هالتر ساده بهتر است یا هالتر EZ؟

یکی از موثرترین تمریناتی که می‌توانید برای حجم عضلات بازویتان انجام دهید، جلو بازو با هالتر است، شک نکنید! اما آیا می‌دانید که بین انجام این حرکت توسط همان هالتر ساده‌ی همیشگی، و هالتر EZ چه تفاوتی وجود دارد؟

هالتر EZ، در واقع نسخه‌ای منحنی یا خم شده از همان هالترهای صاف است، که باعث می‌شود مچ دستان شما هنگام گرفتن هالتر کمی به داخل چرخیده و هنگام اجرای حرکت جلوبازو، حالت طبیعی‌تری داشته باشند. این اتفاق باعث خواهد شد تا هنگام انجام تمرین جلوبازو، فشار و درد کمتری در ناحیه‌ی مچ و آرنج خود احساس کنید. در حقیقت، هالتر EZ باعث خواهد شد تا تمرینات بازو، آسان‌تر شوند و درد کمتری ایجاد کنند.

اما این سادگی، بهایی دارد. این کار را انجام دهید: دست راستتان را مشت کنید، به طوری که کف دستتان رو به بالا باشد. دستتان را همچون زمانی که می‌خواهید تمرین جلوبازو انجام دهید نگاه دارید، به طوری که دستتان از آرنج زاویه‌ی ۹۰ درجه بسازد. حالا به جلو بازویتان نگاه کنید؛ منقبض شده است، اینطور نیست؟

حالا به تقلید از زمانی که هالتر EZ در دستانتان می‌گیرید، به آرامی مچتان را ۴۵ درجه به داخل بچرخانید. خواهید دید که فشار از روی عضلات جلوبازویتان کاهش یافته و مقداری عضلات ساعدتان درگیر خواهد شد. این، دقیقا همان مشکلی است که در مورد هالتر EZ مطرح است! هالتر EZ آنقدرها هم برای جلوبازو موثر نیست.

اگر انجام تمرینات با همان هالتر صاف و ساده باعث ایجاد مشکل و درد زیاد در مچ و آرنج‌هایتان نمی‌شود، به همان هالترها بچسبید. با هالترهای ساده، تمرینات موثرتر، و نتایج بهتری خواهید داشت. اما اگر جزو آندسته از افرادی هستید که با هالترهای صاف خیلی احساس ناراحتی می‌کنید، هالتر EZ یک جایگزین عالی برای هالترهای معمولی است.

7 نظر ارسال شده است

  1. Saeed

    سلام
    امکانش هست در یک روز جلو بازو دست باز رو با جلو بازو دست جمع EZ تمرین کرد؟؟؟
    یعنی یک حرکت کشیده رو با یک حرکت منقبض انجام داد؟؟؟

    1. Bahaa

      فرقی نداره جلو بازو هالتر دست باز برای عضله‌ای سر بیرونی جلوبازو کار میکنید و جلوبازو هالتر ez برای بخش داخلی جلوبازو کار میکند میتوانید در یک روز تمرین کنید . اشکالی ندارد

  2. آیدا

    با سلام.
    ضمن تشکر از مطالب ارزشمندتون یک سوال داشتم
    برای کاهش وزن و لاغرتر شدن)البته نه کاهش زیاد(باید از وزنه های سبک استفاده کرد؟سنگین کردن وزنه ها به مرور زمان توصیه نمیشه؟و اینکه به عنوان مثال اگر بخوام بازوهام کوچیکتر بشن با سنگین کردن وزنه ها نتیجه ی عکس میگیرم؟چربی ها جای خودش میمونه و عضلات بهش اضافه میشه؟یعنی یک نفر که بازوهاش چربی اضافه برای سوختن داره عضلات به محض شروع تمرینات ساخته میشن یا اول چربی ها کم میشن؟

  3. Reza

    سلام.خسته نباشید.آخه خیلی ها میگن جلو بازو هالتر خم(هالتر Ez) بازو رو به شکل گرد یا همون تخم مرغی در میاره.راسته؟

    1. میلاد

      جلو بارو با هالتر خم هم ساعد هم بازو هست و اگر شما فیگور جلو بازو بگیرید لاری شما مورب است حالا اگر فیگوری که در حالت استفاده از هالتر خم را میکنید را بگرید یکسانی سر لاری را میبینید

    2. مجله تناسب اندام

      سلام رضای عزیز؛

      EZ bar که به easy bar هم معروف هست، تنها به دلیل ساده کردن تمرین با هالتر اختراع نشده، بلکه مزایای دیگری هم داره، همچون تمرکز بر روی عضلات خاصی که در تمرین با هالتر ساده درگیر نمیشن.
      به همین دلیل از این نوع هالتر در تمرین گروه عضلات دیگر همچون پشت بازو نیز استفاده میشه.

      در تمرین جلو بازو هالتر EZ بر روی میز شیب‌دار یا همون لاری خودمون، از اونجایی که تمام فشار توسط عضلات جلوبازوی شما تحمل میشه، و با توجه به نوع تمرین، دستان شما دقیقا به فرم صحیحی قرار می‌گیرن، برای حجم گرفتن، تمرین خوبی شمرده میشه.

      برای به اصطلاح تخم مرغی کردن بازو، می‌تونید تمرینات جلو بازو هالتر دست جمع، چکشی صاف و کراس، جلوبازو دمبل خم تک دست، لاری هالتر EZ دست جمع، و جلوبازو اسپایدر رو انجام بدید.

      موفق باشید :)

      1. Reza

        خدا وکیلی هر وقت میام سایتتون روحیه میگیرم برا ورزش کردن.خیلی ممنونم ازتون

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!