر استانداردهای پزشکی، آنها قطعا سالم نیستند. مطالب زیر را بخوانید تا نگاه دقیق‌تری به BMI(شاخص توده‌ی بدنی) سالم در میان زنان انداخته باشید. بر اساس آنچه در زیر می‌خوانید، کشف کردن اینکه آیا BMI شما سالم است یا نه، نباید چندان دشوار باشد.

BMI سالم برای خانم‌ها چیست

ــ قبل از آن‌که حتی شروع کنیم به توضیح دادن اینکه BMI سالم برای خانم‌ها چه مقدار باید باشد، اجازه دهید بفهمیم که BMI چیست. BMI یا شاخص توده‌ی بدنی، شاخصی است که بعد از در نظر گرفتن قد و وزن یک فرد خاص، به او کمک می‌کند تا بفهمد آیا اضافه وزن دارد یا خیر.

مطلب مرتبط:  آیا ماسک تمرینی تمرین در ارتفاع را مدل سازی می‌کند؟

ــ از آن‌جا که شاخص توده‌ی بدنی یک شاخص علمی است، لازم به ذکر است که بعد از استفاده از چند فرمول به دست می‌آید. فرمول BMI برحسب واحدهای بین المللی عبارت است از: (2قد به متر)/(کیلوگرم) جرم= BMI

حالا که می‌دانید چطور شاخص توده‌ی بدنی‌تان را حساب کنید، دستیابی به BMI مربوط به خودتان بسیار راحت است. با اینحال اگر فکر می‌کنید که این فرمول کمی بیش از حد برای شما پیچیده است، می‌توانید از اینترنت استفاده کنید. سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد ، BMI مربوط به خودتان را به دست آورید.

ــ حال که می‌دانید چطور BMI‌ تان را به دست آورید، زمان آن است که ببینیم شاخص توده‌بدنی ایده آل برای خانم‌ها چقدر باید باشد. در حالت ایده آل، یک خانم که دارای BMI در محدوده ۱۸.۵ تا ۲۵ (2 متر)/(کیلوگرم) است، می‌تواند یک خانم با BMI سالم در نظر گرفته شود.

مطلب مرتبط:  هیدراتاسیون برای ورزشکاران

ــ از سویی دیگر خانمی که شاخص توده بدنی‎‌اش از ۲۵ بیشتر است، اضافه وزن دارد. برای اینکه BMI را به حالت نرمال برگردانید توصیه می‌شود که مقدار زیادی آب بنوشید، درست غذا بخورید و هرچقدر که ممکن است ورزش کنید.

ــ خانم‌هایی که BMI شان از ۳۰ بالاتر است، چاق در نظر گرفته می‌شوند و زنانی که شاخص توده‌ی بدنی بیشتر از ۴۰ دارند، می‌توانند به عنوان خانم‌های مبتلا به چاقی مرضی در نظر گرفته شوند. متأسفانه چنین وضعیتی اصلا دلپذیر نیست.

ــ خانم‌هایی که BMI زیر ۱۸.۵ دارند، دچار کمبود وزن هستند. برای خلاص شدن از شر این وضعیت خطرناک یا برگشت به محدوده وزن سالم، توصیه می‌شود درست غذا بخورید و آب کافی بنوشید.

حالا که حقایق را پیرامون آنکه BMI سالم برای خانم‌ها چقدر باید باشد بررسی کردید، زمان آن است که شما نیز وزن‌تان را تحت کنترل بگیرید.