این یک حقیقت شناخته شده است که صنعت زیبایی شدیدا به دستکاری و اصلاح آنچه که هست می‌پردازد. شرکت‌های تبلیغاتی شغلشان این است که فروش تولید کنندگان را افزایش دهند. بنابراین هنگامی که می‌خواهند محصولی را تبلیغ کنند، اصول اخلاقی را کنار می‌گذارند.

اگر به دقت به تبلیغات محصولات زیبایی دقت کنید، همه‌ی آن‌ها کالاهایی را به شما پیشنهاد می‌دهند که کمابیش یکی هستند. اما در پایان روز، کالایی برنده است که تبلیغات بهتری داشته است نه کیفیت بالاتر! حالا احساس نمی‌کنید که فریب خرده‌اید؟ بسیار خب، می‌خواهید بیشتر در اینباره بدانید؟ عالیست، ما این مطلب را دقیقاً به همین خاطر نوشته‌ایم تا راه‌هایی که از طریق آن، تبلیغات محصولات زیبایی شما را نادان فرض می‌کنند را افشا کنیم!

انتخاب دقیق

شرکت‌های تبلیغاتی، خیلی خیلی دقیق، فقط مزایای محصولاتشان را نشان می‌دهند، بدون اینکه معایبش آشکار شود. بعلاوه تصاویر مدل‌هایی که برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند را به دقت انتخاب می‌کنند. فقط بهترین‌ها انتخاب می‌شوند، و خیلی‌های دیگر که عالی نیستند، به راحتی کنار گزاشته می‌شوند!

ویرایش تصاویر

ما درباره‌ی قرن ۲۱ حرف می‌زنیم. در این زمانه، ویرایش تصاویر به اوج پیشرفت خود رسیده‌اند. به غیر از نرم‌افزاری مانند فوتوشاپ، راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید تصویری را ویرایش کنید تا کاملاً نسبت به نسخه‌ی اصلی تغییر کند. تقریباً این غیرممکن است که باور کنیم تبلیغاتی از این تکنولوژی استفاده نکند. در واقع، این توانایی یک سلاح شگفت انگیز برای فریب مردم است!

درخشش مصنوعی

تمام مدل‌هایی که برای تصاویر تبلیغات محصولات زیبایی، خودنمایی می‌کنند، ساعت‌ها توسط بهترین آرایشگرها و متخصصین مد و زیبایی آراسته شده‌اند. جدا از مژه‌ی مصنوعی و پوستیژهایی که استفاده می‌کنند، حتی لباسشان نیز توسط یک حرفه‌ای تعیین می‌شود تا فریبنده بنظر بیایند، واقعاً دیگر مهم نیست چهره‌ی اصلی‌شان چقدر زشت باشد!

تقریباً برای شما غیرممکن است تا از آن‌ها تقلید کنید، چرا که شما خودتان لباس می‌پوشید، آرایش ساده می‌کنید و موهای خودتان را می‌آرایید و در ضمن بهترین عکاسان را هم نزد خود ندارید تا از شما عکس بگیرند!

نورپردازی عالی و دوربین‌های حرفه‌ای

نور کافی در زوایای خاص، تقریباً می‌تواند ظاهر هر کسی را زیبا کند! تصویربرداران یا عکاسانی که توسط شرکت‌های تبلیغاتی به کار گرفته می‌شوند، در تخصص خود حرفه‌ای هستند. آن‌ها دقیقاً میزان نور مورد نیاز برای یک تصویر خاص را از بر هستند. بر خلاف شما که از دوربین‌های دیجیتال ساده‌ی خود استفاده می‌کنید، شرکت‌های تبلیغاتی از دوربین‌های حرفه‌ای و تخصصی استفاده می‌کنند. این توضیح مشخص می‌کند که چرا مدل‌های تبلیغات محصولات زیبایی همیشه زیبا بنظر می‌رسند.

نظرسنجی اشتباه، ادعای نادرست و متخصصان جعلی

خیلی از تبلیغات، پزشک یا متخصصی را نمایش می‌دهند که استفاده از محصول خاصی را توصیه می‌کند. در صورتی که اگر تحقیق کنید خواهید یافت که متخصصینی که در آن تبلیغ دیده‌اید، فقط یک مدل یا بازیگر ارزان قیمتی هستند و چیزی را که از وی خواسته شده روبروی دوربین بازی کرده اند.

ادعای اینکه اگر نتیجه‌ای ندیدید، پول شما را پس می‌دهند هم یک دروغ است. نظرسنجی‌هایی هم که خودشان انجام داده‌اند و در بیش از ۸۰٪ کسانی که از آن محصول استفاده کرده‌اند بهبود یافته‌اند نیز یک قصه است، اگر خودتان در اینباره پرس و جویی کنید خواهید فهمید که حقیقت ندارد.

پوشش پر زرق و برق

شرکت‌های تبلیغاتی برای اینکه نظر مردم را به تبلیغاتشان جلب کنند از پوشش‌های براق و رنگ‌های جذاب استفاده می‌کنند. این تبلیغات شما را به استفاده از آن محصولات تحریک می‌کنند یا اینکه نسبت به کسانی که از آن محصولات استفاده می‌کنند شما را به هوس می‌اندازند! ادعایی که در مورد محصول خود دارند چیز خارق‌العاده‌ای نیست، اما نویسندگان هوشمندی که در کارشان خیلی خوب هستند برای آن تبلیغ از جملاتی استفاده می‌کنند تا احساسات شما را تحریک کنند.

ستاره‌های مشهور

زمانی که هیچ کدام از راه‌های بالا کافی نباشد، آن‌ها از ستاره‌های مشهور استفاده خواهند کرد تا شما را متقاعد به استفاده از محصولشان کنند! مبلغ قابل توجهی به یک ستاره پرداخت می‌شود تا برای تبلیغ یک محصول لحظاتی خودنمایی کند، و اگر آن‌ها مقدار مبلغ را هوس انگیز ببینند، چرا این کار را برای لحظاتی کوتاه در ازای مبلغی کلان انجام ندهند؟ به همین طریق بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی اقدام به استخدام ستاره‌ها می‌کنند تا پای محصولاتشان را برای شما امضا کنند!

حالا سؤال اینجاست که علی‌رغم تمام این موارد، چرا باز مردم فریب تبلیغات را می‌خورند و از هر محصولی استفاده می‌کنند؟ این سؤالی است که شما باید هربار که در یک فروشگاه قدم می‌زنید و برندهای مختلف را تماشا می‌کنید از خود بپرسید.