کالری مواد غذاییشاخص توده بدنی

همه چیز در مورد پروتیئن

رپورتاژ آگهی

پروتئین از جمله مواد مغذی برای رشد عضلات می‌باشند. امروزه با توجه به تغذیه نامناسب مصرف مکمل پروتئین نیز برای بسیاری از افراد توصیه می‌شود. پروتئین یکی از اصلی ترین مواد در بدن محسوب می‌شوند.

چرا که پروتئین به سوخت سازهای بدن و عضلات، دریافت مواد مغذی و مفید و همچنین تقویت سیستم ایمنی بسیار کمک می‌کند.

اگر زمانی بدن با کمبود پروتئین مواجه شود با گرسنگی دائم و کمبود انرژی مواجه خواهد بود. بنا به همین امر بود که در دوران کرونا مصرف مواد غذایی پروتئین دار توسط پزشکان به افراد جامعه توصیه شد و به شدت مورد توجه قرار گرفت.

مواد حاوی پروتئین

حال ورزشکاران و بدنسازان بنا به سوخت و سازهای عضلانی که دارند و همچنین گیاهخواران بنا به عدم دریافت پروتیئن گوشتی، جهت تأمین مواد مغذی بدنشان نیاز به مکمل پروتئین در کنار دیگر مکمل‌های ورزشی دارند.

اما اغلب در زمینه مصرف و یا عدم مصرف انواع مکمل ورزشی، مضرات و فوایدشان و نحوه درست مصرف آن سؤالاتی برای افراد پیش می‌آید و ذهن را درگیر می‌کند؛ بر همین مبنا می‌خواهیم این نوشتار را به این موضع اختصاص دهیم و تلاش کنیم از لزوم استفاده از پروتئین و میزان اهمیت آن برای بدن و نحوه مصرف درست مکمل پروتئین سخن بگوییم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

پروتئین چیست ؟

پروتئین از کلمه یونانی Protos به معنای اولین گرفته شده است. این نام گذاری به این دلیل است که پروتئین پادشاه تمام مغذی‌ها به شما می‌رود و جزء یکی از مهم‌ترین مواد مغذی در بدن محسوب می‌شود. پروتئین‌ها از ترکیب آمینواسیدها به وجود می‌آیند و کار ساخت و ساز بدن و تأمین انرژی را به عهدی دارند. پروتئین‌ها علاوه بر کربن حاوی هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن هستند. و با تعیین تعادل نیتروژن مقدار پروتئین در بدن اندازه گیری می‌شود.

میزان مصرف روزانه پروتئین برای افراد عادی 1 گرم و برای ورزشکاران بین 1.5 تا 2 گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن می‌باشد. بر همین اساس است که اغلب ورزشکاران و به خصوص بدنسازان از مکمل پروتئین استفاده می‌کنند. چرا که پس از تمرین‌ها اغلب بدن ورزشکاران دچار تخریب بافت عضلانی خواهد شد و جهت ریکاوری و بازسازی دوباره نیاز به مکمل پروتئین و مصرف پروتئین در برنامه غذایی خود دارند.

انواع مکمل پروتئین

پروتئین کامل باید دارای 9 آمینواسید ضروری باشد. اگر تعداد این آمینواسیدها کم شود پروتئین ناقص نامیده می‌شود. اغلب پروتئین گوشتی را پروتئین کامل و با کیفیت و پروتئین‌های گیاهی را پروتئین ناقص می‌نامند. بنا این موضوع است که اغلب گیاهخوارن در میان رژیم غذایی خود مکمل پروتئین را نیز قرار می‌دهند تا میزان دریافتی پروتئین مورد نیاز روزانه آن‌ها کم نشود و تعادل نیتروژن در بدن از حفظ شود.

چرا بدن ما به پروتئین نیاز دارد؟

پروتئین برخلاف کربوهیدارت‌ها یک ماده ساختمانی است که برای ساخت و سازها و رشد و نمو بافت‌های بدن بسیار ضروری هستند. بعد از آب، پروتئین بیشتر ماده در بدن محسوب می‌شود و تمام اجزای بدن ما را شکل داده است. بیشتر بافت‌هایی چون قلب، مغز، پوست و ناخن و عضلات از پروتئین ساخته شده‌اند.

بر همین اساس است که مصرف روازنه و درست و به اندازه آن بسیار ضروری می‌باشد. همچنین پروتئین در ساخت هورمون‌های بدن، تعادل میزان آب، تعادل اسید و باز بودن خون، ساخت آنزیم‌های بدن و همچنین ساخت پادتن در بدن به جهت حفاظت و تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش دارد. برهمین اساس است که کمبود این ماده در بدن می‌تواند بسیار آسیب زا باشد و اغلب ورزشکاران درمیان مکمل ورزشی که مصرف می‌کنند، مکمل‌های پروتئین را نیز قرار می‌دهند.

