رپورتاژ آگهی

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو میشود؟

ریزش مو دلایل متعددی دارد. تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین‌ها در بدن، رژیم‌های غذایی نادرست، مصرف الکل، و سیگار، بیماری های هورمونی و … یا ریزش موی ژنتیکی یا مردانه همگی می‌توانند از دلایل ریزش مو در افراد باشند. اگر ریزش مو به موقع تشخیص داده شود در اکثر موارد قابل درمان است. در این مقاله درباره مزوتراپی و تاثیر آن بر رویش مجدد مو صحبت می‌کنیم.

مزوتراپی چیست؟

در مقاله بهترین مارک داروی مزوتراپی مو می‌خوانیم : ” در روش مزوتراپی، از ترکیبات دارویی به خصوصی استفاده می‌شود تا کمبودهایی که در بدن وجود دارند و موجب ریزش مو شده‌اند برطرف شوند. این ترکیبات به تقویت جریان خون در رگ‌های پوست سر و تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. لازم به ذکر است که داروی مورد استفاده و همچنین میزان محلول مورد نیاز برای تزریق، در هر جلسه با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است.” در واقع داروهای تقویتی در مزوتراپی به کمک یک سرنگ مستقیما به فولیکول مو تزریق خواهد شد.

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو میشود؟

درمان مزوتراپی بستگی به دلیل ریزش مو دارد. در برخی بیماری‌ها مزوتراپی نتیجه بسیار بهتری دارد. البته ریزش موی شما هر دلیلی داشته باشد پس از درمان و رفع مشکل مزوتراپی یک روش عالی برای ترمیم و تقویت موهاست. برخی مواقع پزشک تشخیص می‌دهد در طول درمان از مزوتراپی نیز استفاده شود. به طور کلی مزوتراپی باعث تقویت موها و رشد مجدد موهای ریخته شده خواهد شد.

دلایل ریزش مو

ریزش مو دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد. عمده دلایل ریزش مو کمبود ویتامین‌ها، بیماری‌های مختلف مانند بیماری های هورمونی و عدم کارکرد درست قسمت‌های مختلف بدن یا وراثت است.  در ادامه برخی از مهمترین دلایل ریزش مو در زنان و مردان را بررسی می‌کنیم.

دلایل ریزش مو در مردان

اصلیترین دلیل ریزش مو در مردان، ریزش موی ارثی یا ریزش مو با الگوی مردانه است که می‌تواند منجر به طاسی شود. متاسفانه برای این نوع ریزش درمان قطعی وجود ندارد. بهترین درمان برای رفع طاسی یا آلوپسی مردانه کاشت موی طبیعی است. کاشت مو یک روش دائمی و طبیعی با نتیجه‌ای عالی است البته این روش نیز برای افرادی که ممنوعیتی در عمل جراحی نداشته یا بانک موی مناسبی دارند انجام می‌شود.

سایر دلایل ریزش مو در مردان می‌تواند بر اثر کمبود ویتامین‌ها، استرس یا بیماری‌های مختلف به وجود آید که با درمان درست ریزش مو قطع خواهد شد و با مزوتراپی مو یا مصرف مکمل‌ها موهای ریخته شده مجددا رشد خواهند کرد.

دلایل ریزش مو در زنان

زنان کمتر دچار ریزش موی شدید، منجر به طاسی می‌شوند. با این حال ریزش مو در زنان باعث پیشرفت فرق در وسط سر، بزرگتر شدن پشانی به علت ریزش خط رویش مو یا ریزش و کم پشت شدن کلی موها می‌شود.

بیماری‌های زنانه، بیماری‌های خاص، استرس و سبک زندگی ناسالم، استفاده از شامپوی نامناسب یا استفاده بیش از حد از سشوار، رژیم‌های غذایی سخت و … باعث ریزش مو در زنان خواهد شد.

بهترین کار برای جلوگیری از ریزش مو در زنان استفاده از روبالشتی ابریشم تمیز، استفاده از شانه و برس چوبی، شستن موها با شامپوی مناسب و آب با دمای متعادل، خواب کافی، تغذیه مناسب، ورزش و عدم مصرف دخانیات در کنار مصرف مکمل‌ها و چکاپ‌های دوره‌ای است.

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو میشود؟

چه افرادی باید از کاشت مو به جای مزوتراپی استفاده کنند؟

افرادی که دچار طاسی کامل بر اثر ریزش موی شدید بخصوص ریزش موی ارثی شده‌اند بهتر است از کاشت مو استفاده کنند. در مقاله باید و نبایدهای بعد از کاشت مو می‌خوانیم: ” یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت کاشت مو، سن متقاضی است. افراد جوانی که کمتر از 25 سال سن دارند، به این دلیل که طرح ریزش موی آن‌ها معلوم نیست، کاندید مناسبی برای این عمل نیستند؛ مگر در موارد استثنایی.

افرادی که در پشت سر یا کناره سر موی کافی ندارند، هم کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند و در نهایت، افرادی که دارای بیماری‌های التهابی در سر بوده یا به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند و درمان دارویی می‌شوند، به این دلیل که ممکن است کاشت مو باعث عود بیماری شود، نباید نسبت به این عمل اقدام کنند.”

آیا بعد از کاشت مو مزوتراپی در رشد موهای کاشته شده موثر است؟

تاثیر مزوتراپی به تنهایی برای برخی ریزش موها قابل پیش بینی نیست. اما بعد از کاشت مو مزوتراپی بسیار موثر است. در واقع بعد از کاشت مو با مزوتراپی از ریزش موهای کاشته شده جلوگیری کرده و موها را تقویت می‌کند.

به نقل از مقاله‌ای معتبر از سایت  healthline می‌خوانیم: ” سخت است که بگوییم مزوتراپی  موثر است ، زیرا مواد و روشهای مختلفی در درمان استفاده می شود. مطالعات کمی برای آزمایش این روش انجام شده است. و بسیاری از مطالعات انجام شده اندک بود. علاوه بر درمان چین و چروک و از بین بردن چربی ناخواسته ، از مزوتراپی برای درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی نیز استفاده می شود. این درمان عصاره های گیاهی طبیعی ، ویتامین ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل را به داخل سر تزریق می کند.

افرادی که برای ریزش مو مزوتراپی انجام می دهند ادعا می کنند:

  • عدم تعادل هورمون ها را در فولیکول مو و اطراف آن اصلاح می کند
  • مواد مغذی را به مو می رساند
  • گردش خون را بهبود می بخشد.”

جمع بندی

مزوتراپی یک روش عالی برای تقویت موها و یک درمان مکمل برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موهای از دست رفته است. اما این روش به تنهایی نمی‌تواند جلوی ریزش مو را بگیرد. بلکه ابتدا باید دلیل اصلی ریزش مو مشخص شده و رفع شود. با اینحال برای برخی از علل ریزش مو مثل طاسی مردانه مزوتراپی جوابگو نخواهد بود و فقط کاشت مو یک درمان موثر است.

توصیه می‌کنیم اگر متوجه ریزش موهای خود شدیدتر از حالت طبیعی شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص درست و انتخاب بهترین روش درمانی زودتر درمان شده و حجم زیادی از موهای خود را از دست ندهید.