راه حل‌های رژیمی برای خلاص شدن از شر سینه‌های مردانه

ژنیکوماستی که به سینه های مردانه نیز معروف است، یک اختلال رایج غدد درون ریز است که باعث بزرگی بافت‌های سینه در مردان می‌شود. اگرچه ژنیکوماستی هیچ علت شناخته شده‌ای ندارد، اما این وضعیت می‌تواند به خاطر عدم تعادل هورمونی، چاقی و اختلالات کورموزومی به وجود بیاید.

به منظور از بین بردن سینه‌های مردانه، شما باید یک شیوه زندگی سالم در پیش بگیرید. راه حل این است که غذاهایی بخورید که چربی بدن شما را کاهش خواهند داد. این به نوبه خود، سایز سینه‌های مردانه شما را کوچک خواهد کرد. ما امروز راه حل‌های رژیمی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا از شر سینه‌های مردانه‌ی آویزان خلاص شوید:

انتخاب سبک زندگی بهتر

بهترین راه برای از بین بردن سینه‌های مردانه، ایجاد عادات سالم است. با مصرف کالری کمتر در هر روز، شروع کنید. این کار مانع از افزایش وزن یا چاقی می‌شود. چاقی، یکی از متداول‌ترین فاکتورهایی است که منجر به سینه‌های مردانه می‌گردد. شما باید کالری‌ها را پایین نگه دارید تا بتوانید چربی ذخیره شده را بسوزانید. این کار شما را در وضعیت کسری کالری نگه می‌دارد.

کسری کالری به روندی اطلاق می‌شود که در آن به طور مداوم کالری بیشتری از آنچه مصرف می‌کنید، سوزانده می‌شود. این امر منجر به کاهش وزن سریع می‌گردد. دلیلش این است که بدن شما به جای مواد غذایی، چربی ذخیره شده را می‌سوزاند. اگر بدن‌تان را در این حالت نگه دارید، شروع به کاهش وزن خواهید کرد. این کار سایز سینه‌های مردانه شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مقاله مرتبط: کوچک کردن سینه های مردانه

مصرف غذاهای مغذی

این ممکن است بدیهی بنظر برسد، اما غذاهای سالم به جلوگیری از ایجاد سینه‌های مردانه کمک می‌کنند. با کاهش محصولات لبنی شروع کنید که شامل پنیرهای کم چرب یا شیر هستند. در عوض به سراغ غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی بروید. به جای گوشت قرمز از آجیل، ماهی و ماکیان به عنوان منبع پروتئین استفاده کنید. از خوردن فست فودها یا غذاهای چرب و غذاهای سرخ شده اجتناب کنید. به بدن‌تان بیاموزید که به جای غذاهای پر کلسترول یا شیرینی، به غذاهای سالم تمایل داشته باشد.

کنترل سهم

برای تحت کنترل نگه داشتن کالری مصرفی‌تان، کنترل سهم را تمرین کنید. با کنترل سهم‌های غذایتان، شما می توانید بدون احساس محرومیت از غذاهای سالم لذت ببرید. یک روش عالی برای تمرین این‌کار، غذا خوردن در یک بشقاب کوچک است. این روش مغز را گول می‌زند تا فکر کند که شما بیشتر از آنچه در واقع هست، غذا می‌خورید.

این کار از نظر دیداری باعث می‌شود که شما به مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید اما اگر اشتهای زیادی دارید، وعده‌های بزرگی از میوه ها و سبزیجات با شاخص گلیسمی پایین نوش جان کنید. به این ترتیب، گرسنگی شما رفع می‌شود، بدون آنکه کالری بیش از حد مصرف کرده باشید.

کوچک کردن سینه
راه های رژیمی برای کوچک کردن سینه مردانه

دانستن محدوده کالری

حدودتان را بدانید. کالری مصرفی شما به سن، وزن بدن، سبک زندگی، اهداف کاهش وزن و تناسب اندام شما بستگی خواهد داشت. مردان نباید روزانه بیشتر از ۱۶۰۰ کالری مصرف کنند. خانم‌ها باید کالری مصرفی شان را به ۱۲۰۰ کالری در روز محدود کنند. به غیر از غذا خوردن سالم، باید تعیین کنید که کدام غذاها دارای “کالری پنهان” هستند.

مصرف غذاهای ساخته شده با آرد یا قند تصفیه شده را کاهش دهید. غذاهای حاوی چربی های اشباع را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید. تمام این‌ها به شما کمک می‌کند که کالری مصرفی‌تان را در محدوده‌ی نرمال نگه دارید.

ورزش برای کوچک کردن سینه مردانه

به غیر ازداشتن یک سبک زندگی سالم ،ورزش ظاهر کلی ناحیه سینه‌ی شما را بهتر خواهد کرد. ما توصیه می‌کنیم که برای تقویت سینه و شانه‌ها، تعداد زیادی تمرینات بالاتنه انجام دهید. با انجام تعداد زیادی شنا و پرس سینه شروع کنید. تمرینات کاردیو مانند ایروبیک، آهسته دویدن یا پیاده روی نیز به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید برای تقویت شانه‌ها و ساخت عضلات بالاتنه، از باندهای کشی نیز استفاده کنید.

پوسچرتان را بهبود ببخشید

اگر خمیده باشید، سینه‌های مردانه‌ی شما بدتر به نظر خواهند رسید. پشت تان را صاف کنید و قفسه سینه‌تان را به سمت بیرون بدهید. راست بنشینید و انحنای طبیعی ستون فقرات‌تان را حفظ کنید. این کار عضلات را در ناحیه بالایی قفسه سینه، شل خواهد کرد و باعث می‌شود که سینه‌های مردانه، کمتر به چشم بیایند.