تناسب اندام

تمریناتی که به روند پیری افراد بالای ۴۰ سال سرعت می بخشد

پیری

با کمال تعجب، همه تمرینات برای شما مفید نیستند. در واقع، مطالعات اخیر کشف کرده اند تمریناتی که قبلا به عنوان یک راه موثر برای کاهش چربی شکم، لاغر و متناسب شدن و جوان تر به نظر رسیدن در نظر گرفته میشدند، در حال حاضر مشخص شده که باعث چربی شکم میانسالی، از دست دادن عضله خالص و التهاب میشوند که منجر می گردد سریع تر پیر شوید.

آیا می دانستید که بعد از ۳۵ سالگی، بدن شما از نظر هورمونی تغییر می کند و شما آسان تر افزایش وزن پیدا خواهید کرد؟ مخصوصا در اطراف ناحیه شکم تان. شما شروع به از دست دادن توده خالص عضلانی نیز می کنید که شما را ضعیف تر و شل تر می سازد. آیا می دانستید که تلاش بیشتر، فقط همه چیز را بدتر می کند؟ منظورم این است که تمرین کردن بیشتر از مقداری که در حال حاضر انجام می دهید و سخت گیری بیشتر در مورد رژیم غذایی تان، فقط به ناکامی های شما می افزاید.

دلیل همه اینها می تواند کاهش سطوح هورمون های افزایش دهنده جوانی باشد به خصوص هورمون های رشد. متاسفانه، این مسئله تا حد زیادی، یک فرآیند طبیعی است که با افزایش سن شما اتفاق می افتد. هنگام میانسالی، یک کاهش هورمونی تدریجی و پیش رونده  آغاز می شود و در بقیه عمر شما ادامه می یابد. به همین دلیل گاهی اوقات به آن «انباشتگی چربی شکم در میانسالی» می گویند.

برخی از آزاردهنده ترین علائم انباشتگی چربی شکم در میانسالی، افزایش چربی شکم و از دست دادن توده خالص عضلانی است که منجر به یک اندام بد شکل و چاق در میانسالی می گردد. این تصادفی نیست که اکثر افراد بالای ۴۰ سال، دیگر لباس های فیت و چسبان نمی پوشند. بدترین چیز این است که با افزایش سن، زندگی نیز شلوغ تر می شود. بین خانواده و کار، اکثر افراد وقتی برای انجام کارهای دیگر ندارند، چه برسد به مراقبت از خودشان. یک زندگی پر کار و پر استرس، یک مقصر بزرگ دیگر است که وزن بیشتری به بدن شما که در حال حاضر در معرض خطر پیری قرار دارد، اضافه می کند.

شاید شما قادر نباشید پیری را متوقف کنید اما می توانید روند پیری را کند کرده و در واقع اثرات انباشتگی چربی شکم در میانسالی را معکوس کنید. من در مورد خوردن قرص های ضدپیری یا مکمل های هورمونی صحبت نمیکنم. نخیر، روش مورد نظر من، بسیار امن تر و موثرتر است. تحقیقات کشف کرده اند که بدن شما توانایی تحریک دوباره هورمون های افزایش دهنده جوانی که کند شده اند را به طور طبیعی دارد. و این امر با این سه اصل کلیدی آغاز می شود که باید به منظور به دست آوردن کنترل مجدد بر فرایند سریع پیری بدنتان در میانسالی، آنها را به کار ببرید.

باید به شما هشدار دهم، آنچه قرار است در زیر بخوانید، احتمالا برخلاف تمام نصایح رژیمی و تمرینی است که به شما گفته شده است اما دلیلش این است که افراد بسیار معدودی در واقع می دانند چگونه به طور موثر هورمون هایی که مسئول توقف و برگشت انباشتگی چربی شکم در میانسالی هستند را دوباره فعال کنند.

مطلب مرتبط:  چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

۳ قدم زیر، ۳ کاری را نشان می دهد که اگر می خواهید چربی شکم ناخواسته و مربوط به افزایش سن را بسوزانید، توده عضلانی از دست رفته را دوباره به دست آورید و بدن متناسب و جوان تان را بازگردانید، باید از آنها اجتناب کنید.

۱- کاردیو

کاردیوی شدید، چربی شکم را افزایش می دهد و به روند پیری سرعت می بخشد. بسیاری از مردم فکر می کنند که کاردیو، پاسخی برای هر چیزی است که مرتبط با کاهش وزن و چربی سوزی باشد. اما مطالعات فعلی، خلاف آن را ثابت کرده اند. انجام کاردیوی یکنواخت و طولانی مدت، فشار زیادی بر بدنتان وارد کرده و تولید هورمون استرس یعنی کورتیزول که باعث افزایش چربی شکم می شود را افزایش می دهد.

مطالعات همچنین دریافته اند که انجام جلسات کاردیوی مکرر طولانی، عضلات خالص شما را تجزیه کرده و تولید رادیکال های آزاد را افزایش می دهند. رادیکال های آزاد، مولکول های کوچک مزاحمی هستند که به سلول های بدن شما آسیب می رسانند و باعث التهاب مزمن می شوند که به پیری سرعت می بخشد و به بیماری های جدی منجر می گردد. بنابراین اگر شما روی تردمیل می دوید، با دوچرخه ثابت تمرین می کنید یا روی دستگاه های کاردیوی دیگر عرق می ریزید، باید این کار را متوقف کنید. یک راه بسیار بهتر وجود دارد…

من خیلی زود، موثرترین راه برای سوزاندن چربی لجوج شکم را، بدون تجربه کردن هیچ یک از عوارض جانبی منفی کاردیوی یکنواخت و طولانی، نشان خواهم داد.

