خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

تناسب اندام

بررسی ۳ رژیم غذایی محبوب

رژیم غذایی

عبارت «diet» از کلمه لاتین «dieta» و کلمه قدیمی فرانسوی «diete» گرفته شده است، که به معنی جیره‌ی غذایی روزانه است. به معنای واقعی کلمه، هزاران راه و روش برای خوش اندامی وجود دارد. برخی‌شان برای کاهش وزن، برخی دیگر برای افزایش وزن، برای آن‌هایی که سطح کلسترول پایینی دارند، برای داشتن بدن و در عین حال ذهن سالم و …

در ادامه این مطلب ما به بررسی ۳ رژیم غذایی محبوب که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا اجرا شده است می‌پردازیم.

۱- رژیم غذایی دوکان

بصورت ساده رژیم غذایی دوکان، پر پروتئین و کم کربوهیدرات می‌باشد. در طول ۴ مرحله‌ی این رژیم غذایی، مطلقاً هیچ محدودیتی در مقدار غذایی که می‌خواهید میل کنید وجود ندارد، اما به شرط اینکه مقررات این رژیم را همانند مراسم‌های مذهبی‌تان جدی بگیرید!

در طول اولین مرحله، باید بر روی رژیم پروتئین بدون چربی تأکید کنید، که شامل یک فهرست جامع حدود هفتاد و دو مواد غذایی کم چربی همچون بوقلمون، تخم مرغ، مرغ، لبنیات بدون چربی، ماهی و… خواهد بود. این مرحله به منظور دستیابی به کاهش وزن سریع معمولاً حدود ۵ روز به طول می‌انجامد. همچنین در طول این مرحله، مصرف کربوهیدرات کاملاً قطع می‌شود، مگر مصرف نان جو آن هم در مقادیر کم. بعلاوه در این فاز چربی و سبزیجات هم نخواهید خورد.

مطلب مرتبط:  ۶ مزیت ورزش‌های با وزن بدن

در حین اجرای ۳ مرحله‌ی بعدی رژیم دوکان، می‌توانید به تدریج مصرف برخی سبزیجات، میوه‌ها و کربوهیدرات‌ها را شروع کنید. شما مسیرتان به سمت تمام غذاها را به آرامی طی خواهید کرد. هدف این رژیم غذایی کاهش ۱ کیلوگرم از وزن شما در هر هفته و کاهش وزن در دراز مدت است.

۲- رژیم غذایی اتکینز

اتکینز هم یک رژیم لاغری پر پروتئین و کم کربوهیدرات است. شما رژیم غذایی‌تان را با یک برنامه‌ی کم کربوهیدرات شروع می‌کنید که اختصاصا برای کاهش وزن سریع ساخته شده است. این برنامه بسته به اینکه چقدر می‌خواهید وزن کم کنید، برای ۲ هفته یا بیشتر ادامه خواهد داشت. کسانی که رژیم اتکینز را اجرا می‌کنند، بر روی غذاهای کم کربوهیدرات همچون تخم مرغ، پنیر، گوشت، غذاهای دریایی، کره، سبزیجات و روغن‌ها تأکید دارند.

بر خلاف رژیم غذایی قبلی که آنرا معرفی کردیم، اتکینز به شما اجازه می‌دهد تا در مرحله‌ی اول هرچقدر دلتان می‌خواهد چربی، و برخی از سبزیجات همچون خیار، کاهو و فلفل مصرف کنید. کاهش وزن در طول ۳ مرحله‌ی بعدی آهسته تر خواهد بود، همچنین ورزش مداوم هم بشدت توصیه می‌شود. در این رژیم غذایی کربوهیدرات بیشتر، به تدریج به برنامه‌ی شما اضافه خواهد شد. هدف بزرگ این رژیم بر این است که شما در ۲ هفته حدود ۷ کیلوگرم وزن کم کنید!

مطلب مرتبط:  چرا برای لاغر شدن به چربی نیاز دارید؟

۳. رژیم غذایی کمبریج

رژیم غذایی کمبریج به قصد کاهش وزن سریع، معمولاً بر پایه‌ی خرید و مصرف انواع محصولات غذایی جایگزین همین برند است. آیا می‌دانید که حدود ۶ برنامه‌ی منعطف و خیلی مؤثر بین ۴۱۵ تا ۱۵۰۰ کالری در روز در این برنامه‌ی غذایی تعبیه شده است؟ دقیقاً اینکه چه هدفی برای میزان کاهش وزن خود داشته باشید، تعیین کننده‌ی این است که کدام برنامه‌ی این رژیم را برای خود انتخاب کنید. رژیم غذایی کمبریج حاوی چندین برنامه برای کنترل وزن شماست.

سوپ، نوشیدنی، شکلات و انواع مخلوط‌های غذایی بعنوان منبع اصلی خوراکی‌های شما استفاده خواهند شد. شما می‌توانید این منابع غذایی را در کنار وعده‌های غذایی کم کالری دیگر مصرف نمایید. هنگام اجرای این رژیم غذایی، از انواع مشاوره‌های غذایی و ورزشی مشاوران این مؤسسه نیز برخوردار خواهید شد. راحت‌تر از این چیزی سراغ دارید؟

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید