خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام

چگونه روی تردمیل در یک ساعت ۷۰۰ کالری بسوزانیم؟

تردمیل

بر روی تردمیل فقط راه نروید – کالری بسوزانید! آیا می دانید که ۲۰ دقیقه شل و ول قدم زدن بر روی تردمیل با شیب صاف فقط ۱۰۰ کالری می سوزاند؟ با این سرعت، به سختی می‌توانید انرژی‌های دریافت کرده از یک آب نبات را در یک ساعت بسوزانید! تمرین پیش رو، طراحی شده است تا حداکثر بازدهی را داشته باشد، سوزاندن ۷۰۰ کالری فقط در یک ساعت بر روی تردمیل. عالی‌ست، نه؟

این تمرین را ۳ – ۴ بار در هفته انجام دهید تا طی چند هفته کلی چربی بسوزانید، البته در صورتی که همزمان رژیم غذایی‌تان را نیز رعایت کنید.

برنامه تردمیل شما این است:

در زیر تفکیک دقیقه به دقیقه انجام شده است. این تفکیک برای یک خانمی با وزن حدود ۸۰ کیلو انجام شده است.

۱۰ دقیقه‌ی اول

  • ۳ دقیقه – ۰٪ شیب. ۸.۴ کیلومتر در ساعت – ۲۵ کالری می‌سوزد (گرم کردن)
  • ۱ دقیقه – ۱٪ شیب. ۴.۶ کیلومتر در ساعت – تا الان ۳۶ کالری سوخته
  • ۱ دقیقه – ۳٪ شیب. ۲.۷ کیلومتر در ساعت – تا الان ۴۹ کالری سوخته
  • ۱ دقیقه – ۱٪ شیب. ۸.۴ کیلومتر در ساعت – تا الان ۵۷ کالری سوخته
  • ۲ دقیقه – ۶٪ شیب. ۲.۷ کیلومتر در ساعت – تا الان ۸۴ کالری سوخته
  • ۲ دقیقه – ۰٪ شیب. ۸.۴ کیلومتر در ساعت – در مجموع ۱۰۰ کالری خواهد سوخت
مطلب مرتبط:  ۵ داستان ساختگی درباره‌ی کاهش وزن

۱۰ دقیقه‌های پس از آن

  • ۱ دقیقه – ۶٪ شیب. ۲.۷ کیلومتر در ساعت – ۱۴ کالری می‌سوزد
  • ۲ دقیقه – ۴٪ شیب. ۶.۵ کیلومتر در ساعت – تا الان ۳۵ کالری سوخته
  • ۱ دقیقه – ۶٪ شیب. ۲.۷ کیلومتر در ساعت – تا الان ۴۹ کالری سوخته
  • ۳ دقیقه – ۴٪ شیب. ۶.۵ کیلومتر در ساعت – تا الان ۸۱ کالری سوخته
  • ۱ دقیقه – ۶٪ شیب. ۲.۷ کیلومتر در ساعت – تا الان ۹۵ کالری سوخته
  • ۲ دقیقه – ۴٪ شیب. ۴.۶ کیلومتر در ساعت – در مجموع ۱۲۰ کالری خواهد سوخت

در طول ۵۰ دقیقه‌ی آخر این تمرین، شما در مجموع ۶۰۰ کالری خواهید سوزاند. این مقدار را با ۱۰۰ کالری که در ۱۰ دقیقه‌ی اول روی تردمیل سوزاندید جمع کنید، و حالا شما در مجموع ۷۰۰ کالری انرژی سوزانده‌اید! در ۵ جلسه از این تمرین چیزی حدود ۳۵۰۰ کالری خواهید سوزاند، که برابر است با نیم کیلو چربی!

مطلب مرتبط:  ۵ حرکت اسکات که قوی‌ترتان می‌کند

اگر شما این تمرین را ۵ بار در هفته به مدت یک ماه انجام دهید، حدود ۲ کیلو چربی خواهید سوزاند. اگر همین تمرین را به مدت یک سال تکرار کنید، تقریبا ۲۳ کیلو وزن کم خواهید کرد!

شما هم تجربیات خودتان در استفاده از تردمیل را با ما به اشتراک بگذارید.

۱۰۰ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام من کل این برنامه رو به صورت صحیح همینطور که نوشته شده انجام دادم اما در نهایت تردمیل نشون داد که ۱۲۰ کالری همش سوزوندم 😑

    • من انجام دادم و ۲۰۰ کالری سوزوندم، البته من ۶۷ کیلو هستم، میزان سوزوندن کالری به وزن شما رابطه مستقیم داره، همونطور که میبینید گفتن این برنامه برای یه شخص ۸۰ کیلویی هست… موفق و فیت باشید

