مزایای تمرین با وزنه در صبح زود چیست؟

تمرین با وزنه در اول صبح، یک راه بسیار عالی برای شروع روز است. هر زمانی که من، تمرین را تا بعدازظهر یا شب به تاخیر می اندازم، همیشه مانند کاری که باید انجام شود، در گوشه ذهنم است و این احساس آزار دهنده است. وقتی در اول صبح ورزش می کنم، می توانم در بقیه روز آن را فراموش کنم. حالا یک چیز کمتر برای فکر کردن دارم. هنگامی که در اول صبح ورزش می کنید، روزتان را با انجام دادن کاری آغاز می کنید. در حالی که بقیه شهر مانند یک دسته آدم تنبل در خواب هستند، شما در باشگاه در حال قوی تر کردن خودتان هستید. در آن زمانی که به خانه می رسید، دوش می گیرد و چیزی می خورید، اکثر افراد هنوز در رختخواب هستند یا تازه در حال بیدار شدن می باشند. در حالی که شما آماده اید روزتان را با موفقیت آغاز کنید.

چگونه در اول صبح، شروع به تمرین کردن کنید؟

۱- یک شریک تمرینی پیدا کنید

مگر اینکه شما در حال حاضر یک فرد سحرخیز هستید، ضروری است که یک یار تمرینی پیدا کنید که در باشگاه منتظر شما باشد. اگر هیچ کسی منتظر شما نباشد، خواب ماندن بسیار آسان است اما اگر کسی را داشته باشید که منتظرتان باشد، آنگاه مجبورید بلند شوید و به باشگاه بروید.

۲- شب قبل، به اندازه کافی بخوابید

اگر شب قبل به اندازه کافی نخوابیده باشید، اصلا خوشایند نیست که ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید. نیازهای خواب افراد، با هم متفاوت است اما اگر هدف شما ۸ ــ ۶ ساعت خواب باشد، دچار مشکل نخواهید شد. اگر نتوانستید خواب کافی داشته باشید، همچنان بلند شوید و به تمرین بروید، سپس وقتی برگشتید در صورت امکان یک چرت کوتاه بزنید.

۳- دکمه چرت گوشی را نزنید

به یاد داشته باشید که یک نفر منتظر شماست. هیچ زمانی برای خواب بیشتر وجود ندارد. زنگ ساعت تان را برای ۱۵ دقیقه قبل از زمانی که باید از خانه بیرون بروید، تنظیم کنید. شما باید قادر باشید در عرض ۱۵ دقیقه پس از بیدار شدن، از خانه خارج شوید.

۴- چیزی نخورید

شما به احتمال زیاد از شب قبل، هنوز مقداری غذا در شکمتان دارید. دلیلی ندارد که یک وعده غذا بخورید و در باشگاه سست و تنبل شوید. شما با تمرین کردن در حالت ناشتا، بسیار هوشیارتر خواهید بود. اگر نیاز به مصرف مقداری کالری دارید، یک شیک پروتئین بخورید.

۵- هرگز یک روز تمرین را از دست ندهید

مهم نیست که چقدر برای تمرین کردن بی حوصله هستید، به هر حال آن را انجام دهید. شما با رفتن به باشگاه، احساس بهتری خواهید داشت تا از دست دادن تمرین تان، به خصوص اگر یک شریک تمرینی داشته باشید که منتظرتان باشد. اگر چه ممکن است بیدار شدن در صبح زود برای شما دشوار باشد اما در عرض یک یا دو هفته به آن عادت خواهید کرد. وقتی به عادت تان تبدیل شد، دیگر بیدار شدن در صبح زود برایتان کار سختی نخواهد بود.

۶- با همان شدتی که معمولا تمرین می کنید، ورزش کنید

اگر قرار است با تمام توان تان تمرین نکنید، رفتن به باشگاه هیچ معنی ندارد. وزنه های سنگین بلند کنید و سخت تمرین نمایید.

۷- از بقیه روز لذت ببرید

روزهای تمرین من اینگونه شروع می شوند:

  • ساعت در ۵:۵ صبح به صدا در می آید.
  • قهوه جوش را روشن می کنم و قهوه دم می کنم (من قهوه را از شب قبل آماده می کنم)
  • مسواک می زنم و دستشویی می روم.
  • لباس می پوشم و حدود ۵:۱۵ دقیقه با یک فلاسک پر از قهوه از خانه خارج می شوم.
  • تا ۵:۳۰ به باشگاه می رسم. شروع به وزنه زدن می کنم. من هر صبح دوشنبه را با ددلیفت های سنگین آغاز می کنم.

حدود ۶:۴۵ دقیقه به خانه می رسم و روزم را شروع می کنم.

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!