مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



۵ استراتژی برای مفرح‌تر کردن ورزش

هنگامیکه از تناسب اندام و ورزش صحبت می‌شود، شروع کردن است که اغلب افراد را متوقف می‌کند. اما گاهی اوقات مردم موفق می‌شوند شروع کنند اما در وسط راه، کسل و بی حوصله می‌گردند.

بیایید فرض کنیم شما یکی از آن افرادی هستید که میل اولیه برای شروع کردن یک سبک زندگی سالم‌تر را دارید. شما درست غذا می‌خورید و ۳ تا ۴ بار در هفته ورزش می‌کنید. در چند ماه اول به نتایج قابل توجهی دست می‌یابید و حالا احساس می‌کنید که قوی‌تر و با اعتماد بنفس‌تر از همیشه هستید.

با اینحال بتازگی تمرینات شما یکنواخت شده‌اند. شما به آن‌ها کمی عادت کرده‌اید و هر باری که به باشگاه می‌روید، احساس می‌کنید کار مهمی انجام نمی‌دهید.

بجای رها کردن تمام آن تمرینات سختی که انجام داده‌اید، برای فعال کردن انگیزه و افزایش پیشرفت‌تان، کافی است بعضی چیزها را کمی تغییر دهید.

فعالیت‌ جدیدی را امتحان کنید

اگر تغییر می‌خواهید، خب پس باید تغییر ایجاد کنید. ساده بنظر می‌رسد ،با اینحال بسیار مهم است. شما نمی‌توانید تمرینات مشابه را بارها و بارها ادامه دهید و انتظار داشته باشید که دچار رخوت نشوید. بدن ما خودش را با هر فشاری که وارد ‌می‌کنیم، وفق می‌دهد بنابراین برای آنکه همچنان شاهد نتایج مثبت باشید، باید بدنتان را از راه‌های جدیدی به چالش بکشید. این روزها روش‌های بسیاری برای تحرک داشتن و تناسب اندام وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. بنابراین چیزی که از آن لذت می‌برید را پیدا کنید و روال‌تان را تغییر دهید.

مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ دو یا پیاده روی‌، کلاس‌های رقص، یوگا، پیلاتس، هنرهای رزمی، کلاس‌های اسپینیگ یا اردوهای آموزشی را امتحان کنید.

در جایی جدید تمرین کنید

گاهی اوقات، ما فقط به یک تغییر در چشم اندازمان نیاز داریم. تمرین کردن روی همان دستگاه الپتیکال در گوشه اتاق کاردیوی باشگاه برای چندین ماه، قطعا می‌تواند خسته کننده و کسالت آور شود.

چرا برای انجام یک جلسه تمرینی با وزن بدن به یک پارک یا ساحل نزدیک محل زندگی‌تان نمی‌روید؟ یا چرا تمرین دوی سرعت را در مسیر پیاده روی محل‌تان انجام نمی‌دهید؟ حتی می‌توانید به یک باشگاه متفاوت سر بزنید یا یک کلاس جدید را امتحان کنید.

تمرینات با تم خاص را ترکیب کنید

بسیاری از باشگاه‌ها در حال حاضر، در طول تعطیلات یا در حوالی رویدادهای متداول، تمریناتی با تم خاص ارائه می‌دهند. این یک راه عالی برای تغییر دادن روال ورزشی‌تان است. این کار را بموقع انجام دهید تا بیشتر از هر وقت دیگری، درگیر تمرین‌تان شوید.

اگر باشگاهتان، چنین تمریناتی را ارائه نمی‌دهد، آن را به مدیریت باشگاه پیشنهاد دهید. سازماندهی آن‌ها، ساده است و یک راه موثر و سرگرم کننده برای به فعالیت واداشتن افراد هستند.

 

با همسرتان تمرین کنید

این گزینه، انتخاب شخصی من است. تمرین کردن با همسر باعث ایجاد تغییر بزرگی می‌شود، بخصوص از نظر روانی.

تصور کنید که برای تمرین کردن به باشگاه می‌روید و تمرین شدید انتهایی شما در پایان، ۳ دور ۲۵۰ متر روی دستگاه پارویی است. فرض کنید شما این ۳ دور را به ترتیب در ۵۲ ،۵۵ و ۵۹ ثانیه کامل می‌کنید. حالا بیایید دوباره این تمرین را امتحان کنید، اما این بار به همراه همسرتان. او در تمام مدتی که شما پارو می‌زنید، کتل‌بل‌ها را در وضعیت بالای سینه نگه می‌دارد. هنگامیکه شما یک دور ۲۵۰ متر را به پایان رساندید، جایتان را عوض می‌کنید. حالا شما کتل‌بل‌ها را نگه می‌دارید، در حالیکه او پارو می‌زند.

دانستن اینکه همسرتان در زمانیکه شما پارو می‌زنید، فشار زیادی را تحمل می‌کند، بدون شک شما را مجبور خواهد کرد که سخت‌تر تلاش کنید. از اینکه زمان‌هایتان کاهش می‌یابند و سخت‌تر از قبل به خودتان فشار می‌آورید، تعجب نکنید.

طرز فکرتان را تغییر دهید

اگر فقط به این بسنده کنید که سر تمرین بروید و آن را انجام دهید، احتمالا تا حداکثر ظرفیت‌تان به خودتان فشار نخواهید آورد.

به یک تلاش کم، قانع نشوید. روح رقابتی که در هر یک از ما وجود دارد، دلیل آن است که چرا تمرین با همسر، چالش‌های گروهی و مسابقات دو با پرش از موانع، همگی اینقدر محبوب و موفق هستند.

در طول هریک از تمرینات‌تان، به سراغ این بخش از شخصیت‌تان بروید، از آن استفاده کنید و به خودتان فشار بیاورید تا فقط کمی سخت‌تر تمرین کنید.

به اشتراک بگذارید: تلگرام گوگل پلاس لینکدین


نظر خود را بیان کنید