  • اصلا کار سختی نیست ، ظرف ۲ هفته از ۱۰۵ کیلو رسیدم به ۹۷ . صبحونه بخورید ، نهار هم همچنین ، نوشابه و قند و شیرینی و شکلات و … بزارید کنار و شام رو فقط سالاد بدون سس ، یا میوه های فصل ! اینقدر این لاغری ۲ هفته ای خوشحالم کرده که از امروز تردمیل رو شروع کردم با دیدن یه فیلم کامل تو تلویزیون ،اصلا حالیم نشد . پایان فیلم دستگاه ۶۰۰ کیلو کالری رو نشون میداد . عجله نکنید ، با طمانینه و به آرامی اینقدر از فواید لاغر شدن بهره مند میشید که خودتون شدید دنبالش میکنید . یه کوچولو اراده میخواد . دوچرخه هم خریدم و امروز باهاش رفتم بیرون ، عجب حالی میده ، قشنگ همه جا رو میبینید در حالیکه پشت رول خودرو حتی مغازه های محلتون رو خوب نمیشناسید !

  • سلام من دخترم ومتولداسفند۸۱وامسال ۱۵سالم میشه قدم ۱۶۲و و وزنم ۶۰ مادروم وخانواده مادریم قدبلندی دارند ایا قدم بلندترمیشه!؟چ رژیم غذایی داشته باشم!؟

    • بله ،قد تا ٢١ سالگی رشد میکند به شما ورزشهایی چون والیبال و بسکتبال و شنا رو پیشنهاد میکنم ،سعی کنید در رژیم غذاییتون از کلسیوم زیادداستفاده کنید ………در سنین رشد بارفیکس هم خیلی به رشد قد کمک میکند ،لازم نیست روزی ده یا بیست بار بارفیکس بروید ،سعی کنید با باز کردنه دستها از بار فیکس فقط اویزان شوید

  • سلام دوستان من میخوام ی گروه کاهش وزن تشکیل بدم ک با انگیزه دادن ب همدیگه بتونیم ب وزن ایده آل برسیم ب من ایمیل بزنید فقط خانوما شرکت کننzeinababarpoush1366@gmail.com

  • سلام من تازه تردمیل گرفتم ۳۳ سال سن قد ۱۸۰ و وزن ۹۰ کیلو.روزانه دو نوبت ۳۰ دقیقه ای تردمیل کار میکنم.هربار با سرعت میانگین ۷ کیلومتر در ساعت در پایان با نیم ساعت کار ۳٫۲ کیلومتر مسافت و فقط ۱۲۰ کیلو کالری نشان میدهد .شیب متوسط هم ۴ .لطفا راهنمایی فرمایید آیا تردمیلم مشکلی نداره و میزان کالری رو درست نشان میدهد. ممنون

    • سلام دوست عزیز اتفاقا خودم در باشگاه روزی حداقل نیم ساعت روی تردمیل با همین میانگین سرعت ،چهار کیلومتر می دوم وحدود۲۸۰ کیلو کالری چربی سوزی می کنم.یعنی هر کیلومتر ۷۰ کیلو کالری .پس مطمئن باشید تردمیل تان مشکل دارد .

  • یه نکته ایی ر فراموش کردم بگم کسایی که مثل من شکم اویزون اون اوایل دارن حتما شکمشون ببندن مثلا با دوتا باند کشی اینکار هم از کلافه شدنتون جلوگیری میکنه و هم اصلا به کمرتون فشار نمیاد . anm210901@yahoo.com

  • نظر دوستان صحیح م مناسب بود
    اما یه برنامه خوب که خودم زیر نظر مجرب انجام دازم میدم ر در اختیارتون میذارم
    ابتدا ۳_۴ دقیقه سرعت کم ۳ روی تردمیل راه رفته بعد به ارامی پایین امده حرکات کششی انجام دهید **** این قسمت یعنی اول برنامه بسیار مهمه
    ۲.با سرعت ۵-،۷(بستگی ب شخص داره روزای اول تمرین مثلا ۵) مدت ۸-۱۰ دقیقه
    ۳. سرعت ماکسیمم سرعت دویدن (مثلا برای یه شخص صد کیلویی ۹-۱۰ مناسبه بمدت ۱۵-۲۰ ثانیه دویدن سپس سرعت روی ۴ بیارین بمدت یک دقیقه (اینکار تا ۱۰بار تکرار کنید و باگذشت زمان به زمان دویدن سریع و یا دفعاتش اضافه کنید)
    نکته اساسی این تمرین شیب صفر برای جلوگیری از اسیب رسیدن به زانوها و همچین توجه دقیق به ظرفیت هشتاد درصدی ضربان قلب که (۲۲۰-سن)*۰٫۸ هست .
    ۴. ودر اخر باسرعت ۵ ۴ ۳ هرکدام ۱/۵ دقیقه ضربان پایین اوررده و تمام
    حرکات تکمیلی شکم و پهلو بسیار مناسبه بعد از این تمرین
    مصرف اب فراموش نشه.

