خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تناسب اندام

۱۰ تمرین برتر برای افزایش قد

اندازه گرفتن قد

افزایش قد به سن شخص بستگی دارد. تا ۱۸ سالگی صفحات رشد بدن باز هستند، بنابراین جوانان و افرادی که در ابتدای مرحله‌ی بزرگسالی قرار دارند، می‌توانند با انجام بعضی تمرینات که روی رشد عضلات بدن کار می‌کند، قدشان را افزایش دهند. در این مطلب، بعضی از تمریناتی که به افزایش قد کمک می‌کنند را برایتان بیان کرده‌ایم.

هدف این تمرینات، کشش بدن و انعطاف پذیر کردن آن است. وقتی تمرینات کششی با شدت بالا انجام می‌شوند، استخوان‌ها و غضروف‌های بدن رشد می‌کنند. همچنین مقدار بیشتری هورمون رشد یا HGH نیز ترشح می‌شود. این هورمون و تمرینات، تاثیری مضاعف بر افزایش قد دارند.

تمریناتی که در زیر بیان می‌شود، روی قسمت بالا و پایین بدن کار می‌کنند، و براساس مفهوم تمرینات پیلاتس می‌باشند. توصیه می‌شود که بین هر دو تمرین، یک فاصله‌ی زمانی ۴۸ ساعته بگذارید.

آویزان شدن

۱. آویزان شدن عمودی

این یکی از مفیدترین و همچنین ساده ترین تمرینات افزایش قد است. این تمرین، باعث کشش ستون فقرات می‌شود، زیرا غضروف‌های موجود در ستون مهره را می‌کشد.

طناب زدن

۲. بسکتبال / طناب زدن

هر دوی این فعالیت‌ها، شامل پریدن هستند که جریان خون به استخوان‌های بلند موجود در بدن را افزایش می‌دهد. همچنین یک فشار اضافی بر آنها وارد می‌کند. در نتیجه، طولشان بیشتر رشد می‌کند و حجم بیشتری پیدا می‌کنند.

کشش کبری

۳. کشش کبرا

روی سینه‌تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پایین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید. تا جایی که می‌توانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی برای افزایش قد است و انجام آن هم بسیار آسان.

خم شدن عمودی

۴. خم عمودی

در حالیکه پاهایتان کمی از هم فاصله دارند بایستید. حالا به سمت پایین خم شوید و سعی کنید سطح زمین را لمس کنید. اما در طول خم شدن، مطمئن شوید که زانوهایتان را تا نمی‌کنید یا نمی‌چرخانید.

در ابتدا ممکن است این حرکت را بخوبی انجام ندهید، اما با گذشت زمان قادر خواهید بود که تمام کف دستتان را حتی بدون خم کردن زانوهایتان، روی زمین قرار دهید. این تمرین، ستون فقرات را صاف و کشیده می‌کند و باعث رشد بیشتر آن می‌شود.

کشش دو طرفه

۵. کشش دو طرفه‌ی درازکش

به پشت روی زمین دراز بکشید. دست‌هایتان را بالای سر قرار دهید، بطوریکه روی زمین قرار بگیرند. حالا دست‌ها و پاهایتان را بطور همزمان بکشید، بطوریکه بسمت بیرون بدنتان کشیده شوند. این وضعیت را بمدت ۲۰ ثانیه حفظ کنید. در هر بار، ۲ تا ۳ ست از این تمرین را انجام دهید.

کشش عمودی

۶. کشش عمودی ایستاده

به شکل عمودی روی پنجه‌ی پاهایتان بایستید. دست‌ها باید به سمت بالا باشند. حالا سعی کنید که بدنتان را روی انگشتان پایتان بالا ببرید و هر چقدر که می‌توانید بکشید. این تمرین، ستون فقرات را می‌کشد و جریان خون به بخش پایین‌تر بدن را افزایش می‌دهد. می‌توانید این کشش را در یک تکرار، بمدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

لگد زدن

۷. لگد زدن با پا

این تمرین، طول قسمت پایین بدن را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید این حرکت را با ایستادن روی زمین و لگد زدن با قسمت پایین پاها (بطور محکم) انجام دهید. این تمرین روی غضروف شما کار خواهد کرد.

خم شدن یکطرفه

۸. خم شدن یکطرفه در حالت ایستاده

روی پاهایتان بایستید. بدنتان را به یک سمت خم کنید (چپ یا راست). تا حداکثر اندازه‌ی ممکن، خودتان را بکشید. بمدت ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس تمرین را با خم شدن به سمت دیگر تکرار کنید.

میز کشش

۹. میز کشش وارونه

این تمرین بطور شگفت انگیزی باعث افزایش قد می‌شود. برای انجام آن، شما به یک میز کشش وارونه نیاز دارید. خودتان را بصورت وارونه از یک میز کشش وارونه آویزان کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود که قدتان را افزایش دهید، زیرا قسمت بالا و پایین بدنتان، کشیده خواهند شد.

۱۰. وزنه‌های مچ پا

وزنه‌هایی را به مچ پاهایتان وصل کنید و بگذارید که به سمت پایین آویزان باشند. غضروف‌های زانوی شما کشیده خواهند شد و طول قسمت پایین بدنتان افزایش می‌یابد.

