۸ اشتباه متداول درباره‌ی دویدن

دویدن یک مدل ورزش خیلی خوب برای افراد عادی ای مثل ماست، کسانی که مراقب وزن و اندام خود هستند. دویدن به ما کمک می‌کند تا انداممان متناسب و بدنمان سالم بماند. با این حال، باید هنگام دویدن چیزهایی را در ذهن خود داشته باشید. در اینجا شما با ۸ اشتباه متداول در دویدن آشنا می‌شوید که باید بعنوان یک دونده از آن دوری کنید تا از حداکثر مزایای دویدن بهره ببرید.

۱. خیلی تند دویدن در ابتدا

اگر از همان ابتدا خیلی سریع شروع به دویدن کنید، خیلی زودتر از اینکه به خط پایان برسید انرژی‌تان تخلیه می‌شود. آرام شروع کنید و برای بدست آوردن نیروی حرکت به سمت پایان، انرژی و ریتم بگیرید.

۲. پویشدن کفش‌های نامناسب

پوشیدن کفش‌های مخصوص دو قدیمی یا کفش‌های نامناسب، می‌تواند باعث شود آسیب ببینید. مطمئن شوید که کفش‌هایتان را از یک فروشگاه مخصوص دو و با راهنمایی فروشنده خریداری می‌کنید، تا با توجه به نوع پای شما و سبک دویدنتان یک جفت کفش مناسب را پیشنهاد کند.

۳. موقعیت دست‌ها

بعضی‌ها هنگامی که می‌دوند با شور و نشاط زیادی دست‌هایشان تاب می‌خورد، بعضی‌ها هم آنقدر دستهایشان را سفت به بدنشان می‌چسبانند که باعث می‌شود بی دست و پا بنظر بیایند و زود خسته شوند. ایده‌آل این است که دست‌هایتان را در سطح کمر خود و با زاویه‌ی ۹۰ درجه نگاه دارید. همچنین هنگام دویدن دست‌هایتان را به عقب و جلو نوسان دهید.

۴. پوشیدن لباس نامناسب

پوشیدن لباس خیلی کم یا خیلی زیاد می‌تواند باعث شود احساس ناراحتی کنید. با توجه به آب و هوا لباس مناسب دویدن به تن کنید.

۵. گام‌های بلند

برخی از دونده‌ها معتقدند که برداشتن گام‌های بلند سرعت و راندمان آن‌ها را بالا می‌برد. اما چنین نیست. در حقیقت شما خیلی زود خسته خواهید شد و حتی ممکن است از ناحیه‌ی ساق پا دچار آسیب شوید، آسیبی که بخاطر وارد شدن ضربات مستمر به عضلات اطراف درشت نی شما وارد می‌شود.

۶. خیلی طولانی خیلی زود

این مورد برای مبتدیانی است هیجان‌زده اند و مسافت‌های طولانی را می‌دوند. از آنجایی که دویدن برای آن‌ها کار جدیدی است، معمولاً خیلی سریع به سمت مسافت‌های طولانی می‌روند. برای اینکه از این موضوع دوری کنید، با مسافت‌های کوتاه‌تر شروع کنید و به تدریج سرعت و استقامت خود را افزایش دهید تا مسافت‌های طولانی‌تری را بدوید.

۷. دویدن در سراشیبی

گام‌های طولانی‌تر، و خیلی خم شدن به سمت جلو اشتباهات متداولی است که اغلب مردم هنگام دویدن در سراشیبی مرتکب می‌شوند. هنگامی که می‌خواهید سراشیبی را بدوید، باید کمی خم شوید، و گام‌های کوتاه‌تر و سریع‌تری بردارید.

۸. مصرف مایعات کم

مردم واقعاً نمی‌دانند هنگامی که می‌دوند چقدر آب از دست می‌دهند. آن‌ها مایعات محدودی مصرف می‌کنند که باعث خواهد شدن بدنشان به وضعیت بی آبی برسد. توجه به نوشیدن قبل، بعد و در حین ورزش می‌تواند بسادگی این مشکل را برطرف کند.

11 نظر ارسال شده است

  1. мохаммад

    من علاقه شدیدی به دویدن و طناب زدن دارم واقعا از مطالب خوبتون ممنونم. خلی مفید بود مخصوصا قسمتی که فرمودید آب خوردن در حین دویدن دقیقا درست فرمودید من همیشه در حین دیودین یه بطری آب کوچک همراه دارم به دوستان هم توصیه میکنم از این روش استفاده کنند اینطوری هر لحطه بدن آب مورد نیاز را دریافت میکند و تاثیر بسیار زیادی در فعالیت بیشتر دارد. رشته اصلی بنده اسکیت میباشد که الان حدود ۱۵ سال است که در این حرفه ورزشی به صورت حرفه ای فعالیت دارم . توصیه دیگر به دوستان عزیز طناب زدن می باشد که واقعاااا ورزش فوق العاده ای می باشد از کم شروع کنید و سعی کنید به بالای ۱۰۰۰ برسانید.
    спасиба تشکرر فراواااااان

  2. mohammad

    نکات مهم و کلیدی رو گفتین

  3. جواد

    من یکماه و نیم که مرتب شبها میدوم.از شبی 6 کیلومتر شروع کردم و الان 8 کیلومتر و میخوام مسافت رو افزایش بدم.با توجه به اینکه هدفم کاهش وزن و فرم فیتنسی هست به نظرتون تا چقدر میتونم مسافت رو افزایش بدم.با تشکر

  4. fa228

    خیلی مفید بود
    ممنون

  5. کریم

    متشکرم از راهنمایی خوب شما؛ولی مقدار و زمان مصرف مایعات باید چطور و چقدر باشد؛چند ساعت قبل و یا بعداز ورزش؟!!!

    1. مجله تناسب اندام

      هر چقدر بیشتر بهتر! اما در حدی که شکمتون باد نکنه که دیگه نتونید ورزش کنید :)
      آب هیچ ضرری نداره.

  6. moji

    مطلب بسیار مختصر و مفیدی بود ممنون

  7. farzane

    مرسی مطالب بسیار مفیدی بود

  8. ورمی کود

    اجازه بدید که بگم مطلب خیلی خوبی ارایه دادید.. نکاتی که مفید و قابل توجه هستند. مرسی

  9. shahrzad

    mamnoon az lotfe shoma
    .

  10. ali

    خيلي خوب و عالي بود.پاينده باشيد.

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!