  • سلام من يه مدت رژيم گرفتم تو يك و نيم ماه شش كيلو اما ول كردم الان با تردميل زياد لاغر نميكنم بيشتر هم مشكلم رون هست چي كار كنم قدم١٦٤وزنم٦٩/٤

    • سلام دوست عزیز،
      باید با در نظر گرفتن قد و وزن و جنسیتتان، میزان مورد نیاز بدنتان به کالری را بسنجید. آنگاه، با تنظیم برنامه غذایی و با در نظر گرفتن فعالیت‌های روزانه‌تان، روزانه تقریبا بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ کالری، کسری ایجاد کنید. بدین ترتیب، به تدریج درصد چربی بدنتان کاهش پیدا خواهد کرد. صرفا ورزش کردن، یا کم خوردن نتیجه نخواهد داد، باید به این اعداد و ارقام توجه داشته باشید. موفق باشید :)

  • سلام ممنون از راهنماییهاتون من چهارماه هستش تردمیل خریدم ولی دو کیلو وزن کم کردم وزنم هم 83 هستش میخوام اگه زحمتی نباشه براتون یه برنامه برای من بدهید که بتونم زود وزن کم کنم من یک ساعت ورزش میکنم باشیب 2و4 وسرعت 4 و5 نمیدونم که صحیح هست یانه لطفا راهنمایی کنید

  • سلام
    من تردميل RunFit 99 دارم. اون برنامه بالا رو چطوري روي تردميلم ست كنم.بطوريكه بعد از هر 1 دقيقه خودش برنامه 1 دقيقه بعد رو اجرا كنه. نمي تونم هر 1 دقيقه تردميل رو متوقف كنم و شيب و سرعت را تنظيم كنم.

  • سلام به مدیر محترم سایت که در پاسحگویی به سوالات کوشا هستن
    مدیر عزیز من شلوارک و تاپ و شکم بند لاغری هات شیپر خریدم. موقع تردمیل رفتن میخوام استفاده کنم.مشکلی نداره؟

    • سلام دوست گرامی،
      برای لاغر شدن، باید بین کالری مصرفی روزانه، و همچنین فعالیت‌های فیزیکی، بالانسی برقرار شود، تا در نهایت، اصطلاحا کسری کالری بوجود بیاید. در این شرایط، بدن شما برای تامین انرژی ناچار به استفاده از چربی‌های ذخیره خواهد شد. منتها با توجه به شرایط پزشکی شما، پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین چگونگی برنامه‌ی غذایی و تمرینی‌تان حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت نمایید. موفق باشید :)

  • سلام.خسته نباشید.من25 سالمه یه دوره مکمل گرفته بودم ولی خیلی خوب نبود تمرینمم خوب بود ولی شکم و پهلو آوردم تقریبا بالاتنم خوبه ولی اگه بخوام چربی های شکم و پهلومو آب کنم باید چقدر کالری رو تردمیل بسوزونم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام سید محمد عزیز،

      برای اینکه چربی سوزی اتفاق بیفتد، باید میزان نیاز بدنتان به کالری را محاسبه کنید. آنگاه، کالری دریافتی، و میزان تمریناتتان را طوری برنامه ریزی کنید که بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کالری، کسری کالری بوجود بیاید.

  • با سلام
    ۳۱ سالمه و قد ۱۵۷ و وزن ۵۹ و استخوان بندی متوسط دور کمر ۸۶ ، میخوام به وزن ۵۲ کیلو و دور کمر حدود ۷۰ برسم ،شکر و قند رو از برنامه غذاییم حذف کردم و کربوهیدرات رو کم کردم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که چه مدت زمانی باید از تردمیل استفاده کنم وچگونه.

    • سلام دوست عزیز،
      حداقل روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه تمرین هوازی داشته باشید. اما مدت زمان تمرین، و همچنین سختی تمرین همچون سرعت و یا شیب را به تدریج افزایش دهید. برای دویدن روی تردمیل، برنامه‌ها و سیستم‌های مختلف تمرینی وجود دارد که می‌توانید از هر کدام استفاده نمایید. بعنوان مثال، می‌توانید بصورت سیستم اینتروال تمرین کنید. بدین ترتیب که ۱ دقیقه با سرعت تند پیاده روی کنید، و ۳ دقیقه با سرعت معمولی بدوید. و همین سیکل را به مدت ۳۰ دقیقه تکرار کنید. بدین ترتیب، مدام ضربان قلب شما افزایش و کاهش پیدا خواهد کرد، که باعث افزایش کالری سوزی شما در حین و بعد از تمرین خواهد شد. موفق باشید :)

  • سلام من 18سالمه قدمم170وزنمم76بود که الان رسیدم به 62درطول یک ماه کافیه فقط صبحانه کامل بخورید ازکل تنقلات وشیرینا بگذرید درظمن شام نخورید وچای سبزوآب زیادبخورید بعدازدوساعت کارباتردمیل یک ربع طناب بزنید اعتمادب نفس ویادتون نره حتما نتیجه میگیرید.موفق باشید