مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



۷ افسانه درباره فیتنس که نباید باور کنید

دراز نشست به کاهش چربی شکم کمک می‌کند

در عین اینکه تمرینات شکم می‌توانند به تقویت عضلات اطراف شکمتان کمک کنند، در از بین بردن چربی‌های شکمتان کاری از پیش نخواهند برد. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن انسان تنها در ناحیه‌ی خاصی چربی از دست نمی‌دهد. چربی سوزی اتفاقی است که در کل بدن روی می‌دهد. برای کاهش چربی شکم، بر روی تمرینات کاردیو بصورت جدی تمرکز کنید، در کنار آن هم یک برنامه‌ی بدنسازی را پیش بگیرید (که قطعاً باید حاوی تمریناتی عمومی همچون دراز نشست باشد). و از همه مهم‌تر، تغذیه‌تان را اصلاح کنید!

خانم‌ها باید به وزنه‌های سبک بچسبند

اکثر خانم‌ها در بدنشان به اندازه‌ی کافی تستوسترون ندارند تا عضلاتی همانند آرنولد که خیلی‌ از خانم‌ها از آن بیزارند ساخته شود. در حقیقت، بلند کردن وزنه‌های سنگین، به خانم‌ها کمک می‌کند تا وزن کم کنند، بدنشان شکل بگیرد و اعتماد بنفس پیدا کنند.

شدت تعریق نشان می‌دهد چقدر جدی تمرین کرده‌اید

اگرچه تی شرتی که پس از یک تمرین سخت خیس عرق شده باعث خواهد شد احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید، اما حقیقتاً هیچ ارتباطی بین اینکه چقدر عرق کرده‌اید و چه مقدار جدی تمرین کرده‌اید وجود ندارد.

اگر درد نکشید چیزی بدست نخواهید آورد

یک تفاوت بزرگ بین درد و سختی کشیدن وجود دارد. در حالی که ممکن است پس از تمرینات خاص شدید، عضلاتتان بصورت جزئی بگیرد، اگر هنگام انجام تمرینات بدنتان درد بگیرد می‌تواند باعث شود آسیب ببینید. درد عضلانی شدید به مدت بیش از یک یا دو روز پس از تمرین، نشان دهنده‌ی آسیبی جدی یا آثار تمرین بیش از اندازه است.

حرکات کششی پیش از تمرین برای پیشگیری از آسیب

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که حرکات کششی پیش از تمرین در حقیقت از صدمات پیشگیری نمی‌کنند! در حقیقت آن‌هایی که پیش از تمرین حرکات کششی انجام می‌دهند، حتی به نسبت دیگران بیشتر مستعد صدمات احتمالی هستند!

بنظر می‌آید که حرکات کششی پس از تمرین، برای آن‌هایی که می‌خواهند از کوفتگی عضلات خود جلوگیری کنند بهترین گزینه می‌باشد. بجای اینکه قبل از تمرین، حرکات کششی انجام دهید، با کمی پیاده روی تند، بالا پایین پریدن، یا هر کاری که عضلات مورد استفاده در تمرینتان را هدف قرار می‌دهد، بدنتان را گرم کنید.

تمرینات کاردیو با شدت کم بهتر چربی می‌سوزانند

شما احتمالاً با برنامه‌های چربی سوز دستگاه‌های تمرینات کاردیوتان (مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت) آشنا هستید، اما باید بدانید که حقیقتاً هنگامی که حرف کم کردن وزن است، هیچ پشتوانه ای برای این ایده که تمرینات کاردیو با شدت پایین بهتر از تمرینات کاردیو با شدت زیاد هستند وجود ندارد. متخصص و نویسنده‌ی تمرینات ورزشی و تناسب اندام تام هلند می‌گوید، چربی سوزی همه‌اش در مورد سوزاندن کالری است، پس هرچقدر شما جدی‌تر و سخت تر تمرین کنید، کالری بیشتری هم می سوزانید!

استفاده از دستگاه‌ها امن‌تر از وزنه‌های آزاد هستند

این افسانه ممکن است شما را بیشتر مستعد آسیب دیدن کند! بسیاری از علاقمندان بدنسازی، بجای اینکه بیاموزند چطور از وزنه‌های آزاد استفاده کنند به ماشین‌ها می چسبند، چرا که اعتقاد دارند استفاده از ماشین‌ها، فرم بدن آن‌ها را در تمرین اصلاح می‌کند و آن‌ها به خود لطمه وارد نمی‌کنند.

اما کماکان ده‌ها راه در استفاده از ماشین‌ها می‌تواند مسبب آسیب رسیدن به عضلات و مفصل‌های شما شود، از تنظیم طول و ارتفاع برای استفاده از وزنه‌هایی که خیلی سنگین هستند گرفته تا استفاده از گروه عضلات اشتباه برای کشیدن یا هل دادن. چه شما از وزنه‌های آزاد استفاده می‌کنید و چه از ماشین‌ها، مطمئن شوید که پیش از شروع تمرین یک مربی متخصص به شما روش صحیح تمرین را نشان دهد.

آیا افسانه‌های دیگری هم در باشگاه‌ها به گوشتان خورده است که فکر می‌کنید باید دیگران را از آن مطلع کنید؟ آنها را در بخش نظرات با بقیه خوانندگان به اشتراک بگذارید.