۲- خواب

کمبود خواب باعث چربی شکم لجوج در میانسالی می شود. همانطور که شما مسن تر و گرفتارتر می شوید، خوابیدن کافی به یک مسئله مهم تبدیل می شود. در حالی که بدن شما منعطف است و می تواند فشار زیادی را تحمل کند، اما یک چیز وجود دارد که نمی تواند به خوبی با آن کنار بیاید و آن ، کمبود خواب است. در واقع زمانی که کمبود خواب دارید، بدن شما غرق در هورمون استرس یعنی کورتیزول که دوست دارد چربی را در شکم و اطراف شکمتان ذخیره کند، می شود. متاسفانه اگر کورتیزول، علت مشکل شما باشد، نمی توانید برای صاف کردن شکمتان از ورزش یا رژیم غذایی کمک بگیرید. شما به خواب با کیفیت نیاز دارید.

در زیر ۲ گام ساده بیان می کنم که می توانید برای داشتن خواب بهتر از آنها استفاده کنید:

۱- از پرده های تاریک کننده اتاق استفاده کنید یا یک پتوی تیره روی پنجره تان آویزان کنید به خصوص اگر در شهر زندگی می کنید. این کار تضمین خواهد کرد که به منظور بهبود کیفیت خوابتان، تولید هورمون ملاتونین (هورمون خواب) را به حداکثر می رسانید.

۲- سعی کنید بین ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۱ شب به خواب بروید. سطوح ملاتونین شما در آن بازه زمانی کوچک به نقطه اوج می رسد. این بدان معناست که این بازه زمانی، بهترین شانس شما برای سریع تر به خواب رفتن است. همچنین موثرترین راه برای وارد شدن به خواب REM عمیق است که به شما خوابی با کیفیت بسیار بهتر ارائه می دهد.

این نکات ساده و موثر را امتحان کنید تا به شما کمک کنند امشب، خواب بهتری داشته باشید تا بتوانید سطوح کورتیزول را در بدنتان به حالت طبیعی بازگردانید و یک بار برای همیشه، شروع به سوزاندن چربی لجوج شکمتان کنید.

مطلب مرتبط:  مدل ها چگونه پوستی فوق العاده دارند؟

۳- تمرینات شکم

دراز و نشست و کرانچ، چربی شکم شما را به طور موثر کاهش نمی دهند. اگر می خواهید از شر آن چاقی شکم مزاحم و مرتبط با سن خلاص شوید، باید منبع مشکل را پیدا کنید. متاسفانه انجام تمریناتی که عضلات شکم را هدف می گیرند، مانند دراز و نشست، کرانچ و خم شدن به پهلو، مطلقا کمکی به خلاص شدن از شر چربی شکمتان نمی کند زیرا قلب مشکل را هدف قرار نمی دهند.

در واقع انجام حرکات شکم بیش از حد می تواند با وارد کردن فشار غیر ضروری بر روی ستون فقرات شما  به کمرتان صدمه بزند. ممکن است تعجب آور باشد اما هدف عضلات شکم شما، جلوگیری از خم شدن و پیچیدن بیش از حد است.

حرف آخر: وقتتان را برای انجام تمرینات شکم معمولی، هدر ندهید

علت تجمع چربی در ناحیه شکم شما، تغییرات هورمونی در بدنتان است که با افزایش سنتان اتفاق می افتند. این بدان معناست که شما برای برانگیختن هورمون های افزایش دهنده جوانی که شما را قادر می سازند چربی سرسخت شکمتان را بسوزانید، باید فرآیندهای بیوشیمیایی درست را در بدن تان تحریک کنید و این دقیقا همان چیزی است که بعدا نشان خواهم داد. شما یک راه تایید شده علمی کشف خواهید کرد که هورمون های کند شما را غیر فعال می کند تا روند پیری را به طور موثری کند سازید و چربی شکم سرسخت میانسالی را بسوزانید.

اما باید به شما هشدار دهم روشی که به شما نشان خواهم داد، برای همه مناسب نیست. به عنوان مثال:

– اگر از ساعت ها تمرین کردن و معاشرت با سایر افراد باشگاه لذت می برید، این روش برای شما مناسب نیست.

– اگر فکر می کنید که برای سوزاندن چربی شکم می توانید ساعت ها بدوید، دوچرخه سواری کنید یا اشکال دیگر کاردیو را انجام دهید، این روش برای شما مناسب نیست.

– اگر مایل نیستید که برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، برای یک دوره بسیار کوتاه به شدت تمرین کنید، این روش برای شما مناسب نیست.

حقیقت این است که کلید این روش اثبات شده علمی، براساس انجام تمرینات خاصی است که برای یک مدت بسیار کوتاه با شدت بالا اجرا می شوند. این عوامل ضروری در ترکیب با یکدیگر، یک واکنش بیولوژیکی قدرتمند ایجاد می کنند که بدن تان را غرق در هورمون های ضدپیری و چربی سوز می سازد. بنابراین شما می توانید از سریع ترین راه ممکن، تمام چربی شکم سرسخت میانسالی تان را بسوزانید و به بدنی با توده عضلانی خالص دست یابید.

نتایج شما، وابسته به شدت تمرینات هستند ، نه زمان آنها. بنابراین شما باید نهایت تلاشتان را به کار بگیرید. اگر این کار را انجام دهید، پاداشتان، دستیابی به بدنی لاغرتر، متناسب تر و جوان تر خواهد بود. اکثر مردم نمی دانند که بدنشان به خودی خود، پتانسیل شگفت انگیزی برای کند کردن پیری و جلوگیری از انباشتگی چربی شکم در میانسالی دارد. بدن شما در حال حاضر برای انجام این کار، مجهز به هورمون ها، آنزیم ها و نورون های ضروی می باشد.

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید