سم زدایی از پوست پس از تعطیلات

از تعطیلات برگشته‌اید. لباس‌های سفرتان را به خشکشویی فرستاده‌اید. دمپایی‌های نرم و پشمی‌تان را به پا کرده‌اید، و اگر روی کاناپه بیهوش نشده باشید، در حال دیدن تکرار سریال مورد علاقه‌تان هستید، و ازخودتان می‌پرسید چطور آن‌ها بعد از آن همه خوشگذرانی و مهمانی هنوز هم آنقدر جذابند؟

در همین زمان‌هاست که اتفاقی چشمتان به آینه می‌افتد، اوه! چه بلایی سر پوستم آمده؟

متاسفانه تفریح و خوشگذرانی هم هزینه‌ی خودش را دارد. اما نگران نباشید، تنها با کمی تلاش می‌توانید مانند مگان دراپر جذاب شوید. در اینجا به شما می‌گوییم که چه کنید تا پوستتان مثل قبل از تعطیلات زیبا شود. آنچه می‌خوانید نسخه‌های دکتر آوا برای مشکلات مختلفی است که ناشی از تعطیلات شماست.

چشمان پف کرده از بی‌خوابی

۱. دوباره به برنامه‌ی خواب خودتان برگردید. به استراحت اهمیت دهید و نه گفتن را بیاموزید!

۲. از کرم چشم بهره برید. ترجیحا فرمولی با کافئین و یا ویتامین کا و سی امتحان کنید تا پف چشم و حلقه‌های تیره‌ی اطرافش را کم کند. اگر کرم چشمتان را در یخچال نگهداری کنید، در رفع پف چشم‌هایتان تأثیر بیشتری خواهد داشت.

۳. سعی کنید شب‌ها به پشت بخوابید. این کار از تجمع مایعات درصورت و زیر چشمان جلوگیری می‌کند.

۴. انواع راه‌های درمانی خانگی را امتحان کنید، راه‌هایی مثل استفاده خیار و چای کیسه ای. چند حافظ زیبایی چشم بیشتر برای تسکین سریع هم وجود دارد، از جمله: زنجبیل و عسل، آلوئه ورا، دانه‌های خیس خورده‌ی قهوه، زردچوبه و عسل، تکه‌های آووکادو و یا تکه‌های آناناس.

پوست خشک بدلیل آب و هوای بد

۱. اگر مشروبات الکلی مصرف می‌کنید، حداقل برای مدتی آن‌ها را کنار گذاشته و از نوشیدنی‌های بدون الکل یا طبیعی استفاده کنید. الکل می‌تواند التهاب ایجاد کند. همچنین ادرار آور بودن آن نیز سبب خشکی پوست شده و باعث می‌شود مویرگ‌ها گشاد شده و به سطح پوست نزدیکتر شوند.

۲.به نحوه‌ی شستشوی پوستتان توجه کنید. پوست خود را با آب ولرم بشویید تا از خشکی پوست پیشگیری نمایید. از بکار بردن شوینده‌های دارای مواد شیمیایی خشن خودداری کنید. (روغن‌های طبیعی و صابونهای گلیسیرینه انتخاب‌هایی عالی هستند).

۳.رطوبت پوستتان را حفظ کنید. یک کرم مرطوب کننده غنی انتخاب کنید که حاوی مرطوب کننده‌هایی مانند سرامیدها باشد که محافظت طبیعی پوست را تقویت و رطوبتش را حفظ می‌کنند. روغن درخت قلم، روغن زیتون و روغن بادام هم مرطوب کننده‌های طبیعی خوبی هستند آنها را مرتب استفاده کنید.

۴. شب‌ها دستگاه بخور را روشن بگذارید. شما نمی‌توانید مانع خشکی زیاد هوای سرد بیرون و هوای گرم داخل خانه‌تان شوید. اما استفاده از دستگاه بخور در شب، می‌تواند به پوست استراحت و شادابی بدهد.

۵. بدنبال موادی باشید که التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند. مثلاً عصاره شیرین بیان، عصاره چای سفید، زردچوبه، چای سبز، گلاب، خیار و زنجبیل. دوست دارید ماسک خانگی خودتان را بسازید؟ پودر شیرین بیان را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید، اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

صورتی شبیه به کیک میوه‌ای

۱. با کاهش استرس و ورزش کردن به پوستتان آرامش دهید. ورزش، التهاب را در بدن از بین می‌برد، و به بدنتان آرامش می‌دهد. همچنین تولید هورمون‌های DHT و DHEA را کاهش می‌دهد، هورمون‌هایی که مسبب برخی از آکنه‌ها هستند.

۲. رژیم غذایی سالمی داشته باشید. برای از پیش تهیه کردن یا حداقل خرید غذاهایی تازه با غلات کامل، انواع میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان و انواع پروتئین کم چرب وقت بگذارید.

۳. یک برنامه‌ی مراقبت از پوست منظم را دنبال کنید. تمیز نگاه داشتن پوست، لایه برداری، مرطوب کردن و محافظت هنگام ابتلا به جوش، کارهای مهمی هستند که باید بصورت مستمر انجامشان دهید.

۴. متخصص پوست دوست‌داشتنی محله‌تان را ملاقات کنید. شما و پزشکتان می‌توانید کارهای متنوعی انجام دهید تا علاوه بر تسکین سریع پوست شما، نتایج بلند مدتی هم داشته باشد.

2 نظر ارسال شده است

  1. سایه

    لطفا راهنمایی کنید برای گودی و سیاهی زیر چشم چیکار کنیم….

  2. محبوبه شیدایی

    عالی بوددددددددددددد

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!