اشتراک:


18 دیدگاه

  1. سلام وخسته نباشید یه سوال داشتم میگم من میخوام عضله سازی کنم اما نه حجیم یعنی هم میخوام بدنم یه کم بزرگ باشه هم کات شده نمیخوام فقط الکی بزرگ بشم عین غول حالا باید چجوری وزنه بزنم؟ممنونم

    • بصورت غیر مستقیم بله. شما با انجام تمرینات بدنسازی کالری می‌سوزانید، و اگر برنامه غذایی‌تان مناسب باشد، کالری‌های سوزانده شده باید از جایی تامین شوند، از جایی مانند ذخایر چربی بدنتان. همچنین، ساخته شدن عضلات بیشتر و بزرگ‌تر، کمک می‌کند تا سوخت و ساز بدنتان افزایش یابد.
      البته، تاثیری که تمرینات هوازی در چربی سوزی دارند به مراتب بیشتر از تمرینات بدنسازی است. موفق باشید

      • در واقع زمانی پربی سوزی میکنیم ک بعد از تمرین دیگه چربی نخوریم نه اینکه ۳ ساعت بریم تردمیل بزنیم مثلاً ۱۰۰ کالری بسوزونیم بعد بیاییم کنار بشینیم یدونه بستنی یا ی بشقاب ماکارونی بزنیم تو رگ خب معلومه روز به روز چربیمون کم نمیشه هیچی بیشتر هم میشه…

  2. ایا واقعیت دارد که می گویند بدن سازی قد را میسوزاند من 15 سالمه و بدن سازی میرم همه میگن قدت میسوزه ایا واقعیت داره؟ در ضمن چه حرکاتی باعث هفتی شدن بدن میشود اگر میدانید بگوید باتشکر

    • سلام عرفان عزیز،
      خیر، این بحث جزو افسانه‌هاییست که بعلت عدم اطلاعات کافی در مورد ورزش مطرح است. حرکات مرتبط با زیربغل، پشت و پهلو ارتباط مستقیم با شکل هفتی بالاتنه دارند.

    • زانیار در

      سلام من به مدت سه سال فیتنس کار کردم که دو سالش تقریبا نیم حرفه ای بود و البته در سن ۱۵ تا ۱۷ سالگی بعدش کنکور داشتم متاسفانه ولش کردم . ب نظر من بدن سازی روی رشد قدم تاثیر داشته الان ۱۸۰ هستم ولی با توجه ب میانگین قد خانواده مون کمتر هستم . البته شاید هم من اشتباه فکر میکنم … ولی ارزش ریسکش رو نداره اگه به دنبال استیل قشنگ هستین من بکس رو بهتون بیشنهاد میدم … چون واقعا روی بالا تنه خیلی خوب کار میشه :)

  3. من 1هفته هست که فیتنس رو شروع کردم بالای آرنجم یا بهتر بگم جلوی بازوم درد میکنه مربیم میگه طبیعیه ولی خودم یکم احساس میکنم ورم کرده به نظر شما مشکلی هست؟

  4. همش درسته بغیر از گزینه 3 و 4!
    این که فردای پس از تمرین بدن درد داشته باشید به این معنیه که عضلات درگیر شدند و تمرین موثری بوده!البته نه درد زیاد…دردو کوفتگی که افرادی که زیاد ورزش نمیکنند و یکدفعه رو به ان میارند ایجاد میشه!
    در مورد عرق کردن هم تا حدودی درسته…وقتی فعالیت بدنی زیاد میشه تعریق اتفاق میفته!پس نشونه اینه که بدن درگیر شده!

  5. سلام این قضیه واقعیت داره که تو دوران حجم تمرینات کاردیو شدید باعث ریختن سایز و عدم توانایی در سایز گرفتن میشه؟

    • خیر.
      مطالعات اینطور نشون دادن که با تمرینات کاردیو عضله نمی‌سوزه.
      بدن شما هوشمنده، بنابراین عضله‌اش رو آب نمی‌کنه مگر اینکه واقعا یک کار کاملا اشتباه ازتون سر بزنه. مثلا «بیش از اندازه ورزش کردن» یا «رژیم شدید غذایی».

    • من جوابتونو اینطور میدم
      تا حالا بدن دونده های دوی ماراتون رو دقت کردین بهشون؟
      دوی صد متر چطور؟
      قطعا فعالیت کاردیو شدید باعث ریزش عضله میشه
      اما هر بدنساز هفته ای دوبار یا یه بار به مدت 30 دقیقه یا سه بار 20 دقیقه در هفته باید فعالیت هوازی متوسط داشته باشه برای عملکرد بهتر سیستم تنفسی و خون رسانی

  6. سلام دوستان اول تشکر از این همه آگاهی 10 ساله ک دارم ورزش میکنم اما یه چیزی که در کاهش وزن خیلی تاثیر داره خوردن زیاد آب حتما به میزان زیاد استفاده کنید اگه زمان خوردن غذا هر روز تو یه یاعت خاص باشه بهتره با تعداد وعده هارو افزایش بدین و حجمشو خیلی کم کنید این تجربه ی من بود

  7. ممنون، خوب بود. بهتره که اگه مطلبی رو از جایی ترجمه می کنین، منبع رو زیرش بیارین تا بتونیم اصل مطلب و هم ببینیم. اگه مطلب نوشته خودتونه باز هم زیر مطلب قید کنین که بتونیم تو صفحات اجتماعی به اشتراک بذاریم.
    در کل سایتتون خیلی بهتر از قبل شده

    • سلام کیوان عزیز؛
      از پیشنهاد و از ابراز لطفتون بسیار ممنونیم.
      اکثر مطالب منتشر شده در مجله ما ترجمه هستند، شما میتونید با کلیک بر روی «منبع نوشته» در بالای هر مطلب منبع اون رو ببینید.
      از اینکه مطالب ما رو به اشتراک می‌گذارید خیلی خرسنیدم :)

نظر خود را بیان کنید