بهترین جایگزین پروتئین حیوانی کدام است؟

در دنیای امروزه با تغییر سبک غذایی و رژیم غذایی روزانه ما، پروتیئن‌های حیوانی بنا به میزان چربی که دارند کمتر مودر توجه می‌باشد. این در حالی است که همانگونه که گفته شد پروتئین‌های حیوانی به عنوان پروتئین‌های باکیفیت و کامل محسوب می‌شوند. حال که با تغییر این سبک غذایی و گاهاً گیاهخواری در میان افراد جامعه مواجه هستیم باید به دنبال بهترین جایگزین برای پروتئین‌های حیوانی باشیم.

برخی از جایگزین‌ها پروتئین‌های گیاهی همچون انواع غلات، حبوبات و پروتئین‌های گیاهی همچون سویا هستند. برخی از انواع جایگزین‌ها نیز مصرف منابع حیوانی همانند تخم مرغ و انواع لبنیات می‌باشند. در کنار این موارد یکی از جایگزین‌های مناسب به خصوص برای ورزشکاران و به ویژه بدنسازان و گیاهخوارن توصیه می‌شود استفاده از مکمل پروتئین در میان رژیم غذایی روزانه می‌باشد.

مکمل ورزش متنوعی در بازار وجود دارند که یکی از آن‌ها پروتئین هستند. انواع و اقسام متفاوت با برندهای متنوع در بازار وجود دارد. در میان این تنوع و سردرگمی و انبوه سؤالاتی که وجود دارد، تنها چیزی که باید به آن بسیار دقت داشته باشید تا بتوانید با آسودگی خیال مکمل پروتئین مناسب را تهیه و آن را مصرف کنید توجه به برند قابل اعتماد و اصل بودن مکملی است که مصرف می‌نمایید.

مکمل پروتئین باکیفیت و قابل اعتماد را چگونه تهیه کنید؟

مکمل پروتئین noway protienهمان‌طور که اشاره شد ورزشکاران، بدنسازان، گیاهخوران و کسانی که دچار کمبود پروتئین در بدن هستند کسانی هستند که تهیه مکمل پروتئین برای آن‌ها بسیار حیاتی می‌باشد. اغلب، نگرانی‌هایی دراین زمینه به دلیل وجود برندهای متفرقه در بازار برای این افراد وجود دارد و نگران مضرات این نوع از مکمل‌ها هستند.

اما باید توجه داشته باشید که پروتئین یک بخش اساسی در بدن به حساب می‌آید و کمبود آن به شدت بدن را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند. همان‌گونه که ممکن است مصرف بیش ازاندازه و بی‌رویه آن عملکرد کلیه‌ها و کبد را دچار اختلال کند.

حال با توجه به این امر بهترین راهی که توصیه می‌شود این است که همگام با گرفتن مشورت‌های لازم در زمینه مصرف مکمل ورزشی از جمله پروتئین با کارشناسان و متخصصان در این حوزه، مکمل پروتئینی را مصرف کنید که با تکنولژی روز دنیا با نام ATP تولید شده باشد. این مکمل‌ها به صورت طبیعی و بدون عوارض جانبی با فناوری‌های جدید تولید و در اختیار مصرف کنندگان در دنیا قرار گرفته است.

شرکت بازرگانی ترندان ، نماینده مکمل‌ ورزشی ATP science استرالیا در خاورمیانه است. بدنسازان و ورزشکاران می‌توانند از کارشناسان و متخصصان این شرکت راهنمایی لازم جهت ارائه برنامه غذایی و مشاوره در زمینه مکمل ورزشی را دریافت نمایند و سپس اقدام به تهیه مکمل نمایند.

همچنین می‌توانید از طریق آدرس وبسایت(trendan-sport.com) با این مجموعه در ارتباط باشید و اطلاعات کافی را در زمینه انواع مکمل پروتئین به دست آورید. همچنین جهت سهولت در ارتباط می‌توانید از طریق آدرس پیج @Trendan.Sport راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را در زمینه مصرف مکمل ورزشی و زمان و مقدار مصرف انواع آن‌ها و به خصوص مصرف مکمل پروتئین دریافت نمایید و از فعالیت‌های ورزشی و بدنسازی خود همراه با بدنی سالم و سرحال لذت ببرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *