با این روش ها از شر آکنه خلاص شوید

اگر استرس تعطیلات باعث خراب شدن پوست شما می‌شود، با این روش های لک زدایی و درمان جوش که پیشنهاد بهترین متخصصین مراقبت از پوست کشور است، با آنها مبارزه کنید.

۵ راه خلاص شدن از آکنه

با کرم پوشاننده آبروا (Abreva Conceal) ترمیم کنید

چه تبخال داشته باشید چه نه، پیشنهاد کارمیندی، این است که یک کرم پوشاننده آبروا در کیف آرایشی خود داشته باشید که برای مراقبت، صاف و پنهان کردن منظره ناخوشایند تبخال طراحی شده است. این پوشاننده غیر دارویی می‌تواند حتی برای تاول های آبدار که ظاهرا غیر قابل پنهان کردن هستند نیز به کار رود که علاوه بر باکتری زدایی، لایه نرمی ایجاد می‌کند که امکان یک آرایش بی نقص را فراهم می‌کند.

با کلروفیل ترمیم کنید

این ماده، ساختمان بدنه گیاهان را تشکیل می‌دهد، حاوی مواد ضد التهاب و سم زدا است و به همین دلیل است که سسیلیاوونگ (Cecilia Wong) کارشناس مراقبت از صورت در نیویورک، پیشنهاد می‌کند یک جرعه از این مایع غنی، سبز و بدون طعم به لیوان آبی که صبح می‌ نوشید اضافه کنید که از داخل به زیبایی پوست خود کمک کنید.

آرامش با دمنوش بابونه

با دمنوش بابونه، محلول قابض خانگی درست کنید که به گفته دکتر اگنساوسزوسکی (Agnes Olszewski) التهاب مرتبط با آکنه را بهبود می‌بخشد. ۳ یا ۴ دمنوش کیسه‌ای بابونه را در آب داغ دم کنید تا یک دمنوش غلیظ به دست آید و با یک پنبه روزی دوبار روی جوش های خود بزنید. این محلول را تا ۲ روز می‌توانید در یخچال نگه دارید.

خیره کننده آرایش کنید

ممکن است مایل باشید به طور افراطی از پوشاننده استفاده کنید اما وقتی باید توجه را از یک جوش دور کنید، از نظر (Todra Payne)، آرایشگر باید آرایش خود را تا حد ممکن خیره کننده کنید. با خیره کننده ‌ترین سایه چشمی که دارید و یک لایه مژه مصنوعی، توجه را به سمت دیگری جلب کنید به طوری که دیگران محو چشم هایتان شوند.

ماسک ماست درست کنید

وقتی پوست شما قرمز، خشک، سنگین، حساس یا ملتهب است، (Andrea DeSimone) متخصص مراقبت ارگانیک از صورت، پیشنهاد می‌کند که یک لایه نازک از ماست یونانی پر چرب روی این قسمت ها بزنید و بگذارید خشک شود و سپس بشویید تا فورا ظاهر قرمزترین جوش ها را بهبود بخشد.