خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام سبک زندگـی

۸ راه برای فعال شدن کل خانواده با هم

خانواده

خانواده ای که با هم بازی می کنند، با هم می مانند!

تمرین کردن همراه با یک خانواده، راهی فوق العاده برای حفظ تناسب اندام همه اعضا است. تمرین های خانوادگی می توانند یک تفریح، یک فعالیت دسته جمعی که به نزدیک شدن اعضای خانواده به یکدیگر کمک میکند،‌ فرصتی برای همه‌ی افراد خانواده از جوان‌ترین تا مسن‌ترین فرد برای کشیدن بدن خود، تمرین دادن عضلات، و به ضربان انداختن قلب باشند.

چند ورزش که کل خانواده می توانند با هم انجام دهند

یوگا

یوگا برای تمامی سنین عالی است. اعضای فعال تر خانواده ممکن است یوگای قدرتی، بیکرام، یا آشتانگا را ترجیح دهند، در حالیکه اعضای مسن‌تر ممکن است یوگای آینگار یا احیاگر را ترجیح دهند. یک جلسه یوگای خانوادگی داشته باشید و به همه فرصت بدهید تا ریلکس کنند، عضلات خود را تقویت کنند، و از تکنیک های مدیتیشن لذت ببرند. بدن های قوی تر و ذهن های سالم تر برای همه!

مطلب مرتبط:  چگونه گرما می‌تواند شما را به یک ورزشکار بهتر تبدیل کند؟

هنرهای رزمی

هنرهای رزمی می توانند برای کودکان سرگرم کننده باشند، یک ورزش عالی برای بزرگسالان بوده، و می توانند به پدر بزرگ و مادربزرگ نیز سود برسانند. کودکان به راهی برای تخلیه ی انرژی و پرخاشگری خود نیاز دارند، و هنرهای رزمی یک راه مؤثر برای انجام این کار فراهم می کنند. بزرگترها می توانند از کمی فعالیت قلبی عروقی و تمرین انعطاف پذیری بیشتر استفاده نمایند. مسن تر ها می توانند تعادل، هماهنگی، و تحرک خود را بهبود ببخشند. اگرچه هر گروه با سرعت خاص خود حرکت می کنند، اما انجام هنرهای رزمی در قالب یک خانواده، راهی فوق العاده برای یادگیری یک چیز جدید در کنار یکدیگر است.

تمرین مقاومتی

تمرین مقاومتی برای افراد در تمامی سنین مفید است! بچه ها و مسن تر ها به تمرکز بیشتر بر استقامت و قدرت کاربردی، نسبت به قدرت محض نیاز دارند، اما همه می توانند از اثرات تقویت کننده ی استخوان، مفصل، و عضله ی وزنه برداری بهره ببرند. بهتر از همه، می توانید همگی با سرعت و شدت خاص خود تمرین کنید.

پیاده روی

در این مورد، ما در مورد یک قدم زدن آهسته در پارک حرف نمی زنیم! نه، ما در مورد پیاده روی سریع، راه پیمایی، یا سفرهای پیاده ی طولانی صحبت می کنیم. اساساً، هر نوع پیاده روی که باعث پمپاژ قلبتان و به کار افتادن پاهایتان شود. همه می توانند راه بروند تنها چیزی که تغییر خواهد کرد سرعت و مسافت، بر اساس سن همراهانتان است.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری های خانوادگی می تواند فوق العاده باشد! شما می توانید به آهستگی یا با هر سرعتی که دوست دارید برانید، و خیابان‌های شهر، پارک، یا حتی جاده های کوهستانی و جنگلی را بپیمایید. مهم نیست افراد خانواده چقدر آمادگی دارند، مهم این است که با هم دوچرخه سواری می کنید.

قایقرانی

قایقرانی یکی از بهترین شکل های ورزش قلبی عروقی و مقاومتی برای تمام بدن است. یک قایق برای کل خانواده تهیه کنید و به همه فرصت پارو زدن بدهید. خواهید دید که قلبتان سخت می تپد، و عضلات پاهایتان می سوزد. به علاوه، یک راه فوق العاده برای سپری کردن یک روز در یک دریاچه، رودخانه، یا اقیانوس و لذت بردن از ورزش های آبی مورد علاقه تان است.

شنا کردن

شنا کردن فرم دیگری از ورزش است که همه می توانند در آن مشارکت کنند. برای مفاصل خشک یا التهابی راحت است، بنابراین پدر و مادربزرگ ها می توانند همراه با کودکان و جوان‌ترها به شنا بروند. برای کل خانواده، شنای تفریحی نسبت به شنای مسافت یا سرعت، لذت بخش تر است. کافیست مطمئن شوید که همه به مدت یک ساعت یا همین حدود در آب هستند، و همگی یک تمرین فوق العاده خواهید داشت.

بله، هرکس در خانواده سطح آمادگی متفاوتی دارد، اما اجازه ندهید این موضوع شما را از تمرین کردن با هم، باز دارد! همه ی آن چیزی که اهمیت دارد این است که شما دارید شرایطی را فراهم می کنید که به عنوان یک خانواده ورزش کنید. هر ورزشی بهتر از نشستن در خانه و هیچ کاری نکردن است.