دوستان عزیز، شما می‌توانید سایز قالب بدنتان را با انجام این تمرینات افزایش دهید. همچنین می‌توانید برای دستیابی به نتایج بهتر، مکمل‌های پروتئینی مصرف کنید یا مواد غذایی سرشار از پروتئین بخورید. مکمل‌های هورمون رشد انسانی (HGH) نیز وجود دارند. صد البته بهتر است قبل از شروع استفاده از هر مکملی یا هر برنامه‌ی غذایی و تمرینی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

۹۵ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام من ۱۶ سالم پر شده قدم ۱۵۶ هست و وزنم ۵۷ ایا قد و وزنم تنسب دارند و من تا چنه حدی بلند تر میشوم؟ ممنون لطفا جواب بدید

  • سلام خسته نباشید من ۱۴سالمه قدمم ۱۴۵هست آیا با این تمرین ها تاثیری در افزایش قدم میزاره؟؟؟ خواهش میکنم کمک کنید

  • ا تشکر از سایت خوبون مطالبتون خیلی مفیده. من چند تا سوال دارم اول اینکه با توجه به همه ی دانسته های شما اگر بخاید به میزان تاثیر خواب به رشد قد از یک تا ده نمره بدید چه عددی رو میدید؟ دوم اینکه من یه قرص مصرف میکنم به اسم centrum المانی هستش و این ک بهترین زمان برای مصرف این قرص چه ؟موقع هست این سوالم خیلی مهمه ممنون میشم به دومی پاسخ دقیق بدید و سوم این که منابع گفته هاتون چیه؟
    سپاس
    ببخشید ممکنه جوب من رو بدید؟ًً!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

  • ا تشکر از سایت خوبون مطالبتون خیلی مفیده. من چند تا سوال دارم اول اینکه با توجه به همه ی دانسته های شما اگر بخاید به میزان تاثیر خواب به رشد قد از یک تا ده نمره بدید چه عددی رو میدید؟ دوم اینکه من یه قرص مصرف میکنم به اسم centrum المانی هستش و این ک بهترین زمان برای مصرف این قرص چه ؟موقع هست این سوالم خیلی مهمه ممنون میشم به دومی پاسخ دقیق بدید و سوم این که منابع گفته هاتون چیه؟
    سپاس

  • سلام
    من ۲ ماه دیگه وارد ۱۹ سال میشم و قدم ۱۶۴ هستش … وقتی ۱۶ سالم پیش پزشک رفتم و وقتی از مچ دستم عکس گرفتن سن استخوانیم ۱۴ سال بود… امکان افزایش قد برای من وجود داره؟؟؟ در ضمن طبق فرمول های محاسبه قد باید حداقل ۱۷۵ باشم..

  • سلام و خسته نباشید
    با تشکر از سایت خوبون مطالبتون خیلی مفیده. من چند تا سوال دارم اول اینکه با توجه به همه ی دانسته های شما اگر بخاید به میزان تاثیر خواب به رشد قد از یک تا ده نمره بدید چه عددی رو میدید؟ دوم اینکه من یه قرص مصرف میکنم به اسم centrum المانی هستش و این ک بهترین زمان برای مصرف این قرص چه ؟موقع هست این سوالم خیلی مهمه ممنون میشم به دومی پاسخ دقیق بدید و سوم این که منابع گفته هاتون چیه؟
    سپاس

    • سلام سینای عزیز

      در مجموع، کلیه تمرینات ورزشی به رشد قدی شما کمک می‌کنند. البته نباید توقع داشته باشید که به سرعت این تاثیر را ببینید.
      تمرینات و ورزش‌هایی که در آنها حرکات کششی وجود دارد، موثرترند. موفق باشید :)

  • عرض سلام و خسته نباشید
    سایتتون عالیه
    من یه سوالی دارم خیلی ممنون میشم جوابمو بدید…
    من ۱۷ سالمه و قدم ۱۷۳ هست.
    قد پدرم ۱۶۳ و قد مادرم ۱۵۳
    به دکتر غدد رفتم بهم گفت صفحات شدت متوقف شده
    آخه من هنوز ۱۷ سال دارم چطور متوقف میشه
    میخواستم بدونم تا ۲۰ یا ۲۵ سالگی قدم یه ۱۰ سانتی افزایش پیدا میکنه؟؟
    ۱۸۰ یا ۱۸۳ میشم؟؟؟؟؟؟

  • سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من ۱۶ سالمه و قدم ۱۶۳ سانت و وزنم ۵۹ میخوام بدونم ک ایا قدم کوتاهه یا اضافه وزن دارم؟ و با انجام این تمرینات و رژیم غذایی خوب و استراحت کافی تا زمان بسته شدن صفه های رشدم قدم چقدر خواهد شد.
    با تشکر

    • سلام فرزاد عزیز،
      در مقایسه با هم سن و سالان خودتان، کمی کوتاه‌تر هستید، اما جزو کوتاه قدها به حساب نمی‌آیید. همچنین این دلیل بر این نخواهد شد که تا پایان سن رشدتان قد نکشید. وزنتان مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم که بصورت مستمر ورزش کنید، تغذیه کامل داشته باشید، و به اندازه کافی استراحت کنید تا به فرایند رشدتان بیشتری کمک را بکنید :)

      • سلام من ۱۴ سال دارم و قدم ۱۶۴ هست و قد پدر ۱۷۴ و مادرم ۱۵۰ سانت و عمو هام قدشون بلند از از پدرم هست ایا رشد من باورزش به ۱۹۰ میرسه و چطور میتونیم بفهمیم قدمون طبیعی هست یا نه مرررررسی ممنون

  • سلام
    من ۱۶ سالمه تقریبا یه چند سالی هست که قد نکشیدم قدم۱۵۵ است
    ایا این ورزش ها تاثیر داره؟
    کسی بوده با شرایط مشابه من قدش بلند تر شده باشه؟
    لطفا صادقانه جواب بدبد
    ممنون از سایت خوبتون